Optimaliseer Smart Shopping Campagnes: stuur op omzet én marge
Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan?
Door inzet van Smart Shopping Campagnes profiteer je van de automation van Google. Maar, hoe optimaliseer je deze geautomatiseerde campagnes dan?
Procesoptimalisatie voor het nieuwe normaal: minder kosten en meer omzet door een ruime focus op de hele bedrijfsautomatisering.
Tools als Microsoft Clarity of Hotjar zijn gratis of bijna gratis. En ze geven een beter beeld van hoe bezoekers zich over je site bewegen. Zo zet je ze in.
Wat mag een lead maximaal kosten? Hoe je met een gedegen business case en continu experimenteren je online resultaten maximaliseert.
Een native shop bouwen en het bestaande loyalty-programma ondersteunen. Dat was de uitdaging bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe app voor HEMA.
Trustpilot heeft vorig jaar 2,2 miljoen nepbeoordelingen van het platform gehaald. Daarvan zijn er 1.549.683 automatisch verwijderd met behulp van geautomatiseerde fraudedetectiesoftware en 659.547 handmatig.
Less is more, maar de consument wil wél iets te kiezen hebben. Een inkijkje in het web-design bij Coolblue en de theoretische onderbouwing bij de gemaakt design-keuzes.
Adeptiv Lab en Yourzine (onderdeel van Adeptiv) hebben in opdracht van Jaguar Nederland een chatbot ontwikkeld voor het realiseren van proefrit aanvragen. Dat heeft geresulteerd in een verhoging van 40 procent meer proefrit aanvragen voor de I-PACE.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek vast dat er risico’s zijn verbonden aan betaald ranken voor zowel de concurrentie als de consument. Betaald ranken wil zeggen dat aanbieders extra betalen in ruil voor een hogere positie in de zoekresultaten van platforms.
Tikkie heeft voortaan een vaste plek in de app voor cashback-acties. Daar kunnen merken speciale kortingsacties onder de aandacht brengen van de 6 miljoen gebruikers van Tikkie.
Netivity, waar ook Tweakwise onder valt, komt in handen van Optimizers Group. Tezamen bieden de bedrijven een breed dienstenpakket voor bedrijven die op internet verkopen, variërend van bevoorrading tot conversie-optimalisatie.
Onderzoek naar je usability verdient zichzelf terug. Sportmerk ASICS zag een spectaculaire stijging van de conversie van hun Shoe Finder-tool.
Ten opzichte van vorig jaar is over vrijwel alle kanalen de gepersonaliseerde marketingcommunicatie toegenomen. Dat blijkt uit het tweede deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020, waarvoor branchevereniging DDMA 135 Nederlandse organisaties heeft ondervraagd.
De markt voor autoverzekeringen is enorm competitief. Dat merkte ook Univé. Adverteerders betalen voor zoekadvertenties soms 20 tot 80 euro per klik, terwijl succes niet altijd is verzekerd. Storm Digital zorgde met de nodige aanpassingen voor een 34 procent hogere conversie, zo vertellen Daniël Meijering en Wouter Sportel op Emerce Conversion.
CRO teams moeten binnen organisaties veel meer een center of excellence worden die marketing en productteams van de juiste informatie en tools voorzien. Dat zegt online rendement consultant Ton Wesseling van Online Dialoguie op Emerce Conversion.