More stories

WhatsApp begint reclamecampagne over privacy

Whatsap, een dochterbedrijf van Facebook, is een internationale reclamecampagne begonnen om de ingebakken privacybescherming te onderstrepen.

Campagnes

ANWB: meer respons met een nieuwe verjaardags-mailing

Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.

Marketing

Van live fondsenwerving naar een digitale aanpak: de strategie van non-profit R U OK?

Wat doet een goed doel dat fondsen werft via live evenementen in coronatijd? Non-profit “R U OK?” boog de fondsenwervingstrategie vorig jaar succesvol om.

Campagnes

Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.

Campagnes

Meer impact met interactieve banners

Display-advertenties blijven een belangrijke component in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.

Marketing

Campagnepanel #182: ‘Simpel en duidelijk’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘kliederige’ merkcampagne van Mobiel.nl.

Campagnes

Gamers houden inzamelingsactie Rode Kruis

Europese gamers houden tot en met vrijdag een inzamelingsactie voor het Rode Kruis onder hun 2,4 miljoen volgers. De actie loopt via hun kanalen op YouTube en Twitch.

Campagnes

Nieuwe campagne T-Mobile zet 5G centraal

T-Mobile begint een nieuwe reclamecampagne en zet daarin onbeperkt datagebruik via 5G centraal. De provider claimt dat negentig procent van de bevolking via 5G kan internetten, mits men over een geschikt toestel beschikt.

Campagnes

Het toekomstbestendig inrichten van je promotieproces binnen retail

Consumenten houden van acties en kortingen. De promotiedruk voor retailers is daardoor gestegen naar ongekende hoogte. Hoe ga je daar als detailhandelaar mee om? Hoe blijf je de concurrentie voor in deze dynamische markt, zodat je blijvend kunt groeien? Deze whitepaper is voor iedereen in retail die geïnteresseerd is in het promotieproces. Je leest erin hoe je tot een voorspelbaar actieresultaat kunt komen. Wanneer je aan promoties doet, is het van belang dat je inzicht hebt in de effectiviteit ervan. Zo weet je achteraf of het saldo van een actie positief of negatief is. Wat de liftfactor ervan is en of je erin bent geslaagd om (blijvend) kopers aan te trekken.

Campagnes

Catawiki verhoogt profiel met nieuw design

Online veiling Catawiki trekt een nettere jas om aan naast de reguliere verzamelaar ook het wat duurdere publiek aan te spreken.

Digital Agencies

Nederlands e-commerce wapent zich voor feestdagen

Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.

E-commerce

G-Star lanceert kanaal op TikTok

G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.

Fashion

2,5 miljoen groeigeld voor Mediatool

Het Nederlandse investeringsfonds Newion leidt een investeringsronde van 2,5 miljoen euro in Mediatool uit Stockholm. De Zweden helpen internationale merken hun media-investeringen organiseren en halen het gepriegel uit dat werk.

Online marketing

Campagnepanel: ‘Fantastisch en fantastischer’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen. 

Online marketing

Case: old school spelen met LEGO in een online omgeving

Het platform Speelfilmpjes van bol.com daagt kinderen uit filmpjes te maken van hun eigengemaakte Lego-bouwwerken. Een slimme combinatie van offline bouwen en een online omgeving. 

Marketing