MINI maakt racegame van pre-roll op YouTube
MINI heeft van het skippen van pre-rolls op YouTube een spelletje gemaakt. Kijkers moeten het daarbij opnemen tegen de nieuwste en krachtigste MINI ooit gemaakt.
MINI heeft van het skippen van pre-rolls op YouTube een spelletje gemaakt. Kijkers moeten het daarbij opnemen tegen de nieuwste en krachtigste MINI ooit gemaakt.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Helpling als het geheime wapen in het leven van een geheim agent.
OOHA, exploitant van digitale reclamemasten, claimt een ‘wereldprimeur’ met zichtbare radioreclames. Daarbij wordt tijdens een radiocommercial een signaal afgegeven waardoor de boodschap tegelijk ook op digitale reclamemasten is te zien.
XS4ALL heeft samen met N=5 een First Class Internet-campagne ontwikkeld, waarin echte klantproblemen centraal staan. Van een haperende internetverbinding, geen bereik hebben in je schuur tot het niet kunnen uitprinten van een sms’je via je telefoon.
Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een gigapixelfoto voor Radio 538-fans en Lidl-klanten.
Sony Playstation heeft in Amsterdam tijdelijk een appartement ingericht voor gamers dat tot 2 januari via Airbnb te huur is.
Creatie wordt nog vaak gezien als slechts een fase binnen een campagneproces. Dat is het echter allerminst.
Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.
Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.
Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.
Diverse internationale en succesvolle campagnes draaien niet zelden om de dialoog. Zo deden Coca-Cola en Heineken dat.
Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.
Walibi Holland is, samen met de Nederlands-Poolse rapper Mr. Polska, een uitgebreide Snapchat campagne gestart om zijn nieuwe achtbaan te promoten.
Supermarktketen PLUS vroeg kinderen hun eigen supermarkt te bouwen met PLUSBRiCKS en een foto of filmpje te uploaden.