More stories

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Content (2/4)

Een goede contentmarketingstrategie draait niet alleen om de content zelf, maar ook om de totale customer journey en het verbinden van contentkanalen.

Contentmarketing

Adverteren via LinkedIn: Alle targetingmogelijkheden op een rij

In 2021 had LinkedIn ruim 5 miljoen gebruikers, vooral professionals. Reden genoeg om de targetingmogelijkheden voor advertenties nader te bekijken.

Online advertising
Premium

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes
Premium

Nederlands e-commerce zet zich schrap voor decemberdrukte

Nederlandse webwinkels verwachten tot zeventig procent meer te verkopen in de periode van Black Friday tot Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen om leveringsproblemen te voorkomen.

E-commerce
Premium

Pop-up radiostation als intern bindmiddel

Iedereen in het bedrijf betrekken bij een complex thema? Stedin Groep gooide het over een verrassende boeg en startte een online radiostation.

Voice
Premium

Campagnepanel #185: ‘Matig verhaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.

Fashion
Premium

Bol.com brengt weer papieren speelgoedboek uit

Morgen publiceert bol.com, in de aanloop naar het sinterklaasfeest, voor de derde keer zijn papieren speelgoedboek in een miljoenenoplage.

Campagnes
Premium

Bumble in co-marketing met TikTok

Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers.

Marketing

Wat merken moeten (blijven) doen na corona: On- en offline, verrassen, samenwerken

Merken met een hybride commercieel model hebben succes: flexibiliteit in online en offline, en innovatieve en verrassende samenwerkingen met andere merken.

Customer Experience

Combineer Snap Ads en Commercial Ads op Snapchat voor grotere campagne-impact

Snap Ads + Commercial Ads samen resulteert op Snapchat in betere prestaties dan enkel Snap Ads, dat blijkt uit een campagne voor Fanta Nederland.

Campagnes

15% hogere doorklikratio door middel van user-generated content

Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.

E-mailmarketing

Hoe een slechte gebruikerservaring zorgde voor een award-winning campagne

Hoe een slechte gebruikerservaring de basis werd voor de bekroonde ‘Heartbeats 4 Sneakers’-campagne voor ’s werelds eerste sneakerloterij.

Campagnes

Adverteren op TikTok: Inzichten uit de eerste ervaringen

TikTok is steeds populairder. Adverteren op TikTok staat in Nederland nog aan het begin, maar er is veel potentiëel. Onze inzichten na de eerste campagnes.

Social

Influencermarketing versus PPC-advertenties: De voordelen van beide op een rij

Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.

Influencer marketing