70 miljoen dollar voor Gentse Showpad
Het Gentse softwarebedrijf Showpad heeft 70 miljoen dollar gekregen voor de uitbreiding naar Frankrijk en Japan.
Het Gentse softwarebedrijf Showpad heeft 70 miljoen dollar gekregen voor de uitbreiding naar Frankrijk en Japan.
Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.
In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.
De B2B-branche heeft de naam conservatief te zijn, en in het geval van de scheepvaartindustrie klopt dat ook. Maaike de Rover probeert met Shipsupport de markt voor scheepsonderdelen naar een online platform te tillen, en komt daar flink wat strubbelingen tegen. Hoe gaat een digitale transformatie in de zeevaart in z’n werk?
Ondernemers hebben voortaan meer zekerheid wanneer zij zakendoen met digitale platforms zoals reserverings- en vergelijkingswebsites, online marktplaatsen en appstores. De […]
MicrosoftmeldttoenemendeactiviteitopzijnzakelijkenetwerkLinkedIn.Eenaantaltoppublicistenrapporteerttot120procentgroeiinhetaantalvolgersenvooralvideoblijkttewerken.Hetaantalverstuurdeberichtengroeitjaarlijksmet35procent.Meerverrassendecijfersindezeinfographic.
IBM en het Deense transportbedrijf Maersk breiden het TradeLens platform, waarmee alle handelingen rond het containervervoer en overslag kunnen worden versneld, uit.
Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.
ABN AMRO onderzoekt samen met andere financiële instellingen en topspelers in de grondstoffensector de mogelijkheid om van start te gaan met Forcefield, een digitaal blockchain-platform dat realtime inzicht biedt in handelsvoorraden.
Salesforce Ventures, het investeringsvehikel van de gelijknamige cloudprovider, opent een nieuw Europees investeringsfonds met 125 miljoen dollar in kas.
“We moeten dit leren, anders zijn we ooit weg uit de markt”, zegt Leon Hermse. De manager marketing & innovation vertelde gisteren op Emerce B2B Digital waarom en hoe zijn concern Vebego de eerste stappen op het digitale terrein zette.
E-commerce is niet meer synoniem aan alleen online verkopen. Door integratie met allerlei bedrijfskritische en logistieke systemen heeft online zakendoen grote impact op de sales en het functioneren van een organisatie. Drie tips om met geïntegreerde B2B e-commerce aan de slag te gaan.
Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.
MediaMarkt Nederland stort zich op de zakelijke markt met MediaMarkt Zakelijk. Het midden- en kleinbedrijf (MKB) kan daarmee beschikken over een groot assortiment aan zakelijke producten, relevante diensten en – zegt de retailer – aantrekkelijke prijzen.
Regio voor regio rolt Koninklijke Grolsch een innovatief online portaal uit. Het platform staat volledig in het teken van selfcare en het leveren van data-analyses aan horecaondernemers. Omdat de accountmanagers hiermee in belangrijke mate worden ontlast, ontstaat er meer ruimte voor hun eigenlijke werk. Het platform biedt horecabedrijven daarnaast de middelen om gerichter zaken te doen en te groeien.