More stories

ING, Centraal Beheer, Randstad en Booking.com op Emerce Conversion

52 procent van de Fortune 500 bedrijven uit het jaar 2000 bestaat niet meer. Door de digitale disruptie zal de komende 10 jaar nog eens 40 procent verdwijnen. Technologie verandert sneller dan ooit en heeft een grote impact op hoe bedrijven communiceren met klanten en zaken doen. Karl Gilis van AGConsult vertelt donderdag op Emerce Conversion hoe je ervoor kunt zorgen dat jij wel blijft bestaan.

Conversie

Eerst experimenteren, dan personaliseren

Hyperpersonalisatie valt of staat in de eerste plaats met het hebben van data om te kunnen segmenteren en om de effectiviteit van je personalisatie-activiteiten te meten. Daarnaast vraagt personalisatie om een always-on benadering, wat betekent dat je continu zult moeten testen, leren en verbeteren.

Conversie

Reshift (Kieskeurig.nl) neemt Wasmachines.nl over

Mediabedrijf Reshift, eigenaar van Kieskeurig.nl, heeft de website Wasmachines.nl overgenomen. Daarmee wil Reshift zijn positie in de witgoedmarkt verstevigen.

Conversie

TaxiTender en AirMundo stemmen aanbod beter af

TaxiTender en AirMundo gaan nauwer samenwerken om naar eigen zeggen beter in te kunnen spelen op de vraag naar van te voren geboekte luchthaventransfers. Er zijn afspraken gemaakt voor een periode van drie jaar waarin targets zijn gesteld over de groei in traffic naar de TaxiTender-website, sales en conversie.

Conversie

Je domeinnaam als marketingtool

Domeinnamen worden nog niet echt gezien als marketingtools voor bedrijven. Toch kun je de effectiviteit van je marketinginspanningen ermee vergroten. Hoe maak je nieuwe domeinnamen zoals .store onderdeel van je e-commerce marketingstrategie?

Conversie

Nieuwe versie BookingButton van Booking.com

Booking.com heeft een nieuwe versie gelanceerd van BookingButton. Dit is een online booking engine die bij Booking.com aangesloten hotels kunnen gebruiken op hun eigen website.

Tech

Conversieoptimalisatie: vergeet de kleur van de button, verdiep je in de mens

Uit analyse van 6700 grootschalige e-commerce-experimenten door Qubit blijkt dat het weinig zin heeft om je druk te maken over de kleur van een knop of de plek van een foto. Cosmetische aanpassingen aan je webshop hebben veel minder invloed op je omzet dan wijzigingen die zijn gebaseerd op gedragspsychologie.

Conversie

Instagram introduceert kassa voor influencers

Instagram voegt een kassamogelijkheid toe zodat producten die door influencers onder de aandacht worden gebracht gekocht kunnen worden.

Conversie

Story Marketing: Zo gebruik je storytelling in combinatie met de buyer journey

Story marketing is een strategische marketing aanpak waarbij je gebruik maakt van het patroon van een verhaal om de klant door zijn buyer journey te leiden. De klant en zijn aankoopproces staan centraal in het vormgeven van het verhaal dat je als bedrijf vertelt. Dit klinkt wellicht wat tegenstrijdig omdat in de meeste berichten over Storytelling het bedrijf centraal staat. Echter door de klant centraal te zetten sluit de merkervaring beter aan op de belevingswereld van de potentiële doelgroep en is de potentiële klant makkelijker in beweging te krijgen. De klant is de hoofdrolspeler van het verhaal, jij als bedrijf speelt een bijrol.

Contentmarketing

Voortaan ook gebruikte producten in prijsvergelijker Tweakers

Technologiesite Tweakers toont in zijn prijsvergelijker voortaan ook refurbished en andere net niet nieuwe producten. Tweakers komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de wens van een grote groep gebruikers en webwinkels.

Conversie

Hoe zet je SEO A/B-testen succesvol in?

Het begrip A/B-testen is vooral bekend van testen met het doel om de conversieratio van websites te verhogen. Ook binnen advertisingkanalen wordt getest met onder andere advertentieteksten en visuele uitingen. SEO A/B-testen komt nog weinig ter sprake, maar is een zeer interessante ontwikkeling in de markt. Je kunt namelijk de ROI van een aanpassing voorspellen door te testen en zo meer urgentie creëren rondom doorvoering van SEO implementaties.

Search

Zo meet Bever het effect van hun online campagnes op de fysieke winkels

Veel retailers willen het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) inzichtelijk maken. Op die manier kunnen ze beter investeringsbeslissingen nemen én kunnen ze de ROI van een online kanaal beter berekenen. Hoe doe je dat? Door online en offline data te matchen. Wat het effect hiervan precies kan zijn, vertelt Erik Buis, Online Marketing Manager bij Bever.

Attributie

Pinterest breidt mogelijkheden voor retailers uit

Pinterest rolt een aantal tools uit voor retailers om producten te verkopen. Met Catalogs kunnen ze hun volledige catalogus uitventen.

Conversie

Airbnb: hoe zet je video in om de planfase te versnellen?

Of het nu een weekendje weg is of een internationale reis: mensen kijken uit naar hun volgende vakantie. Voordat ze vertrekken, doorlopen ze meestal drie fases: dromen, plannen en boeken. De middelste fase, het plannen van de reis, kan weken of zelfs maanden duren terwijl reizigers onderzoek doen naar de beste keuzes, steeds enthousiaster worden over hun reis en proberen te zorgen dat ze nergens spijt van krijgen. Kunnen reismarketeers wellicht video gebruiken om mensen aan te sporen al iets eerder te boeken?

Video

Amazon gestopt met bestelknop Dash

Amazon is gestopt met de levering van de magneetbestelknop Dash, waarmee klanten snel een product konden (bij)bestellen. De bestaande knoppen kunnen voorlopig nog wel gebruikt worden.

Conversie