More stories

Manutan verovert C-class markt met fikse investering in digitale transformatie

Spelers in de C-classmarkt hebben het niet makkelijk. Het gaat om low-interest goederen die nodig zijn, maar die niet direct bijdragen aan de business. De markt is enorm versplinterd, maar wie het slim aanpakt en klanten helpt door te besparen, kan rekenen op flink wat marktaandeel. Alleen, hoe doe je dat? 

B2B Digital

5 redenen waarom corporate startups falen

Met zijn bedrijf Aimforthemoon helpt Leonard Bukenya om innovatie binnen grote bedrijven te versnellen. Dat gebeurt in de vorm van corporate startups: nieuwe bedrijven binnen een bestaand bedrijf, waar ondernemerschap de hoofdrol speelt. Zulke corporate startups zijn niet altijd succesvol. Leonard deelt 5 redenen waarom ze falen en wat je kunt doen om dat te voorkomen.

Corporate start-ups

B2B klant is veeleisend, en wil communicatie op maat

Het traditionele onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing verdwijnt in hoog tempo, het koopgedrag van consumenten wordt tegenwoordig namelijk ook door zakelijke klanten overgenomen. Dit blijkt uit het onderzoekrapport Creating Epic Customer Experiences van Marketo, tegenwoordig onderdeel van Adobe.

B2B Digital

Succes met B2B spareparts draait om digitalisering en customer experience

Het is niet verwonderlijk dat steeds meer partijen die C-parts en MRO-artikelen verkopen de stap naar e-commerce en digitalisering zetten. De verkoopkosten zijn relatief hoog en klanten verwachten een hoge servicegraad. Digitalisering van processen en dienstverlening is een logische manier om die kosten naar beneden te krijgen. En dan is er ook nog de algemene trend, dat B2B-inkopers een B2C-beleving verwachten.

B2B Digital

Gerco van Leeuwen, Würth: ‘We halen de online shop uit de anonimiteit’

De sleutel om een traditionele organisatie om te vormen tot digitaal, innovatief bedrijf zit in het enthousiasmeren van de sales force, zegt Gerco van Leeuwen, e-commerce specialist bij Würth. Zo is het bedrijf omgebogen tot een organisatie waarin de vertegenwoordigers de kansen die e-commerce biedt, volledig benutten.

B2B Digital
Premium

Marco van der Werf, co-founder Bit: ‘Van de tien AI-projecten stoppen er acht al na drie weken’

Om van de voordelen van kunstmatige intelligentie te kunnen profiteren, moeten bedrijven intern veel meer gaan samenwerken, zegt Marco van der Werf, co-founder van Bit, een bedrijf dat futuristische prototypes in AI bouwt. Tijdens B2B Digital gaat hij in op de rol van AI binnen bedrijven.

Artificial Intelligence

AI-driven business models: hoe benut je het volledige potentieel van AI?

Veel bedrijven zijn gestart het potentieel van AI voor hun toekomstige bedrijfsactiviteiten te verkennen. Toch zijn tot nu toe maar weinig bedrijven er echt in geslaagd de waarde in real-life bedrijfstoepassingen te verwezenlijken. Waar te beginnen en wat moet er gebeuren om te slagen?

Tech

Succesvolle B2B-webshops leren van B2C

Om succesvol B2B e-commerce in te voeren, is het goed om te kijken hoe B2C-webshops zijn ingericht, met name op het gebied van personalisatie, interactie en de zoekfunctie. Dat is de norm voor hoe je je online presenteert.

B2B Digital

LeasePlan: marketing van 32 landen centraal aansturen

LeasePlan is een van de grootste ‘Car-as-a-Service’ aanbieders ter wereld. Het bedrijf is actief in 32 landen en beheert een vloot van 1,8 miljoen auto’s. Om de marketing beter te kunnen doen, werd besloten om de digitale services te centraliseren en optimaliseren. Daarbij ligt de focus op automatisering en selfservice, oftewel: het gebruik van technologie om klanten beter van dienst te kunnen zijn.

E-commerce platforms

Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren

Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.

B2B Digital

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B Digital

Hoe maak jij succesvol gebruik van LinkedIn?

Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’

Social

B2B leadgeneratie scoort een mager zesje

B2B leadgeneratie laat nog veel te wensen over. Dat blijkt uit de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex. Hoewel meer dat de helft van de respondenten een omzetgroei noteerde van 5 procent, zijn nog veel wensen onvervuld.

B2B Digital

Accenture sluit Cloud-deal met Google

Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.

Cloud

Amac lanceert tool voor opkopers

Apple verkoper Amac zegt als eerste retailer in Europa een tool te hebben ontwikkeld die marktwerking tussen opkopers van Apple-apparatuur moet stimuleren. Amac laat verschillende opkopers een bod doen op een Apple-apparaat dat bij Amac wordt ingeleverd, waardoor de klant automatisch het hoogste bedrag voor zijn oude apparatuur ontvangt.

B2B Digital