More stories

IAB: mobiele reclame niet groter dan 100 KB

Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.

Campagnes

P&G koppelt Snapchat advertenties aan omzet

Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.

Campagnes

Van campagne naar dialoog: zo deden Coca-Cola en Heineken dat

Diverse internationale en succesvolle campagnes draaien niet zelden om de dialoog. Zo deden Coca-Cola en Heineken dat.

Campagnes

Virgin America lanceert Seat View

Virgin America laat passagiers voortaan al ruim voor de vlucht hun stoel ‘uitproberen’ via Virgin Seat View. Klanten krijgen een 360 graden panorama te zien van het interieur van het vliegtuig.

Campagnes

Walibi Holland start Snapchat-campagne rond thrillride

Walibi Holland is, samen met de Nederlands-Poolse rapper Mr. Polska, een uitgebreide Snapchat campagne gestart om zijn nieuwe achtbaan te promoten.

Campagnes

Bouw je eigen supermarkt met PLUSBRiCKS

Supermarktketen PLUS vroeg kinderen hun eigen supermarkt te bouwen met PLUSBRiCKS en een foto of filmpje te uploaden.

Campagnes

Jamie Oliver in zee met HelloFresh

Jamie Oliver verbindt zich, in commerciële zin, aan HelloFresh. De Engelse populaire kok gaat recepten leveren voor in de wekelijkse versdozen in zes landen.

Campagnes

Terre des Hommes: storytelling met Virtual Reality

Virtual Reality heeft zijn weg naar onze huiskamers nog niet gevonden, maar er komen steeds meer nieuwe, spectaculaire toepassingen. Wie wordt daar nou niet enthousiast van? Dat er binnen marketing ook veel mogelijkheden zijn is duidelijk. Recent lanceerde Terre des Hommes een eigen Virtual Reality Experience.

Campagnes

Dropbox begint eerste merkcampagne

Dropbox houdt zijn eerste merkbouwende campagne ooit, bedoeld om zich te positioneren als favoriete digitale samenwerk- en creatieplek. Dit naar aanleiding van Paper, een concurrent van Google Docs.

Campagnes

Celebrities kunnen je merk online tot grote hoogte laten stijgen, of niet..

Het Duitse high end fashion merk Hugo Boss scoort 25.815 likes en 413 shares met de lancering van #AskMats. Een Q&A met Duitslands bekendste voetballer Mats Hummel. Deze week bespreken we hoe je als merk je engagement en bereik kan verhogen door samen te werken met sporters, creatieven en acteurs.

Campagnes

Engagen met GIF’s van Booking.com

Booking.com vroeg reizigers wereldwijd hun leukste vakantiemomenten te delen. Vier bekende ontwerpers bewerkten een selectie foto’s tot digitale kunstwerken en stuurden die terug via sociale media.

Campagnes

Hellmann’s eerste Nederlandse adverteerder op Instagram

Het advertisingprogramma van Instagram wordt donderdag in Nederland officieel gepresenteerd, maar de eerste campagne draait al. Bij Unilevermerk Hellmann’s.

Campagnes

Libresse lanceert Instagram-campagne Play Fearless

Hygiënemerk Libresse lanceert vandaag een nieuwe social mediacampagne, die jonge vrouwen moeten stimuleren om zonder angst in het leven te staan.

Campagnes

Renault maakt YouTube-serie met designers

Renault is een nieuwe campagne gestart, ‘Renault Design Awards 2015’. Daarin brengen jonge designers een kernwaarde van Renault duidelijk naar voren: design.

Campagnes

Nieuwe collectie Burberry op Snapchat in première

Modemerk Burberry heeft zijn nieuwe collectie in première genomen op Snapchat, daags voor de fysieke shows in de Londen.

Campagnes