(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet
Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.
Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.
Directeur Foppe Strikwerda van Kaartje2go heeft er een nieuwe klus bij, want hij staat ook aan het roer van de B2B-start-up Print.one. De spin-off richt zou louter op de zakelijke markt.
Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.
Je zou verwachten dat na de publicatie van het populaire onderzoeksrapport over inclusieve advertentiepraktijken op YouTube, adverteerders massaal waren overgestapt op […]
Ook bij B2B-leadgeneratie kan AI helpen, namelijk op het gebied van chatbots, ‘lead scoring’, personalisatie, campagneoptimalisatie en e-mailmarketing.
Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.
De investeerders Peak en Curiosity steken anderhalf miljoen euro in de start-ups Neople uit Den Bosch. Dat bouwt een ‘uitzendbureau’ voor digitale medewerkers in customer support-teams.
Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?
Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.
WhatsApp als volwaardig verkoopkanaal staat hier nog in de kinderschoenen. Insider helpt bedrijven die WhatsApp-commerce in hun kanalenmix willen inbouwen.
Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.
Digitaal postkantoor Messagebird zag zijn omzet in 2022 met een derde stijgen tot 582 miljoen euro. Door stijgende kosten kleurde het nettoresultaat nog rood.
Omnichannel gaat niet om het formaat maar de inrichting van je bedrijf. Bovendien brengen nieuwe tools, zoals AI, het ook technisch binnen handbereik.
Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.