Hoe je klantdata inzet voor drie veelgenoemde strategische doelen
Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?
Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?
Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.
WhatsApp als volwaardig verkoopkanaal staat hier nog in de kinderschoenen. Insider helpt bedrijven die WhatsApp-commerce in hun kanalenmix willen inbouwen.
Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.
Digitaal postkantoor Messagebird zag zijn omzet in 2022 met een derde stijgen tot 582 miljoen euro. Door stijgende kosten kleurde het nettoresultaat nog rood.
Omnichannel gaat niet om het formaat maar de inrichting van je bedrijf. Bovendien brengen nieuwe tools, zoals AI, het ook technisch binnen handbereik.
Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.
Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.
De consument verwacht benaderd te worden met een ‘personal touch’ zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.
Spotler Group neemt Wireless Services uit Utrecht over en verwerft daarmee een specialist in sms en instant messenging.
De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.
Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.
Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.
Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.