Shazam lanceert merkpropositie
De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.
De bekende muziekapp Shazam gaat zich meer op merkadverteerders richten. Naast het bestaande audiowatermerken gaat het meer met de camerafunctie werken die ook in de app zit.
Om een nieuwe toepassing van het gekromde scherm van de Galaxy S6 Edge uit te lichten, bedacht Samsung het Dunbar-experiment. Kortgezegd: vind met behulp van de beroemde psycholoog je vijf betrouwbaarste vrienden.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer nemen we fase één van Zalando’s reclamedrieluik onder de loep.
Aanstaande vrijdag wordt bekend welk bedrijf de beste merkcampagne op YouTube heeft gehouden, als het aan Nederlandse YouTubers ligt.
Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.
De 1 april-grap waarbij een grote Chinees restaurant uit Eindhoven zegt te gaan bezorgen per drone is door miljoenen gezien.
De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.
Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.
Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.
Bekijk de winter op een andere manier. Ga niet thuis c.q. stilzitten, maar trek erop uit. Met die boodschap wil Land Rover de ondernemende, avontuurlijke spirit achter het merk overbrengen op het grote publiek. En moedigt de autofabrikant mensen aan op winters avontuur te gaan, dat op foto en/of video vast te leggen en te sharen met de hashtag #hibernot. De beste inzendingen worden op de eigen actiesite gedeeld. Aanvullend zijn meerdere YouTube-filmpjes geschoten en tegen betaling op Instagram geshared.
Laat vier populaire YouTubers met een drone tegen elkaar racen en je hebt content die 3,8 miljoen online views oplevert. Doritos deed het als onderdeel van de op jongeren gerichte campagne #playbold. Insteek: het game-domein claimen en naar de echte wereld brengen.
De omzet in euro’s van reclamebureaus en advertentiehandelaren steeg in het vierde kwartaal met 3,5 procent. In het eerste half jaar van 2015 was de omzetontwikkeling nog negatief, zo maakt CBS bekend in de Kwartaalmonitor zakelijke dienstverlening.
SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.
Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema Time for Takeaway.com is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief televisie, outdoor, online en sociale media.
ING heeft een 360 graden video ontwikkeld om Nederlanders te inspireren bij het maken van financiële keuzes. De video is zo gemaakt dat de stand van de smartphone of tablet bepaalt welk deel van de video je ziet. De video wordt via Facebook gedeeld.