More stories

Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren

Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.

B2B Digital

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B Digital

Hoe maak jij succesvol gebruik van LinkedIn?

Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’

Social

B2B leadgeneratie scoort een mager zesje

B2B leadgeneratie laat nog veel te wensen over. Dat blijkt uit de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex. Hoewel meer dat de helft van de respondenten een omzetgroei noteerde van 5 procent, zijn nog veel wensen onvervuld.

B2B Digital

Accenture sluit Cloud-deal met Google

Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.

Cloud

Amac lanceert tool voor opkopers

Apple verkoper Amac zegt als eerste retailer in Europa een tool te hebben ontwikkeld die marktwerking tussen opkopers van Apple-apparatuur moet stimuleren. Amac laat verschillende opkopers een bod doen op een Apple-apparaat dat bij Amac wordt ingeleverd, waardoor de klant automatisch het hoogste bedrag voor zijn oude apparatuur ontvangt.

B2B Digital

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

B2B Marketing Forum: mkb nu klaar voor B2B-marketing

Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.

B2B Digital

Uber lanceert logistieke dienst Freight in Nederland

Uber lanceert zijn logistieke dienst Uber Freight in Nederland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.

Logistics

Inbound marketing voor B2B: geen push maar pull

Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?

B2B Digital

B2B-platform voor farmaceutische grondstoffen

Pharmaoffer heeft een wereldwijd B2B-platform opgezet waar leveranciers van farmaceutische grondstoffen hun producten kunnen aanbieden. Deze oplossing maakt de tussenhandeleren zonder toegevoegde waarde overbodig, stelt de Amsterdamse startup.

B2B Digital

Nieuwe Covestro Direct Store gaat online

Covestro, een van de grootste polymeerproducenten, lanceert zijn B2B verkoopplatform. Via de Covestro Direct Store kunnen klanten 24 uur per dag zaken doen ‘in slechts een paar klikken’.

B2B Digital

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.

B2B Digital

Een nieuw B2B-commerceplatform: is dat echt nodig?

Of je nu al een tijdje bezig bent met B2B-e-commerce of de stap net zet – voor een succesvolle digitale beleving is de juiste technologie nodig. Hoe weet je of het tijd is voor een (nieuw) e-commerceplatform en waar moet je op letten bij de keuze voor zo’n oplossing?

E-commerce platforms

Bestsellerauteur Tiffani Bova naar B2B Marketing Forum 2019

Voor de jaarlijkse portie B2B marketing insights is er op 19 maart in Maarssen het B2B Marketing Forum 2019. Het thema van de dag luidt Game changers in B2B. Je hoort tips van B2B marketing pioniers als Salesforce, Havenbedrijf Rotterdam, Olbico, ORTEC, Leadscope en spotONvision.

B2B Digital