More stories

eTravel Europe en B2B Digital: de foto’s

Dinsdag organiseerde Emerce twee Engelstalige congressen in het Postillion in Amsterdam in het kader van Amsterdam eWeek: eTravel Europe en B2B Digital Europe. Sprekers van TUI, Virgin Trains, Uber, AccorHotels, Maersk, Philips, Hotelchamp en Foodora spraken een select publiek toe. Vandaag gaan we verder met eRetail Europe. Foto’s van Peter Boer.

B2B Digital

Zestig miljoen groeigeld voor Amsterdams MessageBird

Cloudcommunicatieplatform MessageBird haalt zestig miljoen dollar op in een investeringsronde waarbij Atomico en Accel instappen als nieuwe aandeelhouders.

Start-ups

‘Het is niet de vraag óf personeel op social gaat’

“Het is niet de vraag óf medewerkers op social over Maersk praten, maar hoe”, aldus de Digital Strategist van A.P. Møller – Maersk over zijn tachtigduizend collega’s.

Marketing

B2B ziet onnodig veel beren op de weg bij stap naar e-commerce

B2B-bedrijven denken vaak dat online businessmodellen te complex zijn voor hun producten en dienstverlening. Daardoor duurt het lang voordat ze de stap naar online zetten. Daar hebben klanten echter geen boodschap aan: zij willen het gemak van online winkelen niet alleen privé, maar ook zakelijk.

E-commerce platforms

Magento’s B2B-module gelanceerd: wat te verwachten?

De B2B-module voor Magento is uitgebracht. De langverwachte functies voor zakelijke gebruikers zijn opgenomen in Magento Commerce 2.2 en de vergelijkbare cloudeditie. Wat kunnen gebruikers ervan verwachten?

Magento

Finalisten Digital Transformers Award ’17 bekend

De zes finalisten van de Digital Transformers Award zijn bekend. Op donderdag 5 oktober 2017 strijden deze kandidaten in The Loft van de A’DAM Toren om de Digital Transformers Award 2017.

Innovatie

Philips, Google, Maersk en Foodora naar B2B Digital Europe

Philips, Google, Maersk, Foodora en Novartis zijn enkele van de bedrijven die spreken op B2B Digital Europe, op 3 oktober in de Postillion in Amsterdam. Het Engelstalige Emerce Evenement vindt plaats als onderdeel van Amsterdam eWeek.

E-commerce

B2B marketing: denk ook aan Pinterest en Instagram

Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.

B2B Digital

Essent lanceert het peer-to-peer platform Ellyn

Energiebedrijf Essent lanceert het peer-to-peer platform Ellyn. Die moet duidelijkheid bieden over de herkomst van de gebruikte duurzame energie.

Innovatie

Organisatorische uitdagingen bij digitale transformatie in B2B

Veel B2B-organisaties die hun digitale transformatie een boost willen geven, lopen tegen pittige uitdagingen aan, zoals het strategisch en budgettair ‘aan boord krijgen van de board’, het doorbreken van silo’s in je organisatie en het oplossen van de ‘skills gap’. Zes ervaringsdeskundigen aan het woord tijdens de sessie ‘Organisational challenges’ van de expertgroep B2B Digital Commerce.

E-commerce

Zeven krachtige B2B-leadgeneratietips

Als marketeer, verkoper of ondernemer ligt je focus waarschijnlijk vooral op leadgeneratie. Maar het genereren van waardevolle B2B leads is in deze wereld van ‘infobesitas’ niet eenvoudig. Of toch wel? Met deze 7 krachtige B2B leadgeneratie tips vergroot je in ieder geval aanzienlijk je kansen.

B2B Digital

Kleine kwekers tegen digitalisering Royal Flora Holland

Kleine kwekers zijn in opstand gekomen tegen de plannen van plantenveilingbedrijf Royal Flora Holland om vanaf 4 oktober de planten alleen nog digitaal te veilen aan de hand van foto’s. Nu komen de planten nog fysiek langs in de veilinghal.

B2B Digital

Niveau UX in B2B gestaag omhoog

Langzaamaan beginnen ook B2B-bedrijven te investeren in de UX van hun software – de gebruikerservaring. En dat is nodig ook: onder de nieuwe innovatieve techbedrijven bevinden zich heel wat partijen die zich richten op de zakelijke markt. Zij leggen de lat in de B2B-markt steeds hoger.

B2B Digital

De hete adem van Amazon Business: verandering voor B2B-wereld

Het Amerikaanse Grainger kondigde recent aan de (online) productprijzen met 15 tot 25 procent te verlagen. Een opmerkelijke stap voor het bedrijf dat nog altijd één van ’s werelds grootste verkopers is van machines en onderdelen. De oorzaak: de business-to-businessmarkt verandert. Het bedrijf voelt de hete adem van Amazon Business in de nek.

B2B Digital

Productinformatie cruciaal in B2B digital commerce

Content is ook in B2B king. De B2B-klant is immers doelgericht op zoek naar dat ene artikel of onderdeel en wil daarvan alle details kennen om 100 procent zeker te zijn van zijn beslissing. Een verkeerde keuze kan grote directe of indirecte gevolgen hebben, zoals stagnatie van een productieproces, ontevreden klanten of het breken van compliance-regels. De aankoop wordt dan ook vaak gedaan bij de leverancier die de productcontent voor alle fasen van de customer journey het best op orde heeft.

B2B Digital