More stories

‘Online video-industrie moet zich meer als artdirector gedragen’

Online video wordt de komende jaren alleen maar korter en platter, dat zegt Lawrence Kao van The Narrative Digital Studios op VidCon Europe. Dat is in zijn ogen alleen maar slecht voor het ambacht filmmaken. Hij hoopt dat de industrie zich meer gaat gedragen als artdirector en nadenkt over de vraag hoe je digitale makers met grotere en betere projecten kunt belonen.

Video

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Creative

Maurice Lévy nu echt weg als CEO Publicis

Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Creative

Nieuwe creatieve directie voor Publicis One

Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van reclamebedrijf TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One. De primaire focus ligt op Leo Burnett en Publicis, maar ook wordt een samenwerking nagestreefd met DigitasLBi.

Creative

‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’

Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.

Creative

IAB Nederland lanceert de Programmatic Awards

IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.

Mediabedrijf Vivendi brengt (indirect) bod uit op Havas

Mediabedrijf Vivendi wil de Franse reclamegroep Havas overnemen. Er is een bod van 2,36 miljard euro uitgebracht op het belang van zestig procent dat Groupe Bolloré heeft in Havas.

Creative

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Al honderd ondertekenaars voor digitaal manifest creatieve industrie

De open brief die dertig organisaties uit de creatieve industrie aan het nieuwe te vormen kabinet heeft gericht, met daarin 17 maatregelen genoemd om de digitalisering van Nederland te stimuleren, is inmiddels door honderd grote en kleine bedrijven, organisaties en omroepen ondertekend.

Creative

Born05 en KLM winnen zes Webby Awards (update)

Met de jubileumuitgave van het digitale iFly KLM Magazine (iFly50) hebben het Utrechtse Born05 en KLM zes Webby Awards binnengesleept.

Creative

KLM grote winnaar van SpinAwards 2017

KLM is met vijf prijzen, waaronder Grand SpinAward, de grote winnaar van dit jaar. In totaal werden er 34 prijzen uitgereikt voor digitale voor creatieve concepten. Top-DJ Hardwell werd uitgeroepen tot meest innovatieve artiest.

Creative

T-Mobile streamt live-commercials via 4G

T-Mobile Nederland streamt vanavond vanaf 18.08 uur livecommercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden.

Campagnes

Reclamereus Omnicom presteert matig op thuismarkt

Reclamegroep Omnicom zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 2,5 procent stijgen naar 3,6 miljard dollar. De nettowinst klom naar 241,8 miljoen, 10,7 procent meer dan een jaar geleden.

Creative
Premium

Tientallen bedrijven met Embassy of Dutch Creativity naar Cannes

Vijfenveertig bedrijven hebben zich tot nu toe aangemeld om deel te nemen aan de Embassy of Dutch Creativity, het initiatief dat Nederlandse creatieve bedrijven een gezicht moet geven op het reclamefestival in Cannes half juni.

Digital Agencies