More stories

3 miljoen euro groeigeld voor cash-en-carry Orderchamp

Orderchamp, een online B2B marktplaats voor winkeliers, heeft 3 miljoen euro opgehaald bij investeerder henQ en oud-oprichters van SEOshop.

B2B Digital

Shell investeert in platform voor transporteurs

TRAVIS Road Services heeft in een investeringsronde een niet nader genoemd bedrag opgehaald bij Shell Ventures. Het boekingsplatform van TRAVIS verbindt transporteurs met lokale aanbieders van uiteenlopende diensten, zoals reparaties.

B2B Digital

De B2B customer journey moet net zo boeiend zijn als voor B2C

B2B-kopers winkelen voor de kost, dus zo heel veel anders dan een alledaagse B2C-consument zijn ze niet. De business models van B2C en B2B zijn natuurlijk heel verschillend, maar het blijft kopen. En aan de zakelijke beslissingen wat je koopt, hoeveel je koopt en tegen welke prijs kleeft een hoop emotie, veel meer dan je denkt.

Customer Experience

Zo bouw je een e-commercestrategie voor B2B-ondernemingen

Wie wil groeien, moet B2B e-commerce omarmen en een ‘sfeervolle’ online omgeving creëren. Hoe? Dit zijn de vijf meest opmerkelijke inzichten over de inzet van e-commerce in de B2B:

B2B Digital

Vasuki Muralidhar, Fabory: ‘Kijk goed of digital wel de oplossing is voor je organisatie’

Om als B2B-organisatie een succesvolle digitale transformatie door te maken, is het belangrijk om die initiatieven op te pakken waarmee je de klant blij maakt. Vaak gaat dit namelijk gepaard met meer efficiency en groei. Dit vraagt echter om een andere mindset binnen je organisatie en daarmee dus om leiderschap. 

B2B Digital

Nominaties eerste editie B2B E-commerce Awards bekend

Sana Commerce organiseert dit jaar voor het eerst de B2B E-commerce Awards. Deze worden uitgereikt tijdens de vierde editie van Hét B2B E-commerce Event op 26 september in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

B2B Digital
Premium

Bureau Vet naar Amsterdam

Bureau Vet, een Brabantse specialist in online marketing, website-ontwikkeling en HubSpot, opent een nieuwe vestiging in Amsterdam.

Digital Agencies

LinkedIn verwijdert 21,6 miljoen fakeprofielen

LinkedIn heeft in de eerste helft van het jaar 21,6 miljoen profielen verwijderd of geblokkeerd. Het merendeel van de fake-accounts (19,5 miljoen) werd al bij registratie tegengehouden.

B2B Digital

Logistiekconcurrent.nl opent nieuwe webwinkel

Logistiekconcurrent.nl, dat logistieke gebruiks- en verbruiksartikelen voor magazijn en transport levert, heeft een nieuwe webwinkel gelanceerd.

B2B Digital

B2B klant wil minder met je praten, meer met tools?

Wil de B2B-klant echt liever contact met e-commerce-tools dan met de accountmanager? Ook in de B2B-markt draait alles om de Customer Experience (CX). Daarmee wordt de online ervaring het hart van het klantcontact. 

Customer Experience

Alibaba opent B2B marktplaats voor Amerikaanse retailers

Alibaba opent zijn B2B marktplaats Alibaba.com voor het eerst voor kleine retailers in de VS. Voorheen konden zij daar alleen kopen, nu ook verkopen.

E-commerce

Gaat Nederlands B2B inhaalslag maken met digitale transformatie?

Binnen B2C is digitaal de gewoonste zaak van de wereld, voor B2B geldt dat minder. Veel bedrijven tonen naar de buitenwereld een digitaal gezicht. Bestaande ERP-systemen laten zich echter moeilijk koppelen met leveranciers die andere systemen gebruiken, of zij die nog helemaal geen B2B gebruiken.

B2B Digital

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B Digital

Best practices voor een account based strategie

Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.

B2B Digital

Spare parts: servitization en ‘pay per use’ zijn dé verdienmodellen voor de toekomst

De spare parts-wereld is volop in beweging. Enerzijds voelt de industrie de hete adem van China en groeien de logistieke uitdagingen, anderzijds biedt servitization fabrikanten en spare parts-leveranciers veel nieuwe kansen.

B2B Digital