More stories

Waarom elk bedrijf een universal data hub nodig heeft

Organisaties gebruiken steeds meer martech-tools, waardoor hun data steeds gefragmenteerder wordt. Dat brengt allerlei operationele, financiële en juridische risico’s met zich mee.

Innovatie

Echte personalisatie draait om grote getallen

Het lijkt een contradictie: zoveel mogelijk cijfers om een klant zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Maar, met de juiste Big Data krijg je inzichten die helpen bij de uitvoering van online micro-personalisatie. 

Data

Hoe Freo met een voorspellend search framework data uit de toekomst gebruikt

Net als veel andere adverteerders zette Freo in 2018 de eerste stappen richting Smart Bidding. Dit ging echter niet zonder slag of stoot en de gehanteerde strategie bleek soms averechts te werken. In deze story lees je hoe Freo haar Smart Bidding strategie onder de loep nam en met behulp van een voorspellend search framework vandaag aanstuurt op data uit de toekomst. 

Data

Waardevolle inzichten met minimale datasets

Datamanagement wordt vaak groots aangepakt, terwijl juist een pragmatische aanpak meestal leidt tot een snellere adaptie. 

Data

Datastorytelling maakt data toegankelijk voor iedereen

Binnen de hype van big data die nog steeds voortduurt is data storytelling de methode waardoor je door de bomen het bos weer ziet. 

Data

Data storytelling als antwoord op de vier grootste retail-pijnpunten

De detailhandel verandert. Marges staan onder druk, waardoor de druk om efficiënter te werken verder toeneemt. Tel daar de verschuiving […]

Data

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Data: niet alles dat blinkt is goud

Bedrijven moeten beseffen dat je geen concurrentievoordeel bereikt met technologie, maar met data. Om die te verzamelen is geen digitale transformatie nodig, maar een veel fundamentelere shift.

Data

Hoe volwassen is je datagedreven marketing?

Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.

Marketing automation

Een gedachte-experiment: wat zou je als marketeer zónder tracking data doen?

Dat browsers zich in toenemende mate verzetten tegen cookies en het tracken van bezoekers levert onder marketeers opvallende reacties op. Een aanzienlijk deel negeert voorlopig het feit dat ten minste een derde van de data wegvalt. Anderen bedenken trucs om de beperkingen te omzeilen. Wat mij betreft is het hoog tijd om samen na te denken over een nieuwe vorm van (performance) marketing. Stel je de situatie eens voor géén data te bezitten. Wat zou je vervolgens anders doen?

Data

Government trends 2020: De ethische kant van Big Data en AI

Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen? Aflevering 4: met welke ethische afwegingen krijgt de overheid te maken door de opkomst van (big) data en AI?

Data
Premium

Hoe bouw je een algoritme?

Artificial intelligence (A.I.), Machine learning, algoritmes, allemaal mooie en aansprekende termen, die meestal voorkomen in inspirerende toekomstvisies of technische uitwerkingen.  

Artificial Intelligence

Dit zijn de gevolgen van ITP en ETP voor measurement, analytics en attributie

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]

Data

De impact van ITP en ETP op data-driven marketing

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]

Data

Customer Data Platforms: waarom elk bedrijf er een zou moeten hebben

De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.

Data