More stories

Shazam lanceert merkpropositie

De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.

Campagnes

Campagne: ultieme vriendentest Galaxy S6 Edge

Om een nieuwe toepassing van het gekromde scherm van de Galaxy S6 Edge uit te lichten, bedacht Samsung het Dunbar-experiment. Kortgezegd: vind met behulp van de beroemde psycholoog je vijf betrouwbaarste vrienden.

Campagnes

Campagnepanel: Zalando ‘Perfect Fit’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer nemen we fase één van Zalando’s reclamedrieluik onder de loep.

Campagnes

Insight VEED publiceert shortlist ‘Beste Brand Campagne 2015’

Aanstaande vrijdag wordt bekend welk bedrijf de beste merkcampagne op YouTube heeft gehouden, als het aan Nederlandse YouTubers ligt.

Campagnes

‘Consument is klaar met traditionele online marketingcampagnes’

Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.

Online marketing

Miljoenen zien 1 april-grap bezorgchinees

De 1 april-grap waarbij een grote Chinees restaurant uit Eindhoven zegt te gaan bezorgen per drone is door miljoenen gezien.

Campagnes
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2016 bekend

De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

Walibi houdt influencercampagne op RTL MCN

Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.

Campagnes

Clinique zet Shazam in voor crossmediale reclameactie

Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.

Campagnes

Campagnepanel: Land Rover #hibernot #kanbeter

Bekijk de winter op een andere manier. Ga niet thuis c.q. stilzitten, maar trek erop uit. Met die boodschap wil Land Rover de ondernemende, avontuurlijke spirit achter het merk overbrengen op het grote publiek. En moedigt de autofabrikant mensen aan op winters avontuur te gaan, dat op foto en/of video vast te leggen en te sharen met de hashtag #hibernot. De beste inzendingen worden op de eigen actiesite gedeeld. Aanvullend zijn meerdere YouTube-filmpjes geschoten en tegen betaling op Instagram geshared.

Campagnes

Hoe Doritos buzz creëerde met drones

Laat vier populaire YouTubers met een drone tegen elkaar racen en je hebt content die 3,8 miljoen online views oplevert. Doritos deed het als onderdeel van de op jongeren gerichte campagne #playbold. Insteek: het game-domein claimen en naar de echte wereld brengen.

Campagnes
Premium

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies

Heineken, Twitter en SBS6 delen fragmenten Champions League

SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.

Campagnes

Takeaway lanceert pan-Europese merkcampagne

Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema Time for Takeaway.com is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief televisie, outdoor, online en sociale media.

Campagnes

ING inspireert met 360 graden video

ING heeft een 360 graden video ontwikkeld om Nederlanders te inspireren bij het maken van financiële keuzes. De video is zo gemaakt dat de stand van de smartphone of tablet bepaalt welk deel van de video je ziet. De video wordt via Facebook gedeeld.

Campagnes