More stories

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms

Reviews zijn niet erg, als je ze heel goed managet (en zó doe je dat)

Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.

Retail

Onderschat het niet: personalisatie is nu al noodzaak

One-size-fits-all telt in de e-commerce niet meer, alles draait om de individuele wensen. Hoe zorg je dat personalisatie ook bovenaan de to-do-lijst van jouw bedrijf komt?

Customer Engagement

Essent, HEMA en KLM naar Emerce Engage

Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.

Customer Engagement

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu. 

Online marketing

Doorloop deze stappen om een veerkrachtige omnichannel retailer te worden

Er zijn weinig industrieën in de afgelopen jaren zo radicaal veranderd als de retail industrie. V&D was nog niet failliet of Coolcat legd het loodje.

Customer Engagement

Mediabureaus: De nieuwe KPI’s voor koopgedrag

Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.

Customer Engagement

Strategieën voor circulariteit en drie consumententrends

In een circulaire economie worden grondstoffen steeds opnieuw ingezet, zonder hierbij restafval te creëren. Dit zijn de trends op dat vlak.

Customer Engagement

Customer centricity: tips, tricks and tools

In welke branche je ook zit, je doet het allemaal voor de klant. Eigenlijk dus heel logisch dat je die klant betrekt bij je business.

Customer Engagement

Mastercards Steve Flinter: ‘AI is gedemocratiseerd, the time is now’

Dr. Steve Flinter is Mastercards Labs’ Artificial Intelligence Practice Lead. Hij is verantwoordelijk voor de Artificial Intelligence (AI)- en Machine Learning (ML)-strategie.

Customer Engagement

Klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.

Customer Engagement

Ontwikkel succesvolle contentformats in zes stappen

Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.

Customer Service

Harman bouwt CRM-strategie uit

Audiobedrijf Harman, dat onder meer Harman Kardon en JBL maakt, contracteert Yourzine om zijn CRM-strategie op en uit te bouwen.

Customer Engagement

Salesforce lanceert Manufacturing en Consumer Goods Cloud

Ruim voor zijn jaarlijkse Dreamforce evenement, in november, kondigt CRM-gigant Salesforce weer twee nieuwe cloudproducten aan: naast de Manufacturing Cloud gaat het om de Consumer Goods Cloud. Partners die hebben bijgedragen aan de nieuwe diensten zijn Accenture en PwC.

Customer Engagement

Waarom de Hudson’s Bay het niet redt? Simpel, het is geen V&D

Action, een gigantisch succes. Een formule die niet alleen fors uitbreidt maar ook enorme winsten behaalt. Action is in feite een warenhuis. Want ‘alles’ kun je er kopen. Zelfs kleding. Het concept slaat aan. ‘Grabbelen en graaien’. Dát is de kracht van het warenhuis. Zeker als de prijzen belachelijk laag zijn. Zou dat ook kunnen lukken voor het middensegment?

Customer Engagement