More stories

Hoe sales en marketing samen meer conversie realiseren

Sales en marketing zijn het meest effectief wanneer ze goed op elkaar zijn afgestemd, maar liggen helaas vaak nog niet op één lijn. Daarom geven we je een aantal handige tips die de conversie van je leads drastisch kan verbeteren.

B2B Digital
Premium

Transformatie Deli XL: hoe online nu 95 procent van de omzet genereert

Afgelopen oktober won Anouk Beeren namens Deli XL de Digital Transformers Award. In krap zes jaar tijd heeft de manager E-commerce & merchandising er met een transformatie voor gezorgd dat het online verkoopkanaal nu 95 procent van de bedrijfsomzet genereert. Maar “het begint het nu pas”. Hoe heeft ze dat aangepakt en wat is nu de volgende stap?

Strategy

B2B-bedrijven online iets beter in creëren van interesse

B2B-bedrijven zijn het afgelopen jaar iets succesvoller gebleken in het creëren van interesse en vraag bij potentiële klanten. Een kleine tien procent geeft aan progressie te zien in in het resultaat die de online marketing oplevert

B2B Digital

Kadaster mag gratis software verspreiden

Het Kadaster handelt niet in strijd met de wet door gratis software met informatie over ondergrondse kabels en leidingen te verstrekken, de zogenoemde Klic viewer. Die conclusie trekt toezichthouder ACM.

B2B Digital

Industrieel Klimmen: ‘Veilig werken op grote hoogte’

Vorig jaar werd ruim de helft van de hernieuwbare elektriciteit opgewekt door windmolens. Tussen nu en 2019 moet er zelfs twee keer zoveel megawatt worden opgewekt in de windenergiesector, waardoor deze markt enorm groeit. Eén van de bedrijven die hier al snel op in wist te spelen, is Industrieel Klimmen.

B2B Digital

Mobiel veilingsysteem voor landbouwmarkt in ontwikkelingslanden

Kudu, zo heet een nieuw in Nederland ontwikkeld mobiel veilingsysteem voor de landbouwmarkt in ontwikkelingslanden.

B2B Digital

Live klantreviews: ook in B2B wordt vergelijken en overtreffen normaal

IT-dienstverlener 2ML toont sinds kort op haar website een live servicebeoordeling door klanten. Eerder opende het bedrijf ook al een ‘Customer Happiness Center’. Zijn deze elementen uit de B2C-wereld trendy gimmicks of it er een filosofie achter de stappen?

B2B Digital
Premium

Evident wordt partner Intershop

Digital agency Evident is partner geworden van e-commercesoftwareleverancier Intershop. B2B-organisaties zijn een inhaalslag aan het maken met e-commerce en Evident neemt daartoe de bouwstenen in huis.

Digital Agencies

CloudSuite haalt geld op voor internationale uitbreiding

CloudSuite, een e-commerce platform voor groothandels, merkfabrikanten en retailers, heeft een niet nader gespecificeerde investering opgehaald bij investeringsmaatschappij 5square en bestaande investeerders. Het bedrijf gaat het geld gebruiken voor verdere uitbouw van het platform en toekomstige uitbreiding naar België, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Scandinavië.

E-commerce platforms

EU akkoord met overname Linkedin

De Europese Commissie heeft de overname van LinkedIn door Microsoft goedgekeurd. Eerder gaven ook de VS, Canada, Brazilië en Zuid Afrika het groene licht. Er komt geen nader onderzoek naar de overname.

B2B Digital

Acht inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing in B2B

Je hoeft geen genoegen te nemen met een middelmatig e-maildesign als je e-mailmarketingcampagnes opzet voor een B2B-bedrijf. Misschien denk je dat je als B2B-marketeer niet kunt aankomen met grappige of ludieke promoties om producten of diensten te verkopen zoals dat binnen B2C wel kan. Maar een groot deel van succesvolle e-mails die B2C-marketeers gebruiken om de aandacht in de inbox te trekken zijn ook van toepassing voor B2B.

E-mailmarketing

B2B-handel kijkt naar digitale megatrends

B2B-handelaren zijn klaar voor de volgende stap in digitalisering. Dit blijkt uit het rapport Taking the Fast Track into the Digital Future of B2B Commerce dat werd opgesteld door Vanson Bourne in opdracht van Intershop. De B2B-webshop is ingeburgerd, de focus ligt nu op big data analytics, Internet of Things en mobile.

B2B Digital

Dit vinden B2B-inkopers nu echt van online content

Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?

B2B Digital

Oracle breidt mogelijkheden Marketing Cloud verder uit

Oracle breidt zijn Oracle Marketing Cloud uit met nieuwe mogelijkheden voor marketing automation en contentmarketing. Met nieuwe toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing moet beter kunnen worden ingespeeld op klantgedrag, zegt het bedrijf.

B2B Digital

LinkedIn InMails compleet vernieuwd

De afgelopen weken mocht ik van LinkedIn ‘spelen’ met de compleet vernieuwde versie van InMails binnen LinkedIn Sales Navigator. Een hele eer natuurlijk en vooral ook erg leuk om hieraan mee te kunnen werken.

B2B Digital