Groeien met de inzet van first-party data
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
De consument verwacht benaderd te worden met een ‘personal touch’ zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.
Spotler Group neemt Wireless Services uit Utrecht over en verwerft daarmee een specialist in sms en instant messenging.
De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.
Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.
Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.
B2B-inkopers zijn gewend aan een hoge standaard in B2C. In B2B willen ze dat ook. Zet als leverancier daarom volop in op AI-gestuurde personalisatie.
De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede ‘first-party’ data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.
De manier waarop bedrijven interacties hebben met klanten verandert voortdurend. Websitedata, chatbots, enquêtes, contact centers, apps en sociale media, op allerlei manieren krijgen bedrijven feedback. Het is van enorm belang dat al deze interacties worden geanalyseerd en er daadwerkelijk acties op worden ondernomen. Zeggen Stephan Ariesen en Gerben de Boer van Medallia in de videocollectie Emerce Financials.
Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?
Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.
Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties.
Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.