More stories

Band met de klant: waarom personalisatie zowel jou als je klanten helpt

De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede ‘first-party’ data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.

Customer Engagement
Premium

Emerce Financials: Closing the Loop

De manier waarop bedrijven interacties hebben met klanten verandert voortdurend. Websitedata, chatbots, enquêtes, contact centers, apps en sociale media, op allerlei manieren krijgen bedrijven feedback. Het is van enorm belang dat al deze interacties worden geanalyseerd en er daadwerkelijk acties op worden ondernomen. Zeggen Stephan Ariesen en Gerben de Boer van Medallia in de videocollectie Emerce Financials.

Customer Engagement

Personaliseren in B2B: okay, maar hoe dan? Vier concrete adviezen

Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?

Customer Engagement

Personaliseren van de retourervaring: kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden  

Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.

Customer Engagement

Langdurige klantrelaties overhouden aan de feestdagen: zo doe je dat

Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties. 

Customer Engagement

Bouw aan vertrouwen: houd ook ná de aankoop aandacht voor de klant

Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.

Customer Engagement

Hoe verduurzaam je klantrelaties met de AVG in je achterhoofd

Met privacy-vriendelijke analyses win je opnieuw het vertrouwen van je klant. Zo verduurzaam je de relatie met je klant. In deze video leer je hoe.

Privacy
Premium

Salesforce lanceert realtime klantenfabriek Genie

Salesforce heeft op zijn jaarcongres in San Francisco Salesforce Genie gelanceerd, een realtime dataplatform dat het volledige Salesforce Customer 360-platform aanstuurt.

Customer Engagement

Klantdata zijn dé brandstof voor personalisatie

Uit cijfers blijkt dat personalisatie door Nederlandse consumenten belangrijk wordt gevonden. Klantgegevens maken echt persoonlijke communicatie mogelijk.

Customer Engagement

Customer Data Platform voor mediabedrijven: zo blijf je relevant 

Mediabedrijven kunnen niet meer automatisch rekenen op een gretig publiek. Lees hoe je een Customer Data Platform inzet om relevant te blijven.  

Customer Engagement

‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie

Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.

Customer Engagement

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

E-mailmarketing: automatisering okay, maar zorg dat je blijft opvallen

Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden? 

E-mailmarketing

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy
Premium

Zoom koopt softwarebedrijf voor callcentra

De maker van software voor videotelefonie Zoom wil het bedrijf Solvvy overnemen, een specialist in schaalbare zelfbediening en conversational AI voor contactcentra.

Venture