More stories

Dynamic Remarketing bij Vakanties.nl

De naam zegt het al, Vakanties.nl is een vakantieaanbieder waar je vakanties kunt samenstellen door vlucht, verblijf en vervoer te combineren. Omdat het boeken van vakanties vaak een lange customer journey kent kan retargeting logischerwijs zeer waardevol kan zijn om de ‘oriënterende’ bezoeker te overtuigen en top of mind te blijven. In de snelle business van hotels, vluchten en vervoer is het echter lastig om relevant te blijven. Zowel prijzen als beschikbaarheid veranderen vliegensvlug en de elementen worden vaak los aangeboden. Daarnaast zijn er natuurlijk nog tal van concurrerende websites die precies hetzelfde doel hebben. De oplossing: dynamic targetting.

Conversie

Mogen wij je even nudgen?

Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed van je social media? Afgaand op de storm van negatieve reacties die volgden op een bekend sociaal experiment uitgevoerd door en op Facebook, vindt lang niet iedereen dit oké. Het feit dat mensen zich niet bewust waren van de experimenten en hun deelname hierdoor niet konden weigeren, maakte hen boos.

Conversie

A-Z Barbecue: +16% omzet door dynamische weerdata binnen de customer journey

Voor A-Z Barbecue & Gourmet Party Service is Google Ads een belangrijke verkeersbron. Deze ‘first mover’ was jaren geleden de eerste Nederlandse thuisbezorger van all-in-one-barbecuepakketten. Vandaag de dag is de concurrentie flink gegroeid. En de uitdaging om het searchverkeer op peil te houden daardoor ook. Hoe slaagde Happy Idiots daarin? 

Search

Digital experience optimization: het nieuwe A/B testing

Veel bedrijven gebruiken A/B-testen, ofwel experimenten om nieuwe ideeën voor hun digital experiences te valideren. De grote impact die ze ervan verwachten blijft in werkelijkheid echter vaak uit. Een oorzaak is de manier waarop de geteste ideeën tot stand komen en uitgekozen worden. Hoe zorg je ervoor dat je juist die ideeën gaat testen waarin je de klantvraag centraal stelt? En hoe ga je verder dan A/B testen door alle digitale touchpoints met je klanten te optimaliseren?

Online marketing

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce.

Conversie

Zo laat Vakmedianet haar bezoekers gepersonaliseerde content zien

Door inzet van een integraal klantbeeld en slim opgebouwde campagnes maakt Vakmedianet niet alleen nieuwsbrieven dynamisch maar ook de content op zijn websites. Met een fors hogere click through ratio als resultaat, vertelt Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Development bij Vakmedianet.

Marketing automation

Wat CRO heeft geleerd van het WK vrouwenvoetbal

Tijdens het afgelopen WK vrouwenvoetbal was er in het begin weinig enthousiasme en positiviteit over de Nederlandse voetbaldames. Het spel viel tegen en dit ging volgens ons, de experts voor de televisie, niet leiden tot succes. Maar de Leeuwinnen hebben dit tij gekeerd. Meer dan vijf miljoen mensen keken zowel naar de halve finale en finale. Maar wat heeft dit nu met conversieratio-optimalisatie te maken?

Conversie

Dekbed Discounter telt 30 procent extra conversie na beter klantbeeld

De jonge luis in de pels Dekbed Discounter heeft een slag geslagen van 30 procent extra conversie. Na de implementatie van een DMP is het gelukt om verleidingstechnieken nauwkeurig af te stemmen op klanttypen en aankoopfases. Zelfs e-mails worden daarmee van dynamiek voorzien. Het bedrijf heeft de ‘persuasion’ op zo’n manier geïmplementeerd dat het bij een eventuele notificatiemoeheid onder consumenten al een antwoord klaar heeft staan.

Conversie

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie

Feed-based marketing geeft ultieme relevantie voor de Formule 1-liefhebber

Je weet wie je wil bereiken, waar je deze doelgroep wil bereiken en met welke boodschap. Het lastige is vaak op welk moment deze personen het beste te bereiken zijn. Deze campagne voor Fuel For Fans, onderdeel van Branded Sports Merchandising, combineert deze aspecten. Door middel van feed-based marketing is een campagne gecreëerd waarbij zonder handmatig werk altijd op het juiste moment de doelgroep bereikt wordt met de meest relevante producten.

Conversie

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research heeft het eerste grootschalige onderzoek naar conversie-optimalisatie uitgevoerd, gericht op Nederlandse organisaties. Uit de Nationale CRO Monitor blijkt dat CRO een complexe bedrijfstak is, Nederland scoort zelfs maar een krappe voldoende als het gaat om de status van toepassen van CRO. 

Conversie

Britse toezichthouder wil dat eBay en Facebook nepbeoordelingen aanpakken

Facebook en eBay hebben een waarschuwing gekregen van de Britse toezichthouder Competition and Markets Authority (CMA). Zij moeten het probleem van nepbeoordelingen beter aanpakken.

Conversie

‘fonQ AR-app laat tot 16 procent conversieverbetering zien’

Meubelverkoper fonQ claimt een aanzienlijke conversieverhoging tot 16 procent met de vorige maand gelanceerde AR-app.

Conversie

Waarderingen voor online aankopen steeds belangrijker

Waarderingen worden steeds belangrijker voor bijna alle aankopen die een consument doet. Wereldwijd beschouwt 71 procent deze beoordelingen als belangrijk of zeer belangrijk. In Nederland gaat het om 55 procent van de consumenten. Dat blijkt uit het onderzoek Trend Radar 2019 – The Rating Economy uitgevoerd door het strategisch adviesbureau Simon-Kucher & Partners.

Conversie

VodafoneZiggo wil naar een validatiegedreven cultuur. Dit zijn hun ervaringen

Het doel van VodafoneZiggo is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren. Zo wil het bedrijf naar een validatiegedreven cultuur. Dagelijks zijn verschillende teams bezig om hun ideeën te valideren en het experimenteren en datagedreven werken in de cultuur te krijgen. Dit zijn de ervaringen van de experts binnen het bedrijf.

Conversie