More stories

Hands-on: iOS7

Vermoedelijk in de avonduren zet Apple iOS 7 live voor iPads en iPhones. Het bedrijf zet ongetwijfeld servers bij om gebruikers over te hevelen naar de volgende systeemsoftware voor iOS, maar filevorming valt niet geheel uit te sluiten. Emerce testte de afgelopen dagen de Golden Master-versie.

Conversie

Hands-on: Netflix

Dat de lancering van online filmdienst Netflix deze week zoveel aandacht heeft getrokken mag niet verbazen. Weliswaar is het geen Spotify voor films en tv-series, maar met 8 euro per maand komt het toch aardig in de buurt.

Conversie

Hands-on: Samsung Gear

Misschien is het maar goed dat Samsung op IFA in Berlijn het spits afbeet met zijn slimme horloge Samsung Gear. Het geeft anderen de gelegenheid het concept te verbeteren. Al na enkele minuten kom je tot de conclusie dat Gear een stuk beter kan.

Conversie

Conversiekillers effectief opsporen met online enquêtes

Continu de conversieproblemen van je website opsporen en verbeteren is cruciaal om online succesvol te zijn en blijven. Om deze problemen te vinden moet je luisteren naar je bezoeker. Steeds meer Nederlandse websites maken dan ook gebruik van een online enquete om feedback van hun bezoeker te verzamelen.

Conversie

Google koopt maker slimme horloges

Niet Apple, maar Google blijkt de Californische maker van slimme horloges WIMM Labs alweer maanden geleden te hebben overgenomen. Dat heeft het bedrijf inmiddels bevestigd. Maar Google weigert verder ieder commentaar over een eventuele Smart Watch.

Conversie

Spelen met de psyche: vijf trucs die zorgen voor conversie

Het kost ons gemiddeld slechts enkele seconden een nieuw idee, pagina of content te beoordelen en veroordelen. Veel van de onderliggende processen voltrekken zich in het onderbewuste. Het vanuit marketing of sales beïnvloeden kan daarom worden gezien als een onderdeel van de psychologie. Kennis van deze reacties kan van grote invloed zijn op de overreding en de online conversie. Hoe zet je deze kennis verstandig in?

Conversie

Mobiele conversie en de rol van responsive design

U weet inmiddels dat organisaties in steeds grotere mate te maken krijgen met mobiel verkeer. Consumenten gebruiken tablet of smartphone voor het bezoeken van websites en webwinkels. De vraag is alleen of deze bezoekers al converteren. Het lijkt er nog niet op.

Conversie

De acht mythes van conversie-optimalisatie

De marketing van vandaag is ingewikkelder dan ooit: Technologische ontwikkelingen verbeteren een hoop maar het blijft ingewikkeld en kostbaar kwalitatief en doelgericht verkeer te genereren. Consumenten worden bovendien kritischer wat conversie-optimalisatie bemoeilijkt maar des te belangrijker maakt.

Conversie

Hoe copywriting kan bijdragen aan conversie-optimalisatie

Hoewel het online in de meeste gevallen draait om de conversie van een bezoeker blijft het voor velen een zaak van intuïtie. Een goed gevoel of niet, de optimalisatie van conversie is iets dat onderworpen moet worden aan tests. Copywriting heeft hierin een belangrijke rol.

Conversie

‘5 miljoen slimme horloges in 2014’

Volgend jaar worden er 5 miljoen slimme horloges verscheept tegen een half miljoen dit jaar. Dat verwacht marktvorser Canalys.

Conversie

Ruim 1,3 miljoen dollar voor tricorder

De Scanadu medische scanner van de Belg Walter De Brouwer heeft bij crowdfundingplatform Indiego ruim 1,3 miljoen dollar opgehaald. Daarmee is het het best gefinancierde project tot nu toe.

Conversie

Apple deponeert merk iWatch, maar niet in Europa

Apple lijkt zijn slimme horloge toch iWatch te willen noemen. Aanvragen voor die handelsnaam zijn ingediend in Japan, Mexico, Taiwan, Turkije, Colombia en Rusland, maar nog niet in Europa.

Conversie

Sony stapt weer in markt voor slimme horloges

Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.

Conversie

Scoupy steekt app in het nieuw

De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.

Conversie

Displaycampagnes: verloren bezoeker alsnog converteren

Niet alle bezoekers van webwinkels worden kopende klanten. Hoe kan je niet converterende bezoekers vanuit het Google Display Netwerk en YouTube alsnog verleiden tot een aankoop?

Conversie