Joomla waarschuwt voor datalek
Contentmanagementsysteem Joomla heeft duizenden gebruikers gewaarschuwd voor een datalek met onversleutelde back-ups. Daarbij zijn persoonsgegevens op straat komen te liggen.
Contentmanagementsysteem Joomla heeft duizenden gebruikers gewaarschuwd voor een datalek met onversleutelde back-ups. Daarbij zijn persoonsgegevens op straat komen te liggen.
Vanmiddag beginnen op Twitter in Nieuw Zeeland de vieringen van de publicatie van Drupal versie 9 en die trekken vervolgens als een golf over de wereld. Morgenmiddag gaan in Hawaii de laatste tweets eruit, maar gaan in vele honderden videomeetings de kurken van de fles.
In 2020 bracht Magnolia haar State of CMS-rapport uit, waarin de plannen voor contentmanagement, uitdagingen en voorkeuren van 200 marketeers en IT-professionals werden onderzocht. Dit eBook gaat dieper in op het onderzoek van Magnolia en onderzoekt de unieke behoeften en uitdagingen van marketeers in de financiële sector. Met deze analyse onderzoeken we de hindernissen die financiële marketeers moeten overwinnen, de groeiende kloof tussen marketing- en IT-teams en hoe nieuwe AI- en omnichannel-technologieën de CMS-markt veranderen.
Naar schatting een miljoen WordPress-sites zijn kwetsbaar door de plug-in Elementor Pro. Via de kwetsbaarheid kunnen aanvallers op afstand volledige controle over websites krijgen. Een beveiligingsupdate is nog niet beschikbaar.
WordPress krijgt eindelijk ingebouwde twee- en multifactorauthenticatie. De beveiliging geldt voor de WordPress-versie die sitebeheerders zelf installeren als voor installaties via WordPress.org.
Softwarebedrijf GraphCMS krijgt een investering van 2,5 miljoen euro in een ronde die wordt geleid door Peak Capital.
HubSpot lanceert CMS Hub, een schaalbaar contentmanagementsysteem (CMS) voor groeiende en grotere ondernemingen.
Grote kans dat je als internetmarketeer en ondernemer werkt met een WordPress website. Maar denk je ook wel aan onderhoud van je CMS?
Het CMS-landschap verandert snel. Bedrijven willen tegenwoordig meer dan alleen het uploaden van content en hopen dat deze goed scoort. Moderne organisaties willen weten of de content assets die ze ontwikkelen het juiste publiek raken, in de juiste mindset, op het juiste moment. Deze wijziging heeft geleid tot een uitbreiding van de CMS-landschap. Steeds meer CMS-systemen evolueerden naar digital experience platforms (DXP’s). Om te begrijpen hoe het CMS-landschap er in 2020 uitziet en in de toekomst uit gaat zien heeft Magnolia een onderzoek uitgevoerd onder vierhonderd CMS-gebruikers in de VS en UK. De respondenten zijn werkzaam bij marketing- en IT-afdelingen.
De afgelopen jaren is er een gestage verschuiving geweest naar een heel andere webervaring, aangedreven door headless, IoT-apparaten, slimme luidsprekers en meer. Consumenten zijn niet alleen meer op zoek naar informatie en communiceren met merken vanaf hun desktops of laptops. Deze nieuwe manier van digitaal verbruik vereist dat merken een geheel andere set technologieën gebruiken om consumenten digitale ervaringen te bieden. Deze whitepaper beschrijf de verschuiving van het traditionele website ervaringen naar moderne digitale klantervaringen.
Wederom zorgt een WordPress plug-in voor grote problemen. De ThemeGrill Demo Importer maakt in een klap 100.000 WordPress-sites kwetsbaar.
Level Level uit Rotterdam, een fullservice WordPress-bureau, is toegetreden tot het WordPress VIP partnerprogramma. Daarmee is de enige in de Benelux als zodanig gekwalificeerde voor de enterprisemarkt.
Door het grote aanbod van devices waarom men tegenwoordig informatie kan opzoeken is het belangrijk om een CMS te kiezen waarmee je kunt voldoen aan de verwachtingen van consumenten. Tijdens de zoektocht naar een nieuw CMS vliegen de vaktermen je om de oren. Traditioneel, cloud-first, on premise, headless. Maar wat zijn nu de voor- en nadelen van het ieder CMS-type? En klopt het dat headless echt de oplossing is voor iedere CMS uitdaging? In deze whitepaper worden alle CMS-types uitgelegd zodat je precies weet wat het beste past bij jouw organisatie. Sta je voor de keuze van een nieuw CMS? Dan is deze whitepaper het ideale startpunt.
In de zoektocht naar een nieuw CMS kiezen bedrijven geregeld voor het gemak van een enterprise platform. Een oplossing waarin iedere (mogelijke) wens van elke afdeling is vertegenwoordigd. Zelf maakten we als bureau juist de keuze voor een kernachtige en gedeeltelijk open source variant, Umbraco. Een verschil als dag en nacht. Wie voor zo’n keuze wordt gesteld, kan een gedegen afweging maken.
Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.