Adobe neemt VR-specialist over
Adobe neemt de SkyBox-technologie over van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software.
Adobe neemt de SkyBox-technologie over van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software.
Een veelbesproken onderwerp in Cannes is of de techniek vele malen belangrijker wordt dan creatie. Ik kan dan ook geen betere plek bedenken om het nieuwste speerpunt van IAB Nederland aan de sector te presenteren: ‘creativiteit in het tijdperk van data & technology’. Let’s give it a name: new creativity.
Het Amsterdamse reclame- en activatiebureau Conspiracy Concepts, dat tien jaar terug nog de conceptontwikkeling en creatie van de cross-mediale campagnes van MySpace in de Benelux verzorgde, is failliet.
Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.
Online video wordt de komende jaren alleen maar korter en platter, dat zegt Lawrence Kao van The Narrative Digital Studios op VidCon Europe. Dat is in zijn ogen alleen maar slecht voor het ambacht filmmaken. Hij hoopt dat de industrie zich meer gaat gedragen als artdirector en nadenkt over de vraag hoe je digitale makers met grotere en betere projecten kunt belonen.
Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.
Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.
Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van reclamebedrijf TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One. De primaire focus ligt op Leo Burnett en Publicis, maar ook wordt een samenwerking nagestreefd met DigitasLBi.
Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.
IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.
Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.
Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.
De open brief die dertig organisaties uit de creatieve industrie aan het nieuwe te vormen kabinet heeft gericht, met daarin 17 maatregelen genoemd om de digitalisering van Nederland te stimuleren, is inmiddels door honderd grote en kleine bedrijven, organisaties en omroepen ondertekend.
Met de jubileumuitgave van het digitale iFly KLM Magazine (iFly50) hebben het Utrechtse Born05 en KLM zes Webby Awards binnengesleept.