Groothandel op zoek naar nieuwe rol in supply chain
E-commerce zet het verdienmodel van de groothandel onder druk. Door zelf digitaal uit te blinken en de overige schakels in de supply chain te ontzorgen blijven wholesalers relevant.
E-commerce zet het verdienmodel van de groothandel onder druk. Door zelf digitaal uit te blinken en de overige schakels in de supply chain te ontzorgen blijven wholesalers relevant.
B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen […]
Op 13 juni 2017 verscheen het B2B Marketing Trendrapport 2017. Dit onderzoek geeft inzicht in de belangrijkste speerpunten en uitdagingen van B2B-marketeers in Nederland. En een belangrijke uitdaging voor B2B Nederland luidt: hoe zorgen we ervoor dat marketing automation meer euro’s oplevert?
Een nieuwe gratis online energieveiling Tenderenergy richt zich op de grootzakelijke markt. Zowel leveranciers als afnemers kunnen volgens de initiatiefnemers veel tijd besparen bij het opvragen en vergelijken van offertes.
Ze gedraagt zich naar eigen zeggen als een typische millennial: na haar studie Economie en Recht werd ze strategic consultant, ze staat in het weekend op het podium als zangeres, is sinds dit jaar de beste plugger van Nederland en ruilde haar baan in voor het oprichten van Plugify, een online boekingsplatform voor live muziek. Haar politieke ambities staan nog even in de ijskast. Eline Leijten: ‘Over vijf jaar wil ik heel graag het platform zijn waar elke Europeaan aan denkt als ‘ie iets te vieren heeft.’
Veel eerder dan gebruikelijk doet investeerder Endeit zijn belang in de industriële webwinkel Contorion.de van de hand. Een half jaar na de investering klopt industrieel materiaalleverancier Hoffmann Group aan met een bod dat eigenaren en management niet willen weerstaan.
Veel B2B bedrijven halen al indrukwekkende resultaten met het publiceren van langere artikelen op LinkedIn. In dit artikel leer je wat het publiceren van artikelen op LinkedIn je kan brengen, hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke valkuilen je beter kunt vermijden.
Intrakoop, de grootste inkoopcoöperatie in de zorg, en supermarktketen Jumbo werken voortaan samen. Als eerste retailer gaat Jumbo via Intrakoop de wekelijkse (online bestelde) boodschappen leveren aan de zorg.
B2B-klanten verwachten een rijkere koopbeleving en meer content als ze zich op producten oriënteren. Voor veel B2B-bedrijven is dat reden om legacy e-commerce en ERP-systemen te vervangen door wendbaarder platformen. Drie ervaringsdeskundigen aan het woord over deze keuze.
Infotheek Group neemt voor een onbekend bedrag webwinkel Centralpoint.nl over. Door de overname ontstaat een bedrijf met een omzet van ruim 700 miljoen euro en circa 900 medewerkers in veertien landen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) moet nog akkoord gaan met de overname.
Dit voorjaar heeft Magento officieel aangekondigd een B2B-module te lanceren. Hoewel het bedrijf de zakelijke markt lange tijd links heeft laten liggen, maakt het er nu geen geheim van daar verandering in te willen brengen. Wat gaan we daar van terugzien?
Deli XL, het groothandelsbedrijf dat vandaag in Maarssen openingskeynote verzorgt van Emerce B2B Online, heeft haar naam officieel gewijzigd in Bidfood.
Salesforce gaat zich in de toekomst meer richten op B2B e-commerce. Dat vertelde Jeff Barnett van Salesforce Commerce Cloud, voorheen Demandware, gisteren op het congres Salesforce XChange in Kopenhagen.
Voor een goed lopende lead campagne is tegenwoordig meer nodig dan alleen marketing kennis. Hoe ben je vindbaar en hoe analyseer je data om daarna je vindbaarheid en conversie te optimaliseren? Fili Wiese is SEO expert en geeft morgen op B2B Online in Maarssen tips over waar een toekomstig online marketeer aan moet voldoen, hoe je online succes kunt meten, en hoe je voorkomt je dat je de verkeerde kennis in huis haalt. Ondertussen geeft hij praktische voorbeelden van SEO optimalisatie.
Arend-Jan Nijhuis en Mark van den Berg gaan tijdens Emerce B2B Online, volgende week in Maarssen, in op de onderzoeksresultaten van de tweede editie van het B2B Marketing Trendrapport dat PIM (Platform Innovatie in Marketing) en Blinker gezamenlijk uitvoerden en publiceerden. Waar zijn B2B marketeers anno 2017 mee bezig en hoe gaan zij om met veranderende behoeften in de markt. Wat zijn de speerpunten waar zij zich nu op focussen en hoe doen zij dat?