More stories

Zo ontwikkel je een moderne B2B Commerce-strategie

Traditionele verkoopmethoden zoals telefonische verkoop (koud bellen) en het persoonlijk ontmoeten van prospects en leads zijn de belangrijkste verkoopkanalen van B2B-verkooporganisaties. Dit blijkt uit het onderzoek “The Next Generation of B2B Purchasing: Millennials, Marketplaces and Digital Buying Preferences” van Mirakl, Oracle en B2B Online. Dit onderzoek gaat in op de digitalisering van de B2B Commerce markt en biedt handvatten voor het ontwikkelen van een moderne B2B Commerce-strategie.

B2B Digital

Digitaal blockchain-platform biedt realtime inzicht in handelsvoorraden

ABN AMRO onderzoekt samen met andere financiële instellingen en topspelers in de grondstoffensector de mogelijkheid om van start te gaan met Forcefield, een digitaal blockchain-platform dat realtime inzicht biedt in handelsvoorraden.

Blockchain

Nieuw Europees investeringsfonds Salesforce Ventures

Salesforce Ventures, het investeringsvehikel van de gelijknamige cloudprovider, opent een nieuw Europees investeringsfonds met 125 miljoen dollar in kas.

Venture

Emerce B2B Digital: ‘We maakten alle klassieke fouten’

“We moeten dit leren, anders zijn we ooit weg uit de markt”, zegt Leon Hermse. De manager marketing & innovation vertelde gisteren op Emerce B2B Digital waarom en hoe zijn concern Vebego de eerste stappen op het digitale terrein zette.

B2B Digital

3 manieren om groei te realiseren met geïntegreerde B2B e-commerce

E-commerce is niet meer synoniem aan alleen online verkopen. Door integratie met allerlei bedrijfskritische en logistieke systemen heeft online zakendoen grote impact op de sales en het functioneren van een organisatie. Drie tips om met geïntegreerde B2B e-commerce aan de slag te gaan. 

B2B Digital

Open marktplaats voor horeca-ondernemers en leveranciers van start

Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.

B2B Digital

MediaMarkt start (online) B2B diensten voor het MKB

MediaMarkt Nederland stort zich op de zakelijke markt met MediaMarkt Zakelijk. Het midden- en kleinbedrijf (MKB) kan daarmee beschikken over een groot assortiment aan zakelijke producten, relevante diensten en – zegt de retailer – aantrekkelijke prijzen.

B2B Digital

Digitaal platform Grolsch ondersteunt horeca met selfcare en data

Regio voor regio rolt Koninklijke Grolsch een innovatief online portaal uit. Het platform staat volledig in het teken van selfcare en het leveren van data-analyses aan horecaondernemers. Omdat de accountmanagers hiermee in belangrijke mate worden ontlast, ontstaat er meer ruimte voor hun eigenlijke werk. Het platform biedt horecabedrijven daarnaast de middelen om gerichter zaken te doen en te groeien.

B2B Digital

Manutan verovert C-class markt met fikse investering in digitale transformatie

Spelers in de C-classmarkt hebben het niet makkelijk. Het gaat om low-interest goederen die nodig zijn, maar die niet direct bijdragen aan de business. De markt is enorm versplinterd, maar wie het slim aanpakt en klanten helpt door te besparen, kan rekenen op flink wat marktaandeel. Alleen, hoe doe je dat? 

B2B Digital

5 redenen waarom corporate startups falen

Met zijn bedrijf Aimforthemoon helpt Leonard Bukenya om innovatie binnen grote bedrijven te versnellen. Dat gebeurt in de vorm van corporate startups: nieuwe bedrijven binnen een bestaand bedrijf, waar ondernemerschap de hoofdrol speelt. Zulke corporate startups zijn niet altijd succesvol. Leonard deelt 5 redenen waarom ze falen en wat je kunt doen om dat te voorkomen.

Corporate start-ups

B2B klant is veeleisend, en wil communicatie op maat

Het traditionele onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing verdwijnt in hoog tempo, het koopgedrag van consumenten wordt tegenwoordig namelijk ook door zakelijke klanten overgenomen. Dit blijkt uit het onderzoekrapport Creating Epic Customer Experiences van Marketo, tegenwoordig onderdeel van Adobe.

B2B Digital

Succes met B2B spareparts draait om digitalisering en customer experience

Het is niet verwonderlijk dat steeds meer partijen die C-parts en MRO-artikelen verkopen de stap naar e-commerce en digitalisering zetten. De verkoopkosten zijn relatief hoog en klanten verwachten een hoge servicegraad. Digitalisering van processen en dienstverlening is een logische manier om die kosten naar beneden te krijgen. En dan is er ook nog de algemene trend, dat B2B-inkopers een B2C-beleving verwachten.

B2B Digital

Gerco van Leeuwen, Würth: ‘We halen de online shop uit de anonimiteit’

De sleutel om een traditionele organisatie om te vormen tot digitaal, innovatief bedrijf zit in het enthousiasmeren van de sales force, zegt Gerco van Leeuwen, e-commerce specialist bij Würth. Zo is het bedrijf omgebogen tot een organisatie waarin de vertegenwoordigers de kansen die e-commerce biedt, volledig benutten.

B2B Digital
Premium

Marco van der Werf, co-founder Bit: ‘Van de tien AI-projecten stoppen er acht al na drie weken’

Om van de voordelen van kunstmatige intelligentie te kunnen profiteren, moeten bedrijven intern veel meer gaan samenwerken, zegt Marco van der Werf, co-founder van Bit, een bedrijf dat futuristische prototypes in AI bouwt. Tijdens B2B Digital gaat hij in op de rol van AI binnen bedrijven.

Artificial Intelligence

AI-driven business models: hoe benut je het volledige potentieel van AI?

Veel bedrijven zijn gestart het potentieel van AI voor hun toekomstige bedrijfsactiviteiten te verkennen. Toch zijn tot nu toe maar weinig bedrijven er echt in geslaagd de waarde in real-life bedrijfstoepassingen te verwezenlijken. Waar te beginnen en wat moet er gebeuren om te slagen?

Tech