More stories

Collaborative ads: Samenwerken in sociale media en SEA

Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?

Online advertising

Wat zijn de voordelen van een CSS?

40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.

Online advertising

Is Growth Marketing geschikt voor elk bedrijf?

Growth Marketing is populair. Maar wat betekent dit nu eigenlijk echt? En is deze werkwijze geschikt voor elk bedrijf? De randvoorwaarden en werkwijzen.

Strategy

Smart Shopping-campagnes: De toekomst van campagnebeheer?

Mooie beloftes over Smart Shopping-campagnes: zelfde ROI maar veel hogere volumes. Is het waar? In onze testen zijn de resultaten inderdaad veelbelovend.

Marketing automation

Handvatten om stereotypering in je campagne tegen te gaan

Campagnes zijn in Nederland niet vrij van stereotypen en dat kan tegen de adverteerder werken. Leer hoe je stereotypering kunt voorkomen.

B2B Digital
Premium

Campagnepanel #184: ‘Daarom is geen reden’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een outdoorcampagne van ijsmerk Ben & Jerry’s.

Campagnes

Het banner-dilemma: Hoe zorg je voor een succesvolle display-advertentie?

Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.

Online advertising

Karwei: Effectiever online adverteren met collaborative ads

Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.

Online advertising
Premium

Wereld Natuur Fonds lanceert voice-app

Het Wereld Natuur Fonds is bezig met een digitale transitie en werkt niet meer campagnegestuurd, maar zoekt permanent contact met belangstellenden. Daarom lanceert het onder andere een voice-app.

Voice
Premium

WhatsApp begint reclamecampagne over privacy

Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.

Campagnes

ANWB: meer respons met een nieuwe verjaardags-mailing

Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.

Marketing

Van live fondsenwerving naar een digitale aanpak: de strategie van non-profit R U OK?

Wat doet een goed doel dat fondsen werft via live evenementen in coronatijd? Non-profit “R U OK?” boog de fondsenwervingstrategie vorig jaar succesvol om.

Campagnes
Premium

Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.

Campagnes

Meer impact met interactieve banners

Display-advertenties blijven een belangrijke component in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.

Marketing
Premium

Campagnepanel #182: ‘Simpel en duidelijk’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘kliederige’ merkcampagne van Mobiel.nl.

Campagnes