More stories

Campagnepanel: Land Rover #hibernot #kanbeter

Bekijk de winter op een andere manier. Ga niet thuis c.q. stilzitten, maar trek erop uit. Met die boodschap wil Land Rover de ondernemende, avontuurlijke spirit achter het merk overbrengen op het grote publiek. En moedigt de autofabrikant mensen aan op winters avontuur te gaan, dat op foto en/of video vast te leggen en te sharen met de hashtag #hibernot. De beste inzendingen worden op de eigen actiesite gedeeld. Aanvullend zijn meerdere YouTube-filmpjes geschoten en tegen betaling op Instagram geshared.

Campagnes

Hoe Doritos buzz creëerde met drones

Laat vier populaire YouTubers met een drone tegen elkaar racen en je hebt content die 3,8 miljoen online views oplevert. Doritos deed het als onderdeel van de op jongeren gerichte campagne #playbold. Insteek: het game-domein claimen en naar de echte wereld brengen.

Campagnes

Reclamebranche sluit 2015 positief af

De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.

Digital Agencies

Heineken, Twitter en SBS6 delen fragmenten Champions League

SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.

Campagnes

Takeaway lanceert pan-Europese merkcampagne

Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema Time for Takeaway.com is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief televisie, outdoor, online en sociale media.

Campagnes

ING inspireert met 360 graden video

ING heeft een 360 graden video ontwikkeld om Nederlanders te inspireren bij het maken van financiële keuzes. De video is zo gemaakt dat de stand van de smartphone of tablet bepaalt welk deel van de video je ziet. De video wordt via Facebook gedeeld.

Campagnes

MINI maakt racegame van pre-roll op YouTube

MINI heeft van het skippen van pre-rolls op YouTube een spelletje gemaakt. Kijkers moeten het daarbij opnemen tegen de nieuwste en krachtigste MINI ooit gemaakt.

Campagnes

Campagnepanel: Helpling, gezochte inhaker

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Helpling als het geheime wapen in het leven van een geheim agent.

Campagnes

Eerste experiment met zichtbare radioreclames

OOHA, exploitant van digitale reclamemasten, claimt een ‘wereldprimeur’ met zichtbare radioreclames. Daarbij wordt tijdens een radiocommercial een signaal afgegeven waardoor de boodschap tegelijk ook op digitale reclamemasten is te zien.

Campagnes

Nieuwe campange XS4ALL rond klantproblemen

XS4ALL heeft samen met N=5 een First Class Internet-campagne ontwikkeld, waarin echte klantproblemen centraal staan. Van een haperende internetverbinding, geen bereik hebben in je schuur tot het niet kunnen uitprinten van een sms’je via je telefoon.

Campagnes

‘Cultiveren in plaats van adverteren’

Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.

Creative

Lidl gaat XXL

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een gigapixelfoto voor Radio 538-fans en Lidl-klanten.

Campagnes

PlayStation opent game-appartement in Amsterdam

Sony Playstation heeft in Amsterdam tijdelijk een appartement ingericht voor gamers dat tot 2 januari via Airbnb te huur is.

Campagnes

Lean creation: optimalisatie anno 2016

Creatie wordt nog vaak gezien als slechts een fase binnen een campagneproces. Dat is het echter allerminst.

Campagnes

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative