More stories

De tracking wapenwedloop tussen Apple en marketeers

Inzicht van welke campagne of welk kanaal een transactie afkomstig is vormt de basis voor het optimaliseren van verschillende campagnes.

Analytics

Nextview: op het kruispunt van purpose strategy en digitale transformatie

Gedreven om meer voor de maatschappij te betekenen, helpt platinum Salesforce-partner Nextview klanten aan een strategie om positieve impact te maken.

Strategy

Vlaamse marktplaats voor afgedankte elektronica

Na een proef in Brussel en West-Vlaanderen gaat non-profitorganisatie Recupel zijn onlineplatform Smartloop uitrollen in heel België. De digitale marktplaats moet bedrijven rechtstreeks in contact brengen met erkende ophalers van afgedankte elektronica.

B2B Digital

Onderzoek: De opkomst van digital experience in B2B Commerce

B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.

B2B Digital

De toegevoegde waarde van een Experience Commerce-platform

Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klant die een ervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.

B2B Digital

Digital commerce in B2B: hoe salesmedewerkers profiteren

Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?

B2B Digital

Maayke Damen (Excess Materials Exchange): ‘Wij maken de waarde van afvalstoffen zichtbaar’

Veel bedrijven produceren afvalstoffen. Om daar vanaf te komen moeten ze betalen. Maar vaak kunnen die afvalstoffen nog heel goed voor allerlei dingen gebruikt worden. Zo kan uit koffiedrab bioplastic gemaakt worden. De vezels en inkt kunnen eruit gehaald worden en vervolgens kun je er ook nog eens champignons op laten groeien. In plaats van dat je als bedrijf moet betalen voor de afvoer van afval kun je dus feitelijk geld verdienen. Excess Materials Exchange maakt het mogelijk. “Wij omschrijven onszelf als een datingsite voor materialen. Wij matchen vraag en aanbod van materialen. En dan met name de meest hoogwaardige hergebruik optie”, aldus oprichtster Maayke Damen. Meer bij Top Names.

Marketplaces

Zo voorkom je een race to the bottom in B2B

Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?

Strategy

Installatiebalie, Royal Brinkman en Ameel Candy World winnaars B2B E-commerce Event

Installatiebalie, Royal Brinkman en Ameel Candy World hebben de finale gehaald van het B2B E-commerce Event in de Van Nelle Fabriek.

E-commerce

Conversie verhogen in mobile b2b-commerce: hoe headless Commerce en PWA je helpen

Mobile commerce groeit hard, juist ook in de B2B-branche. Het behalen van optimale conversie op mobiel is dus heel belangrijk. Twee snel aan populariteit winnende toepassingen spelen in op die behoefte: headless commerce en progressive web app (PWA).

B2B Digital

De tegenstrijdigheden van customer experience

82 procent van de consumenten is teleurgesteld in de ervaringen die merken hen bieden blijkt uit een nieuwe studie uitgevoerd door Oracle in samenwerking met Jeanne Bliss, pionier op het gebied van klantervaring en oprichter van Customer Bliss. In de huidige wereldmarkt is een optimale customer experience van het grootste belang. Maar hoe bouw je een hechte klantrelatie op met baby boomers, Gen X, Gen Z en millennials? Lees het antwoord in dit onderzoeksrapport “De tegenstrijdigheden van customer experience”.

B2B Digital

Makro Nederland introduceert digitaal platform voor horecaondernemers

Groothandel Makro lanceert deze week tijdens de horecabeurs Gastvrij Rotterdam (tot en met 25 september) het platform DISH in Nederland. Hiermee kunnen horecaondernemers desgewenst een eigen website opzetten, reserveringen maken en hun teammanagement aansturen. In België was het modulaire platform al langer beschikbaar, Nederland is het veertiende land dat het adopteert.

Food
Premium

Bijna de helft Nederlandse bedrijven shopt online

Meer dan de helft van de bedrijven in Nederland doet amper tot geen online inkopen, maar vertrouwt nog op de gevestigde niet-digitale kanalen.

E-commerce

Feike Sijbesma (DSM): ‘Bedrijven die geen maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, redden het niet’

Feike Sijbesma, CEO bij Koninklijke DSM, geldt als de invloedrijkste Nederlander. Hij staat aan het hoofd van één van Nederlands grootste ondernemingen, en doet al twaalf jaar. Welk gevaar ligt er voor een langzittende CEO nog op de loer? En maakt een sterke leider de organisatie kwetsbaar? In deze podcast gaat Sijbesma dieper in op leiderschap in nieuwe tijden.

Strategy

Zakelijke tablet Samsung naast valbestendig ook water- en stofbestendig

Samsung introduceert de Galaxy Tab Active Pro, een zakelijke tablet bedoeld voor gebruik in de overheid, het transport en de detailhandel.

Gear