More stories

B2B klant wil minder met je praten, meer met tools?

Wil de B2B-klant echt liever contact met e-commerce-tools dan met de accountmanager? Ook in de B2B-markt draait alles om de Customer Experience (CX). Daarmee wordt de online ervaring het hart van het klantcontact. 

Customer Experience

Alibaba opent B2B marktplaats voor Amerikaanse retailers

Alibaba opent zijn B2B marktplaats Alibaba.com voor het eerst voor kleine retailers in de VS. Voorheen konden zij daar alleen kopen, nu ook verkopen.

E-commerce

Gaat Nederlands B2B inhaalslag maken met digitale transformatie?

Binnen B2C is digitaal de gewoonste zaak van de wereld, voor B2B geldt dat minder. Veel bedrijven tonen naar de buitenwereld een digitaal gezicht. Bestaande ERP-systemen laten zich echter moeilijk koppelen met leveranciers die andere systemen gebruiken, of zij die nog helemaal geen B2B gebruiken.

B2B Digital

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B Digital

Best practices voor een account based strategie

Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.

B2B Digital

Spare parts: servitization en ‘pay per use’ zijn dé verdienmodellen voor de toekomst

De spare parts-wereld is volop in beweging. Enerzijds voelt de industrie de hete adem van China en groeien de logistieke uitdagingen, anderzijds biedt servitization fabrikanten en spare parts-leveranciers veel nieuwe kansen.

B2B Digital

70 miljoen dollar voor Gentse Showpad

Het Gentse softwarebedrijf Showpad heeft 70 miljoen dollar gekregen voor de uitbreiding naar Frankrijk en Japan.

B2B Digital

Edwin Vlems, MCB: ‘ Andere collega’s zijn beter in marketing dan marketeers’

Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.

Social

Trendrapport: B2B-marketing combineert online en offline voor betere leads

In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.

Online marketing

Maaike de Rover, ShipSupport: ‘Zonder steun van CEO moet je niet aan transformatie beginnen’

De B2B-branche heeft de naam conservatief te zijn, en in het geval van de scheepvaartindustrie klopt dat ook. Maaike de Rover probeert met Shipsupport de markt voor scheepsonderdelen naar een online platform te tillen, en komt daar flink wat strubbelingen tegen. Hoe gaat een digitale transformatie in de zeevaart in z’n werk? 

B2B Digital

Partners digitale platforms juridisch beter beschermd

Ondernemers hebben voortaan meer zekerheid wanneer zij zakendoen met digitale platforms zoals reserverings- en vergelijkingswebsites, online marktplaatsen en appstores. De […]

Marketplaces

Infographic: tien verrassende feiten rond LinkedIn

MicrosoftmeldttoenemendeactiviteitopzijnzakelijkenetwerkLinkedIn.Eenaantaltoppublicistenrapporteerttot120procentgroeiinhetaantalvolgersenvooralvideoblijkttewerken.Hetaantalverstuurdeberichtengroeitjaarlijksmet35procent.Meerverrassendecijfersindezeinfographic.

B2B Digital

IBM en Maersk breiden TradeLens platform uit

IBM en het Deense transportbedrijf Maersk breiden het TradeLens platform, waarmee alle handelingen rond het containervervoer en overslag kunnen worden versneld, uit.

B2B Digital

Zo ontwikkel je een moderne B2B Commerce-strategie

Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.

B2B Digital

Digitaal blockchain-platform biedt realtime inzicht in handelsvoorraden

ABN AMRO onderzoekt samen met andere financiële instellingen en topspelers in de grondstoffensector de mogelijkheid om van start te gaan met Forcefield, een digitaal blockchain-platform dat realtime inzicht biedt in handelsvoorraden.

Blockchain