More stories

Conversie onder druk door IBAN: drie oplossingen

Per 1 februari 2014 dient men, voor het uitvoeren van transacties binnen Europa, verplicht gebruik te maken van IBAN (International Bank Account Number). Het lijkt een relatief kleine wijziging, maar wel een eentje die flinke impact kan hebben op de conversie van het websitegebruik. Het ingeven van het vertrouwde bankrekeningnummer wordt dan voor veel gebruikers hoogstwaarschijnlijk een hindernis tijdens het bezoek.

Conversie

Conversie: ‘Terugkerende bezoekers herkennen maakt je toekomstig winnaar’

We spraken Matt Schwachofer, expert op het gebied van conversie-optimalisatie bij Yonego. In dit interview deelt hij zijn visie op het vakgebied en de toekomst. “Partijen die terugkerende bezoekers weten te herkennen zijn de toekomstige winnaars.”

Conversie

‘Beperk je niet tot uitkomst van de conversietest, kijk ook naar de verklaring voor het gedrag’

We spraken met Maud Ebbekink van ConsumPsy, gespecialiseerd in conversie-optimalisatie en consumentenpsychologie. We vroegen haar naar de huidige stand van zaken binnen het vakgebied en visie op de toekomst. Kennis over het brein wordt volgens Ebbekink belangrijker. Het helpt je achter de gedachtepatronen van een doelgroep te komen. Met een gehele doelgroepanalyse als resultaat.

Conversie

Hogere conversie? Zo creëer je een gevoel van urgentie

Het is een bekend probleem: potentiële klanten zijn positief gestemd, maar gaan niet direct over tot het doen van een aankoop. Minuten worden besteed aan het bekijken van producten. Ze worden zelfs toegevoegd aan het winkelwagentje, maar tot afrekenen komt het niet. Wat te doen? Creëer het gevoel van urgentie.

Conversie

Hoe je content steeds meer kunt personaliseren

Het personaliseren van een webpagina lijkt binnen de conversie-optimalisatie een ultiem doel. Nieuwe real-time analytics maken het mogelijk voor inhoudelijke aanpassingen te zorgen op basis van huidige omstandigheden. Met deze relatief eenvoudig te implementeren oplossingen is content op maat dichterbij dan je denkt.

Conversie

Hands On: Surface 2

Vorig jaar om deze tijd lanceerde Microsoft met veel bombarie zijn eerste eigen tablet Surface, samen met Windows 8.0. Dat is geen groot succes geworden. De belangstelling voor de tablet bleek minimaal. Iets beter deed de Pro-versie van de tablet het, maar de achterstand op Apple en Android is desondanks enorm groot gebleven. Gaat het met de nieuwe Surface 2 wel lukken?

Conversie

Persuasion profiling: conversie-optimalisatie door overtuigingsprincipes?

Persuasion profiling is de nieuwe hype op het gebied van onlinemarketing. Uitgangspunt is dat klanten gevoelig zijn voor specifieke persuasion principes. Het grote voordeel van persuasion profiling is dat je niet meer op groepsniveau target maar juist op individueel niveau. Als je kunt voorspellen voor welk persuasief principe een specifieke bezoeker gevoelig is, verhoog je de kans op conversie.

Conversie

Usability testing: 8 methoden en 25 online tools

Bedrijven kunnen tegen bepaalde vragen aanlopen zoals ‘waarom haken onze bezoekers op punt X af?’ of ‘wat zijn de behoeften en/of verwachtingen van onze bezoekers’? Usability testing is dan het perfecte middel om antwoorden op deze vragen te krijgen. In dit artikel beschrijf ik 8 methoden alsmede 25 goedkope online tools om te gebruiken.

Conversie

Productpagina’s: 13 tips om de conversie te verhogen

Na de nodige marketingactiviteiten en zoekmachine-optimalisatie heeft een potentiële klant dan eindelijk de webwinkel gevonden. Je biedt ze een grote collectie aan producten, in de hoop iets te kunnen leveren dat aan de smaak voldoet. De productpagina moet een hoop converterende elementen bevatten, maar mag ook weer niet overvol zijn. Wat kan daarin niet ontbreken? Leer van de volgende voorbeelden.

Conversie

Conversie-optimalisatie: waar moet video aan voldoen?

Velen zien inmiddels de kracht van video als informerend en overtuigend middel. In plaats van statische tekst en afbeeldingen is er in korte presentaties een verhaal te vertellen waarmee een product ‘tot leven komt’. Online video zorgt voor engagement, sociaal delen en niet te vergeten conversie. Video is echter meer dan de productinformatie in een ander formaat. Zet jij video al optimaal in?

Conversie

Hands-on: Windows 8.1 versus Mavericks OSX

Microsoft en Apple brengen deze maand vrijwel gelijktijdig nieuwe systeemsoftware uit voor (respectievelijk) pc’s en Mac. Windows 8.1 is een gratis upgrade voor gebruikers van Windows 8, Mavericks is een volgende versie van MacOSX die eind deze maand moet verschijnen. Emerce legde de zogeheten golden master-edities op de pijnbank.

Conversie

Explanimations: je value proposition in 60 seconden

Dave Hakkens studeerde in juni 2013 op zijn vijfentwintigste af aan de Design Academy in Eindhoven. Zijn afstudeerproject werd een enorme hit op YouTube met internationale aandacht van pers en bedrijfsleven als gevolg. Op 18 september 2013 zat hij in het programma De Wereld Draait Door aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk.

Conversie

Hands-On: LG G2

Sinds deze week ligt hij in de winkel: de LG G2 Android-smartphone. Het nieuwe paradepaardje van de Zuid-Koreanen moet vooral iPhone-adepten overtuigen. Maar gaat dat lukken?

Conversie

Conversie-optimalisatie; van kleurtje aanpassen naar strategische pijler

We spraken Cas Ramakers, manager online marketing van X-com, en vroegen hem naar de huidige stand van zaken op het gebied van conversie-optimalisatie en zijn visie op de toekomst. Ramakers stelt dat het vakgebied zich sterk ontwikkeld heeft. Ging het vroeger nog om on-page aanpassingen als de kleur van een button, inmiddels is het vakgebied een primaire strategische pijler geworden.

Conversie

Zo verhoogde Coolblue conversie smartphones met 30 procent

Coolblue zag het afgelopen jaar het aantal bezoekers met smartphones snel toenemen tot ruim acht procent. Maar ze zagen ook dat de conversie van deze bezoekers ver achterbleef bij die van de desktop. Hoog tijd om deze bezoekers een betere gebruikerservaring te bieden dus. Hoog tijd voor een duurzame responsive website. Hier een review en een interview.

Conversie