More stories

Infographic: wat kost een ontevreden klant?

Interactie met klanten wordt door de meeste bedrijven als cruciaal gekenschetst. En het wordt steeds belangrijker, zeggen ondernemingen tegen adviesbureau McKinsey. Sociale media spelen daarbij een belangrijke rol. De impact daarvan wordt echter nog behoorlijk onderschat. Deze infographic geeft antwoord op de vraag: wat kost ontevreden klant?

Customer Experience

Emerce eTravel: D-Reizen schrijft offline nog niet af

D-Reizen heeft nog altijd het volste vertrouwen in de wisselwerking tussen offline en online. Vorig jaar nog werden tachtig bakstenen winkels overgenomen, maar inmiddels zijn er ambitieuze plannen voor de uitbreiding van e-commerce activiteiten. Robbert Jan Meerpoel, verantwoordelijk voor de online strategie van het bedrijf, ligt op Emerce eTravel een tipje van de sluier op.

Customer Experience

CMS-specialist Acquia neemt TruCentric over

De Amerikaanse CRM-specialist Acquia neemt TruCentric over, een SaaS-bedrijf dat zich toelegt op de personalisering van websites. Hoeveel daarvoor is betaald is niet bekend.

CMS

ASOS ‘pikt’ social media-foto’s klanten

‘As seen on Me’ heet de nieuwe sectie op de site van ASOS, een rubriek waar het foto’s van klanten ‘rooft’ van social media en die herpubliceert met een link ‘Koop dit nu’.

Customer Experience

Simulator-functionaliteit voor klantreis in BlueConic

GX Software breidt zijn online customer engagement oplossing BlueConic uit met nieuwe functionaliteit die het mogelijk maakt om de ‘journey’ (reis) van een klant te simuleren. Met deze functionaliteit kunnen marketeers verschillende klantinteracties bekijken en optimaliseren.

Customer Experience

GE stopt iBeacon in LED-verlichting

General Electric gaat iBeacons in LED-verlichting stoppen zodat retailers geen aparte bakens meer in hun winkels hoeven te installeren. Hiermee wordt volgens GE flink wat geld bespaard. De grote winkelketen Walmart gaat ze als eerste gebruiken.

Customer Experience

Gap: negatieve cijfers zonder online

De groei van het online kanaal redt het financiële cijfers van kledingmerk Gap. De omzet van de webshops groeide met dertien procent in het eerste kwartaal. De concernomzet met 1 procent tot 3,8 miljard.

Customer Experience

The Cloakroom stelt country manager Benelux aan

Personal shopping-dienst The Cloakroom legt de fundamenten voor zijn internationalisering en stelt een country manager aan voor thuismarkt Nederland. Fieke Kreischer wordt verantwoordelijk voor Nederland, België en Luxemburg.

Customer Experience

Buitenlandse bestellingen Nederlandse webwinkels verdubbeld

Buitenlanders weten steeds makkelijker de weg naar Nederlandse webshops te vinden. In het eerste kwartaal kwam 14 procent van de orders van buiten de landsgrenzen, een verdubbeling ten opzichte van 2013.

Customer Experience

V&D: Focus op omnichannel in 2014

V&D ziet het verlies over afgelopen boekjaar verdubbelen tot 42 miljoen. Dat deert de nieuwe topman niet. Jacob de Jonge kreeg nieuw werkkapitaal van investeerder Sun en zet vol in op het opbouwen van een digitale, omnichannel organisatie.

Customer Experience

Zalando.nl krijgt ‘inspiratiehoekje’

Noem het een digitaal magazine of noem het een blog, maar het doel van News & Style van Zalando.nl is hetzelfde: inspiratie bieden voor zijn winkelend publiek.

Customer Experience

Waarom de RED dienstenstandaard van DBS zo succesvol is

Enkele jaren geleden heeft DBS Bank in Singapore een nieuwe dienstenstandaard geïntroduceerd om customer centricity (het centraal stellen van de klant) te promoten. De resultaten zijn bijzonder goed. Wat houdt deze standaard precies in en hoe komt het dat deze zo succesvol is?

Customer Experience

Welke winkels zijn toekomstbestendig?

Met de komst van steeds meer webwinkels en grotere leegstand in steden is het de vraag welke fysieke winkels toekomst hebben. Daarbij gaat het niet alleen om crosschannel mogelijkheden, maar vooral om beleving.

Customer Experience

Miljoeneninvestering voor Outfittery, opent in Nederland

Nederlandse mannen hebben er met de lancering van Outfittery een personal shopper bij. Die vrouw (in Duitsland) winkelt voor de man op basis van diens persoonlijke smaak en stijl en laat dozen met outfits thuisbezorgen.

Customer Experience

Praxis zet winkels op Google Maps Indoor

Tegen het einde van 2014 kan de consument vanuit zijn luie stoel in de Praxis rondneuzen welke producten waar staan. De bouwmarkt is bezig met een digitale omslag waarin service en klantenbinding centraal staan.

Customer Experience