More stories

Meer zakelijke reclameopties op LinkedIn

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Online advertising

B2B Marketing Forum: mkb nu klaar voor B2B-marketing

Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.

B2B Digital

Uber lanceert logistieke dienst Freight in Nederland

Uber lanceert zijn logistieke dienst Uber Freight in Nederland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.

Logistics

Inbound marketing voor B2B: geen push maar pull

Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?

B2B Digital

B2B-platform voor farmaceutische grondstoffen

Pharmaoffer heeft een wereldwijd B2B-platform opgezet waar leveranciers van farmaceutische grondstoffen hun producten kunnen aanbieden. Deze oplossing maakt de tussenhandeleren zonder toegevoegde waarde overbodig, stelt de Amsterdamse startup.

B2B Digital

Nieuwe Covestro Direct Store gaat online

Covestro, een van de grootste polymeerproducenten, lanceert zijn B2B verkoopplatform. Via de Covestro Direct Store kunnen klanten 24 uur per dag zaken doen ‘in slechts een paar klikken’.

B2B Digital

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.

B2B Digital

Een nieuw B2B-commerceplatform: is dat echt nodig?

Of je nu al een tijdje bezig bent met B2B-e-commerce of de stap net zet – voor een succesvolle digitale beleving is de juiste technologie nodig. Hoe weet je of het tijd is voor een (nieuw) e-commerceplatform en waar moet je op letten bij de keuze voor zo’n oplossing?

E-commerce platforms

Bestsellerauteur Tiffani Bova naar B2B Marketing Forum 2019

Voor de jaarlijkse portie B2B marketing insights is er op 19 maart in Maarssen het B2B Marketing Forum 2019. Het thema van de dag luidt Game changers in B2B. Je hoort tips van B2B marketing pioniers als Salesforce, Havenbedrijf Rotterdam, Olbico, ORTEC, Leadscope en spotONvision.

B2B Digital

Office Depot en Alibaba gaan Amerikaanse MKB bedienen

Office Depot en Alibaba gaan samen het Amerikaanse midden- en kleinbedrijf bedienen. Producten van Office Depot worden ook via de webwinkel Alibaba.com aangeboden. Ook krijgt Alibaba toegang tot het klantenbestand van Office Depot.

B2B Digital

Dit zijn de meest voorkomende problemen met Google Analytics (en de oplossingen)

Talloze uitgevoerde audits op de inzet van Google Analytics leveren interessante conclusies op. Bij organisaties van klein tot groot komen nog altijd een aantal veel voorkomende problemen voor.

Data
Premium

Rogier IJzermans (Born05):’Ik wil groeien met onze eigen strategie, niet die van een ander’

Oprichter Rogier IJzermans heeft Born05 uitgebreid met twee nieuwe bedrijven: Newborn en Airborn. Newborn investeert in startups en met Airborn richt IJzermans zich op de snelgroeiende voice-markt.

Digital Agencies

De vier succesingrediënten van B2B-e-commerce

Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.

Strategy

Auto1 opent b2c-autoportal

De Europese online groothandel Auto1 opent een b2c-portal waarmee het tweedehands auto’s wil opkopen bij particuliere eigenaren.

B2B Digital

‘Techies’ starten eigen sociaal platform

Een groep techenthousiasten onder leiding van Alex Raemaekers heeft een alternatief voor Facebook en LinkedIn opgericht, maar dan ‘zonder alle commerciële trucjes en irritante reclame’.

B2B Digital