More stories

Philips, Google, Maersk en Foodora naar B2B Digital Europe

Philips, Google, Maersk, Foodora en Novartis zijn enkele van de bedrijven die spreken op B2B Digital Europe, op 3 oktober in de Postillion in Amsterdam. Het Engelstalige Emerce Evenement vindt plaats als onderdeel van Amsterdam eWeek.

E-commerce

B2B marketing: denk ook aan Pinterest en Instagram

Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.

B2B Digital

Essent lanceert het peer-to-peer platform Ellyn

Energiebedrijf Essent lanceert het peer-to-peer platform Ellyn. Die moet duidelijkheid bieden over de herkomst van de gebruikte duurzame energie.

Innovatie

Organisatorische uitdagingen bij digitale transformatie in B2B

Veel B2B-organisaties die hun digitale transformatie een boost willen geven, lopen tegen pittige uitdagingen aan, zoals het strategisch en budgettair ‘aan boord krijgen van de board’, het doorbreken van silo’s in je organisatie en het oplossen van de ‘skills gap’. Zes ervaringsdeskundigen aan het woord tijdens de sessie ‘Organisational challenges’ van de expertgroep B2B Digital Commerce.

E-commerce

Zeven krachtige B2B-leadgeneratietips

Als marketeer, verkoper of ondernemer ligt je focus waarschijnlijk vooral op leadgeneratie. Maar het genereren van waardevolle B2B leads is in deze wereld van ‘infobesitas’ niet eenvoudig. Of toch wel? Met deze 7 krachtige B2B leadgeneratie tips vergroot je in ieder geval aanzienlijk je kansen.

B2B Digital

Kleine kwekers tegen digitalisering Royal Flora Holland

Kleine kwekers zijn in opstand gekomen tegen de plannen van plantenveilingbedrijf Royal Flora Holland om vanaf 4 oktober de planten alleen nog digitaal te veilen aan de hand van foto’s. Nu komen de planten nog fysiek langs in de veilinghal.

B2B Digital

Niveau UX in B2B gestaag omhoog

Langzaamaan beginnen ook B2B-bedrijven te investeren in de UX van hun software – de gebruikerservaring. En dat is nodig ook: onder de nieuwe innovatieve techbedrijven bevinden zich heel wat partijen die zich richten op de zakelijke markt. Zij leggen de lat in de B2B-markt steeds hoger.

B2B Digital

De hete adem van Amazon Business: verandering voor B2B-wereld

Het Amerikaanse Grainger kondigde recent aan de (online) productprijzen met 15 tot 25 procent te verlagen. Een opmerkelijke stap voor het bedrijf dat nog altijd één van ’s werelds grootste verkopers is van machines en onderdelen. De oorzaak: de business-to-businessmarkt verandert. Het bedrijf voelt de hete adem van Amazon Business in de nek.

B2B Digital

Productinformatie cruciaal in B2B digital commerce

Content is ook in B2B king. De B2B-klant is immers doelgericht op zoek naar dat ene artikel of onderdeel en wil daarvan alle details kennen om 100 procent zeker te zijn van zijn beslissing. Een verkeerde keuze kan grote directe of indirecte gevolgen hebben, zoals stagnatie van een productieproces, ontevreden klanten of het breken van compliance-regels. De aankoop wordt dan ook vaak gedaan bij de leverancier die de productcontent voor alle fasen van de customer journey het best op orde heeft.

B2B Digital

Groothandel op zoek naar nieuwe rol in supply chain

E-commerce zet het verdienmodel van de groothandel onder druk. Door zelf digitaal uit te blinken en de overige schakels in de supply chain te ontzorgen blijven wholesalers relevant.

B2B Digital

Account based marketing: de implementatie en effecten op KPI’s

B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen […]

B2B Digital

Hoe willen B2B-marketeers meer verdienen met marketing automation?

Op 13 juni 2017 verscheen het B2B Marketing Trendrapport 2017. Dit onderzoek geeft inzicht in de belangrijkste speerpunten en uitdagingen van B2B-marketeers in Nederland. En een belangrijke uitdaging voor B2B Nederland luidt: hoe zorgen we ervoor dat marketing automation meer euro’s oplevert?

B2B Digital

Nieuwe online energieveiling voor grootzakelijke markt

Een nieuwe gratis online energieveiling Tenderenergy richt zich op de grootzakelijke markt. Zowel leveranciers als afnemers kunnen volgens de initiatiefnemers veel tijd besparen bij het opvragen en vergelijken van offertes.

B2B Digital

Eline Leijten (Plugify): ‘Overal horen we zo vaak: het is zo fijn dat dit er is’

Ze gedraagt zich naar eigen zeggen als een typische millennial: na haar studie Economie en Recht werd ze strategic consultant, ze staat in het weekend op het podium als zangeres, is sinds dit jaar de beste plugger van Nederland en ruilde haar baan in voor het oprichten van Plugify, een online boekingsplatform voor live muziek. Haar politieke ambities staan nog even in de ijskast. Eline Leijten: ‘Over vijf jaar wil ik heel graag het platform zijn waar elke Europeaan aan denkt als ‘ie iets te vieren heeft.’

E-commerce

Endeit verkoopt belang Duitse industriële webwinkel

Veel eerder dan gebruikelijk doet investeerder Endeit zijn belang in de industriële webwinkel Contorion.de van de hand. Een half jaar na de investering klopt industrieel materiaalleverancier Hoffmann Group aan met een bod dat eigenaren en management niet willen weerstaan.

B2B Digital