More stories

Salesforce lanceert Manufacturing en Consumer Goods Cloud

Ruim voor zijn jaarlijkse Dreamforce evenement, in november, kondigt CRM-gigant Salesforce weer twee nieuwe cloudproducten aan: naast de Manufacturing Cloud gaat het om de Consumer Goods Cloud. Partners die hebben bijgedragen aan de nieuwe diensten zijn Accenture en PwC.

Customer Engagement

Waarom de Hudson’s Bay het niet redt? Simpel, het is geen V&D

Action, een gigantisch succes. Een formule die niet alleen fors uitbreidt maar ook enorme winsten behaalt. Action is in feite een warenhuis. Want ‘alles’ kun je er kopen. Zelfs kleding. Het concept slaat aan. ‘Grabbelen en graaien’. Dát is de kracht van het warenhuis. Zeker als de prijzen belachelijk laag zijn. Zou dat ook kunnen lukken voor het middensegment?

Customer Engagement

Op zoek naar de hyperengaged customer

De term ‘hyperengaged customer’ duikt steeds vaker op. Maar bestaat die klant eigenlijk wel? Of is dat vooral een wens van marketeers?

Customer Engagement

‘CM.com wil naar de beurs’

CM.com zou overwegen het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou nog voor het einde van het jaar kunnen gebeuren, aldus bronnen aan Het Financieele Dagblad.

Venture

CitizenM: personalisering en community building als toekomst van de hotelindustrie

Met een eigenzinnige strategie en slimme technologie wil citizenM haar belofte waarmaken: betaalbare, maar luxe hotelervaringen voor de reizigers die zij mobile citizens noemt. Over vijf jaar wil het bedrijf honderd hotels op toplocaties over de hele wereld in haar portfolio hebben. 

Customer Engagement

QR-code blijft populair: Zo maak je ze

Al enkele jaren staan QR-codes bekend als de moderne vervangers van de barcode. Ondertussen behoort het tot de zaken waar wij marketeers graag naar neerkijken als het gaat om technologie. Maar als er één ding is dat het QR-codedebat laat zien, dan is het dat er zeker geen consensus is – de doeltreffendheid van QR-codes wordt nog steeds fel betwist. Toch kan men de populariteit en het gebruiksgemak van dit type code niet ontkennen.

Online marketing

Tips voor een omnichannel reputatiemanagement-strategie

Hick’s Law, opgesteld in 1952, zegt dat hoe meer keuzes we hebben, hoe moeilijker het is om te kiezen. Anno 2019 is Hick’s Law nog steeds actueel. We hebben het geluk om veel keuzes te hebben in veel omstandigheden en scenario’s. Bijna elke Google-, Yelp- of TripAdvisor-zoekopdracht van producten en diensten onthult een overvloed aan opties. De online reputatie van je merk beïnvloedt rechtstreeks of klanten ervoor kiezen om zaken met je te doen.

Customer Engagement

Chris van Dongen, Trustpilot: ‘Bestrijd een review niet met jouw kant van het verhaal’

Trustpilot is het grootste reviewplatform ter wereld. De wens van het bedrijf is om dat platform zo menselijk mogelijk te maken. “Mensen worden overladen met ads en campagnes, het gaat in marketing vaak over de grote getallen. Een persoonlijke review van een bedrijf maakt het menselijker.” 

Customer Engagement

F1 Zandvoort krijgt ‘tweedehandssite’ tickets

Wie morgen geen toegangskaartje voor de Grand Prix in Zandvoort krijgt toegewezen, maakt nog een kleine kans op de officiële tweedehandssite die er nog komt.

Tech

Deepfake Beckham spreekt negen talen

Deepfake-technologie heeft in de strijd tegen nepnieuws een negatief imago gekregen. Nu is er David Beckham die zich dankzij deepfake in negen talen uitspreekt tegen malaria. 

Campagnes

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie

NS International ‘versmelt’ klantenservice en ticketing

Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.

Marketing

Infographic: Tegen heersende trend in van digitaliseren en centraliseren

SNSgooithetroerdrastischomengaathaardienstverleningdecentralisereneninzettenoppersoonlijkcontactmetdeklant,zomaaktedebankafgelopenweekbekend.Debankgaathiermeetegendeheersendetrendinomklantcontactalleenmaartedigitaliserenentecentraliseren.

Customer Service

Personalisatie is nog een ontdekkingsreis voor branche die ultieme klantervaring wil bieden

De reisbranche is bij uitstek gericht op persoonlijk en gastvrij ontvangen van reizigers. Reisorganisaties zoeken nog wel naar de manier waarop ze hun klanten het beste persoonlijke aanbiedingen kunnen doen via digitale platforms.

Customer Engagement

Vliegende taxi’s en AI-boekingbots: Dit zijn de techno-trends binnen zakenreizen

Herinner je je nog de eerste keer dat je de boarding pass bij het vliegveld via een mobieltje liet zien? Of dat je de eerste keer via een paar klikken in de Uber-app een taxi kon bestellen? Wat een gemak was dat. Nu verwachten zakelijke reizigers technologische toepassingen en ervaringen die naadloos, betrouwbaar, veilig en persoonlijk zijn. Dit zijn de technologische trends die steeds meer een intrede zullen vinden in de zakelijke reismarkt.

Travel