More stories

Opkomst digital identity service providers welkom voor gebruikersgemak

Het aantal oplossingen voor het digitaal vaststellen van iemands identiteit groeit. Dat zorgt voor ruimte voor zogeheten digital identity service providers (DISP). Net zoals er op de betaalmarkt ‘payment service providers’ zijn opgestaan voor het bundelen van betaaldiensten, brengt dit services voor authenticatie bijeen. Een welkome ontwikkeling voor iedereen die zich bijvoorbeeld bezighoudt met het optimaliseren van de conversie en klantervaring in complexe omgevingen.

Customer Experience

Wanneer is gedragsbeïnvloeding van de consument gewenst?

Als je een website bezoekt, dan is de kans groot dat je participant bent in meerdere online experimenten. Experimenten die onderzoeken welke aanpassingen in de keuzestructuur van een website een verandering teweegbrengen in het gedrag van de mensen die de website bezoeken. Maar hoe problematisch vinden mensen het eigenlijk wanneer ze proefpersoon zijn?

Conversie

DDMA zoekt de beste CRO-cases van Nederland

Op 26 september 2019 worden de DDMA Dutch CRO Awards voor de derde keer uitgereikt. Experts op het gebied van conversie-optimalisatie (Conversion Rate Optimisation, CRO) kunnen zich vanaf nu inschrijven in vier categorieën: Ad Testing, Personalisation, Conversion Tests en Mobile.

Conversie

Cultuur van experimenteren stelt elk team in staat ideeën te valideren

Hoewel onderwerpen als hyperpersonalisatie, AI, Machine Learning en automatisering binnen CRO sterk aan populariteit winnen, ging het bij het Emerce Conversion event in Pakhuis de Zwijger maar over één onderwerp: de cultuur van het experimenteren. Een cultuur waarin elk team in staat is om ideeën te valideren. Hoe doen ING, Booking.com en HEMA dit? En hoe kun je daar zelf vandaag nog mee beginnen?

Conversie

Psychologie: inzichten in online gedrag zijn afhankelijk van de context

Stel dat je dit weekend een vechtpartij ziet op straat, zou je dan ingrijpen? Vijftig jaar lang hebben psychologen voorspeld van niet. Volgens het ‘bystander effect’ voelen mensen zich niet verantwoordelijk om iets te doen als er ook andere omstanders aanwezig zijn. Iedereen gaat er vanuit dat een ander het wel op zal lossen, met als gevolg dat mensen in nood niet geholpen worden.

Conversie

Psychologielessen van een sportmerk: Het averechtse effect van Fitbit

De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; Iedere dag wordt je weer opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties. Door dit inzicht in ons gedrag zijn we continu op de hoogte van onze fysieke gezondheid en hoe we deze kunnen verbeteren. Zo bereik je stap voor stap het doel dat, denk ik, iedereen met een Fitbit nastreeft: een gezonder en gelukkiger leven. Klinkt goed toch?

Conversie

De weg naar succes? Experimenteren, experimenteren

Bedrijven die niet mee kunnen gaan en hun klanten niet begrijpen, vallen om. En hele nieuwe aanbieders, die goed inspelen wat er bij klanten leeft, technologie omarmen en het leven goedkoper, simpeler of makkelijker maken, winnen in rap tempo marktaandeel. Hoe kunnen challengers als Picnic, Tikkie, Tesla zo snel uitgroeien tot marktleiders? En hoe kan je je bedrijf naar succes experimenteren?

Conversie

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

Podcast: Zo lopen de conversiespecialisten van Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com voorop

Wat gebeurt op het gebied van conversie bij Nyenrode, Fonq, Allianz en Bol.com? Tijdens Emerce Conversion gingen Rogier Peters, Jurrien Schouten, Stefan van Ballegooie en Melle Moorman dieper in op hun werk voor deze merken in de podcast van CRO.cafe. Hier kun je de interviews terugluisteren.

Conversie

Emerce Conversion: A/B-testen levert veel te weinig informatie op

Binnen conversie-optimalisatie wordt veel dom onderzoek gedaan; niet alleen worden veel testen herhaald die anderen al prima hebben uitgewerkt, ook is het klassieke A/B-testen veel te beperkt, betogen Karl Gilis (AGConsult), Ton Wesseling (Online Dialogue) en Hazjier Pourkhalkhali (Optimizely) tijdens Emerce Conversion. En waarom stopt Tony Chocolonely eigenlijk pure chocola in een blauwe verpakking, en melkchocolade in een rode?

Conversie

Hoe kiezen reizigers een hotel uit?

Wat beweegt reizigers ertoe om een bepaald hotel te selecteren? En hoe belangrijk is de merknaam daarbij? Deze vraag heeft Expedia Group onderzocht.

Conversie

Emerce Conversion: de foto’s

Onder de noemer Culture of Experimentation organiseerde Emerce donderdag weer zijn jaarlijkse congres over conversie via het digitale kanaal. Er waren sprekers van Booking.com, Centraal Beheer, Randstad Groep, ING en FonQ. De foto’s zijn zoals altijd van Peter Boer.

Conversie

Pas validatie toe op je hele digitale afdeling

Als CRO-activiteiten in één team worden belegd, wordt dat in andere teams minder snel geadopteerd. Uiteindelijk wil je met de hele afdeling groeien, valideren en de belangrijkste KPI’s halen. Laat ook de teams van online marketing, development en content management meegenieten, en de kans op snelle groei wordt groter. 

Conversie

Emerce Conversion: ‘We nemen simpelweg genoegen met lagere marges’

Superwinkel is ooit begonnen als experiment, maar is nu een volwaardige webwinkel, een prijsvechter in verzorgingsarikelen. Maikel Robben verzorgt bij de webshop de online marketing. Hoe concurreren zij met de grote webwinkels?

Conversie

Rogier Peters, Nyenrode: “KPI’s betekenen niets zonder context”

Nyenrode Business Universiteit kampte met een wildgroei aan websites, waardoor datagedreven marketing niet mogelijk was. Rogier Peters, Senior Online Marketing Manager, vertelt hoe de universiteit van die situatie naar één platform is gegaan en wat dat concreet heeft opgeleverd.

Customer Engagement