More stories

Klantdata zijn dé brandstof voor personalisatie

Uit cijfers blijkt dat personalisatie door Nederlandse consumenten belangrijk wordt gevonden. Klantgegevens maken echt persoonlijke communicatie mogelijk.

Customer Engagement

Customer Data Platform voor mediabedrijven: zo blijf je relevant 

Mediabedrijven kunnen niet meer automatisch rekenen op een gretig publiek. Lees hoe je een Customer Data Platform inzet om relevant te blijven.  

Customer Engagement

‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie

Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.

Customer Engagement

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

E-mailmarketing: automatisering okay, maar zorg dat je blijft opvallen

Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden? 

E-mailmarketing

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy

Zoom koopt softwarebedrijf voor callcentra

De maker van software voor videotelefonie Zoom wil het bedrijf Solvvy overnemen, een specialist in schaalbare zelfbediening en conversational AI voor contactcentra.

Venture

Conversational marketing: ga online in gesprek met je klant

Om online klanten vast te houden is het belangrijk te weten waar ze naar op zoek zijn. Ga dus het gesprek met ze aan, maar doe dat met een duidelijk plan.

Customer Engagement

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data

Marketing automation bij Vitaminstore: positieve klantervaringen en conversiegroei

Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.

Marketing automation

Emerce E-Commerce: een chatbot kan niet alles

Het Deense Hobbii verkoopt online en via acht winkels een selectie aan garen, eco-garen, breinaalden, haaknaalden, boeken, klossen en diverse brei accessoires en heeft daar aardig wat succes mee. Er werken 400 mensen, vertelt Kasper Tvernø Hartvigsenshares op Emerce Commerce.

Customer Service

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

’45 procent Nederlanders regelt telecomdiensten graag via app’

Bijna de helft van alle Nederlanders regelt het liefste zo veel mogelijk van zijn telecomdiensten via een app. Dat blijkt uit het nieuwe Provider Service Apps-rapport van Telecompaper over het eerste kwartaal van 2022.

Customer Service

Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark

Hoe doen Europese webwinkels het op het gebied van duurzaamheid en verantwoord ondernemen? En wat vertellen ze daar hun klanten over? De stand van zaken.

Sustainability

Meer personalisatie, meer klantbetrokkenheid

Ga voor betere klantervaringen, want hoe tevredener klanten zijn, hoe eerder ze zullen terugkeren. Hoe zorg je daarvoor? Met gepersonaliseerde content.

Customer Experience