Optimaliseer productfeeds op marketplaces met A/B-testen
Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.
Het aanbod en de concurrentie op marketplace nemen toe. Details in de productinformatie hebben grote impact. Met A/B-testen optimaliseer je je productfeed.
Retailers spraken over CRO na het verdwijnen van third-party cookies. Drie thema’s: first-party cookies, server-side testing en CRO binnen de organisatie.
Het bieden van een optimale ervaring op mobiele devices is essentieel om de verwachtingen van je klanten te overtreffen.
Hoe voeg je verleiding toe aan je website om het brein van je bezoekers te prikkelen en overtuigen? Met psychologische overtuigingstechnieken.
Verschillen tussen culturen en landen zijn iets om rekening mee te houden bij website-optimalisatie. Fouten worden soms hard bestraft.
Door goed te personaliseren kan de conversieratio een sprong maken en wie wil dat nou niet? Waar begin je en hoe pak je het goed aan?
Als CRO-specialist ligt je focus op conversies. Maar eigenlijk heeft de complete klantreis je aandacht nodig. Dat kan met Growth Hacking.
Sportskledingmerk Asics, dat zich grotendeels op hardlopers richt, wil het neuro-usability onderzoek waarmee de tool Shoefinder werd getest, breder gaan inzetten. Dat zegt Rick Hoving van Asics bij Emerce Conversion.
Als het over uitvaarten gaat heeft de consument het liefst persoonlijk contact. Bij uitvaartbedrijf DELA pakt 79 procent nog gewoon de telefoon, tegenover 21 die reageert via webformulieren. Maar waarom dat nou was, dat wisten ze bij DELTA lange tijd niet.
Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.
Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio’s. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.
Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.
In tien jaar tijd is de kijk van ABN Amro op de interactie met de klant totaal veranderd. Hoe CRO en UX alles omgooiden binnen de bank.
Gedragsverandering in een organisatie realiseren is een grote opgave. Een gedragsmodel kan helpen om een organisatie CRO te laten omarmen.