More stories

Zes verklaringen voor online meetverschillen

Online marketeers beschikken dagelijks over een enorme hoeveelheid data. Deze data komt voort uit diverse dashboards waarmee de online marketeer vervolgens aan de slag moet. Maar zodra je meerdere online meetsystemen gebruikt, kom je meetverschillen tegen. Waar komen deze verschillen vandaan? En sterker nog, welke data is betrouwbaar? In dit artikel zes verklaringen die regelmatig voorkomen.

Attributie

Televisieattributie: hoe online performance profiteert van televisie

In 2014 werd er wederom meer televisie gekeken dan ooit: gemiddeld ruim tweehonderd minuten per dag. Het medium blijft dus zeer relevant voor adverteerders. En niet alleen voor branding, maar ook steeds meer voor het realiseren van online interactie. Het monitoren van het online-effect van een televisiereclame kan tegenwoordig namelijk real time.

Attributie

Marketeers word wakker, je betaalt nog steeds voor frauduleus verkeer

Uit het onderzoek van de ANA (Association of National Advertisers) blijkt dat adverteerders in 2015 wel eens 6,3 miljard dollar kunnen verliezen als de huidige fraudestatistieken doorzetten. Het onderzoek stelt ook dat zelfs premium partijen geïnfecteerd zijn. Helaas is er meer slechts nieuws. Naast bots zijn advertentienetwerken, affiliatesites en kortingscode-sites potentiële cookiedroppers.

Attributie

Klanten van boven tot onder: een andere kijk op klantwaarde

“Ken uw klant” is een motto dat zo langzamerhand door alle commerciële organisaties wordt onderschreven. Klantfocus, customer engagement, customer centricity en nog veel meer klantgerelateerde buzzwords zijn de afgelopen tien tot vijftien jaar op ons afgekomen. Een pleidooi om klanten ook op een andere manier te bekijken, namelijk van boven tot onder.

Attributie

De nieuwe marketeer: marketing geen kostenpost meer (1)

Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidige veranderingen in marketing aankijken en hoe zij deze omarmen. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen welke marketingtrends internationaal worden gesignaleerd versus wat er in Nederland speelt.

Marketing

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

Attributie

Gedragscode voor ontdubbeling en conversieattributie

Branchevereniging Platform Affiliate Netwerken (PAN) introduceert een Code of Conduct voor het zogenoemde ontdubbelen van transacties en conversieattributie. De richtlijnen die PAN-leden Affiliate4you, affilinet, Daisycon/Paxz, Tradedoubler en Zanox hebben opgesteld moeten voor transparantie en fairplay zorgen.

Attributie

Veel reuring rond conversie attributie software

Het Hilversumse bedrijf Shop2market ligt onder vuur. De Belgische aanbiedingensite Solden.be heeft de samenwerking met een partner beëindigd omdat de software die advertentiegelden toekent aan sitebeheerders ‘ontransparant en dus onbetrouwbaar’ zou zijn. Ook brancheorganisatie PAN (Platform Affiliate Netwerken) heeft forse kritiek.

Attributie

Nieuw in Google Analytics: Impressies meewaarderen in attributiemodel

Er staan nieuwe inzichten op ons te wachten binnen Google Analytics. Wie gebruik maakt van het Google Display Netwerk (GDN) en Google Analytics (GA), kan namelijk binnenkort ook de impressies binnen het GDN netwerk gebruiken voor “Multi-Channel Funnel” rapporten.

Analytics
1 5 6 7