Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren
Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.
Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.
Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.
Is social media de heilige graal voor ondernemers? Marjolein Bongers (eigenaar House of Social Media) vindt van wel. De ervaren social media-expert stelt dat LinkedIn hét platform voor ondernemers is. Wat zijn de do’s en don’ts voor social media? Bongers: ‘Bedrijven plaatsen vaak veel content over zichzelf, maar vergeten vaak te luisteren. Actief luisteren, is het reageren op content van andere bedrijven. Dit werkt beter om je netwerk uit te bouwen, dan alleen te zenden. Er gaat soms veel tijd inzitten, maar zoek tijd in de verloren uurtjes, als je bijvoorbeeld aan het wachten bent op een afspraak.’
B2B leadgeneratie laat nog veel te wensen over. Dat blijkt uit de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex. Hoewel meer dat de helft van de respondenten een omzetgroei noteerde van 5 procent, zijn nog veel wensen onvervuld.
Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.
Apple verkoper Amac zegt als eerste retailer in Europa een tool te hebben ontwikkeld die marktwerking tussen opkopers van Apple-apparatuur moet stimuleren. Amac laat verschillende opkopers een bod doen op een Apple-apparaat dat bij Amac wordt ingeleverd, waardoor de klant automatisch het hoogste bedrag voor zijn oude apparatuur ontvangt.
LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.
Hoewel de basics nog niet overal goed op orde zijn, lijkt de volwassenheid van B2B-marketing nu ook zijn intrede te doen binnen het mkb. Dat werd duidelijk tijdens het B2B Marketing forum.
Uber lanceert zijn logistieke dienst Uber Freight in Nederland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.
Inbound marketing werkt goed voor de B2B-wereld, om de simpele reden dat B2B’ers behalve professionals ook gewoon mensen zijn. Maar hoe dan?
Pharmaoffer heeft een wereldwijd B2B-platform opgezet waar leveranciers van farmaceutische grondstoffen hun producten kunnen aanbieden. Deze oplossing maakt de tussenhandeleren zonder toegevoegde waarde overbodig, stelt de Amsterdamse startup.
Covestro, een van de grootste polymeerproducenten, lanceert zijn B2B verkoopplatform. Via de Covestro Direct Store kunnen klanten 24 uur per dag zaken doen ‘in slechts een paar klikken’.
Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie.
Of je nu al een tijdje bezig bent met B2B-e-commerce of de stap net zet – voor een succesvolle digitale beleving is de juiste technologie nodig. Hoe weet je of het tijd is voor een (nieuw) e-commerceplatform en waar moet je op letten bij de keuze voor zo’n oplossing?
Voor de jaarlijkse portie B2B marketing insights is er op 19 maart in Maarssen het B2B Marketing Forum 2019. Het thema van de dag luidt Game changers in B2B. Je hoort tips van B2B marketing pioniers als Salesforce, Havenbedrijf Rotterdam, Olbico, ORTEC, Leadscope en spotONvision.