More stories

Spotler koopt Wireless Services

Spotler Group neemt Wireless Services uit Utrecht over en verwerft daarmee een specialist in sms en instant messenging.

Venture

‘Helft energieleveranciers onvoldoende bereikbaar’

De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.

Customer Service

Slimme manieren om winkelende vrouwen online te bewegen tot een aankoop

Misschien wel de grootste doelgroep waar je online extra aandacht aan zou moeten besteden zijn vrouwen: ze shoppen meer dan mannen en besteden meer.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Voorop lopen in B2B e-commerce? Leer eerst je klanten kennen

B2B-inkopers zijn gewend aan een hoge standaard in B2C. In B2B willen ze dat ook. Zet als leverancier daarom volop in op AI-gestuurde personalisatie.

Customer Engagement

Band met de klant: waarom personalisatie zowel jou als je klanten helpt

De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede ‘first-party’ data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.

Customer Engagement

Emerce Financials: Closing the Loop

De manier waarop bedrijven interacties hebben met klanten verandert voortdurend. Websitedata, chatbots, enquêtes, contact centers, apps en sociale media, op allerlei manieren krijgen bedrijven feedback. Het is van enorm belang dat al deze interacties worden geanalyseerd en er daadwerkelijk acties op worden ondernomen. Zeggen Stephan Ariesen en Gerben de Boer van Medallia in de videocollectie Emerce Financials.

Customer Engagement

Personaliseren in B2B: okay, maar hoe dan? Vier concrete adviezen

Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?

Customer Engagement

Personaliseren van de retourervaring: kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden  

Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.

Customer Engagement

Langdurige klantrelaties overhouden aan de feestdagen: zo doe je dat

Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties. 

Customer Engagement

Bouw aan vertrouwen: houd ook ná de aankoop aandacht voor de klant

Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.

Customer Engagement

Hoe verduurzaam je klantrelaties met de AVG in je achterhoofd

Met privacy-vriendelijke analyses win je opnieuw het vertrouwen van je klant. Zo verduurzaam je de relatie met je klant. In deze video leer je hoe.

Privacy

Salesforce lanceert realtime klantenfabriek Genie

Salesforce heeft op zijn jaarcongres in San Francisco Salesforce Genie gelanceerd, een realtime dataplatform dat het volledige Salesforce Customer 360-platform aanstuurt.

Customer Engagement