More stories

B2B Online: Digitaal is het nieuwe normaal

Royal FloraHolland, Deli XL, ABN Amro, Blinker en T-Mobile zijn enkele van de bedrijven die half juni te gast zijn op Emerce B2B Online in Maarssen, een dag vol tactics en learnings voor een succesvolle digital B2B strategie.

B2B Digital

Pure player Zamro op machine- en onderdelenmarkt: ‘Guided selling telt’

Kenners noemen Zamro steevast op hun lijstjes van veelbelovende B2B-bedrijven. Dit voorjaar nog werd de nieuwe ‘pure player’ in technische […]

B2B Digital

Hoe je succesvol B2B-leads genereert via Facebook

Facebook is het meest gebruikte social medianetwerk ter wereld. Veel B2B-bedrijven profiteren echter nog onvoldoende van de mogelijkheden die Facebook biedt om leads te genereren. Daarom geef ik je in dit artikel een aantal tips om hiermee aan de slag te gaan.

B2B Digital

Hoe INDI, Panalpina en Zamro omni-channel commerce knelpunten oplossen

Voor B2B-leveranciers neemt de complexiteit van voorraadbeheer en -management toe nu het aantal (digitale) saleskanalen toeneemt. Klanten verwachten dezelfde omni-channel beleving en service als in B2C. Voor INDI, Panalpina en Zamro was dat reden om een ordermanagementsysteem (OMS) te implementeren.

Fulfillment

Nederlandse boer ontdekt (voorzichtig) email

Nederlandse boeren communiceren steeds vaker per e-mail met hun leveranciers. Enkele jaren terug was dat nog een zeldzaamheid. E-mail staat nu op de derde plaats van meest gebruikte communicatiemiddelen, zo blijkt uit Europees onderzoek van CRM Partners.

B2B Digital

Clickdistrict tekent UNET

Clickdistrict verzorgt komend jaar de volledige online media-inzet van de zakelijk glasvezelinternetprovider UNET.

B2B Digital

Shake-on: handig persoonlijke informatie uitwisselen op evenementen

Een handdruk en een visitekaartje uitwisselen: het is de basis van netwerken. Shake-on koppelt digitale informatieoverdracht aan deze basale handeling. “De overvloed aan papieren visitekaartjes op netwerkevenementen, en bedenken wie wie ook weer was, is nu echt iets van vroeger.”, zegt Babak Heydari, oprichter van Shake-on.

B2B Digital

KPN halveerde uitgaven zakelijke reclame

KPN heeft de bruto uitgaven aan zakelijke media-aandacht in 2016 meer dan gehalveerd ten opzichte van een jaar eerder: van 11 miljoen naar 4,3 miljoen euro. Dat blijkt uit een analyse van marktonderzoeksbureau Telecompaper van zogenoemde above-the-line uitgaven.

B2B Digital

Exact en apps: ‘De nieuwe vorm van marketing: verweven in het product’

Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”

Marketing automation

LinkedIn doorbreekt grens van 500 miljoen leden

LinkedIn heeft vandaag de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. Het platform, dat in 2003 startte, is inmiddels actief in meer dan 200 landen.

B2B Digital
Premium

Eerdere oprichter Magento gaat met B2B-platform concurrentie aan

Een team van ontwikkelaars dat aan de wieg stond van Magento heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd: OroCommerce. Het platform ging begin dit jaar officieel live.

E-commerce platforms

Groeigeld voor Antwerpse start-up SweepBright

De Antwerpse start-up SweepBright krijgt 1,5 miljoen euro toegeschoven door Volta Ventures. Met dat geld wil het bedrijf de internationale markt op.

B2B Digital

9 B2B-e-mailmarketingvoorbeelden voor elke fase van de klantreis

E-mailmarketing is al jaren een van de belangrijkste activiteiten om leads mee te genereren voor B2B-bedrijven. Maar wanneer is een campagne een succes en hoe kun je dat zelf realiseren?

B2B Digital

OppoSuits: met ‘gekke pakken’ de grens over

Hoewel de oprichting van OppoSuits best een gok was, slaat de filosofie van de specialist in kleurrijke pakken vanaf de eerste dag aan. Het bedrijf, dat vanaf de start inzet op internationale expansie, heeft inmiddels 40 fulltimers in dienst. “OppoSuits is meer dan alleen een gek pak, het staat garant voor een leuke avond,” geeft CEO Guus Bakker als belangrijke reden voor het grote succes.

Cross Border

Amazon betreedt de Britse B2B-markt

Amazon betreedt de Britse B2B-markt, een sector die in 2015 een omvang had van 96,5 miljard pond.

B2B Digital