Winkelwagen-verlaters als kans: de kracht van e-mail
Het is een vast gegeven: een deel van het online winkelend publiek vult de winkelwagen, maar vertrekt. Gebruik e-mail om deze afhakende klanten toch te converteren.
Het is een vast gegeven: een deel van het online winkelend publiek vult de winkelwagen, maar vertrekt. Gebruik e-mail om deze afhakende klanten toch te converteren.
Betalen is nooit leuk en als vaste online klant keer op keer geconfronteerd worden met een uitgebreide betaalprocedure, dat is ronduit vermoeiend. Gelukkig zijn er voor online en mobiele shops genoeg manieren voorhanden om een transactie nagenoeg onzichtbaar te maken voor de trouwe klant. Gevolg: de conversie schiet omhoog.
Een optimaal rendement uit je bezoekers: wie wil het niet? Toch blijkt uit onderzoek dat slechts zesentwintig procent van de bedrijven een structurele aanpak heeft voor de conversie-optimalisatie.
We spraken met Jim Bijwaard, expert op het gebied van conversie-optimalisatie en online groei bij BLOOM. In dit artikel deelt hij zijn visie op het vakgebied en de toekomst. Inzicht in de volledige customer journey wordt volgens hem steeds belangrijker. Interessant, Big Data, maar vergeet vooral de small data niet.
Binnen de conversie-optimalisatie is geen casus hetzelfde. Wel geldt in iedere situatie dat er door de gebruiker minstens één keer op een knop moet worden geklikt wil er een conversie plaatsvinden. Knoppen die vaak sterk kunnen worden verbeterd. Wat werkt?
Hij wordt door Apple voorlopig mondjesmaat geleverd: de iPad mini met retinadisplay. Vooralsnog alleen te koop bij de onlinewinkel van Apple en een select aantal dealers. Emerce probeerde hem uit.
Website-eigenaren en marketeers lopen vaak tegen een terugkerend dilemma op: extra verkeer of conversie? Vaak delft de laatste optie het onderspit. Met name het doen laten toenemen van het aantal bezoekers krijgt de aandacht. Deze veertig tips helpen je bij het optimaliseren van de conversie.
Met het verschijnen van de iPad mini retina deze week kan de slag om de kleine tablet weer beginnen. Maar is er eigenlijk wel serieuze concurrentie? Emerce testte Googles Nexus 7.
Marketeers kunnen via apps het koopgedrag van consumenten sturen. Dat is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek dat de Universiteit Utrecht deed in opdracht van GX Software. Daarvoor werden 15.000 smartphone- en tabletgebruikers in Nederland en de Verenigde Staten ondervraagd.
Conversie-optimalisatie wordt inmiddels binnen zes op de tien organisaties als enorm belangrijk gezien. Zowel aan klant- als bureauzijde wordt het testen en verbeteren als een cruciaal onderdeel beschouwd van de algehele digitale marketingstrategie. Het potentieel van visuele elementen is hierin vaak groter dan gedacht.
Per 1 februari 2014 dient men, voor het uitvoeren van transacties binnen Europa, verplicht gebruik te maken van IBAN (International Bank Account Number). Het lijkt een relatief kleine wijziging, maar wel een eentje die flinke impact kan hebben op de conversie van het websitegebruik. Het ingeven van het vertrouwde bankrekeningnummer wordt dan voor veel gebruikers hoogstwaarschijnlijk een hindernis tijdens het bezoek.
We spraken Matt Schwachofer, expert op het gebied van conversie-optimalisatie bij Yonego. In dit interview deelt hij zijn visie op het vakgebied en de toekomst. “Partijen die terugkerende bezoekers weten te herkennen zijn de toekomstige winnaars.”
We spraken met Maud Ebbekink van ConsumPsy, gespecialiseerd in conversie-optimalisatie en consumentenpsychologie. We vroegen haar naar de huidige stand van zaken binnen het vakgebied en visie op de toekomst. Kennis over het brein wordt volgens Ebbekink belangrijker. Het helpt je achter de gedachtepatronen van een doelgroep te komen. Met een gehele doelgroepanalyse als resultaat.
Het is een bekend probleem: potentiële klanten zijn positief gestemd, maar gaan niet direct over tot het doen van een aankoop. Minuten worden besteed aan het bekijken van producten. Ze worden zelfs toegevoegd aan het winkelwagentje, maar tot afrekenen komt het niet. Wat te doen? Creëer het gevoel van urgentie.
Het personaliseren van een webpagina lijkt binnen de conversie-optimalisatie een ultiem doel. Nieuwe real-time analytics maken het mogelijk voor inhoudelijke aanpassingen te zorgen op basis van huidige omstandigheden. Met deze relatief eenvoudig te implementeren oplossingen is content op maat dichterbij dan je denkt.