De heilige graal van digitaal meten
Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.
Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.
Hoe breng je versnelling in Conversion Rate Optimalization? Met de juiste rolverdeling in CRO-teams en door meer te testen en experimenteren.
Inzet van AI om de gebruikerservaringen te verbeteren is geen toekomstmuziek meer. AI-personalisatie helpt om relevanter voor klanten te zijn.
Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.
Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.
Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.
Local Inventory Ads van Google Shopping tonen je winkelvoorraad aan potentiële klanten in de buurt. HORNBACH kreeg de conversiewaarde er flink mee omhoog.
Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.
Als Nederlandse webshop leveren in België? Let op: Belgische consumenten hebben andere verwachtingen. Drie adviezen over de bezorging op basis van cijfers.
Met andere conversiemetingen kan je op basis van vaak onontgonnen bronnen je campagne-aansturing aanmerkelijk verbeteren. Maar hoe doe je dat?
Conversie optimalisatie: de heilige graal van gisteren is vandaag alweer achterhaald. Cultuur en organisatie, on-site personalisatie, psychologie, culture of experimentation, UX en mobile-first-optimalisatie. Het is maar een greep uit het aanbod van presentaties op Emerce Conversion, dat 24 juni voor de tweede keer op rij virtueel wordt gehouden.
Wat doet een goed doel dat fondsen werft via live evenementen in coronatijd? Non-profit “R U OK?” boog de fondsenwervingstrategie vorig jaar succesvol om.
De discussie over het einde van cookies en het effect op conversie is niet zinvol want traditionele conversie optimalisatie is al een ‘race to the bottom’.
Op donderdag 4 november wordt wederom het beste werk in conversion rate optimisation (CRO) bekroond tijdens de DDMA Dutch CRO Awards. Ambitieuze CRO-specialisten kunnen vanaf vandaag een case indienen in vier categorieën: Conversie, Mobiel, Personalisatie en Acquisitie.
De ‘cookie-apocalyps’ van 2022 komt dichterbij. Hoe ziet de toekomst eruit op gebied van targeting, tracking, resultaat, meting en attributie?