More stories

Dit betekent ITP 2.1 en 2.2 voor je data in Google Analytics 

De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Maar wat is de invloed van ITP 2.1 en 2.2 vanuit een praktische kant? Wat gebeurt er echt in jouw Google Analytics data na de uitrol van ITP 2.1 en 2.2? 

Analytics

Hoe kun je meer klanten identificeren met een Customer Data platform?

Hoe kun je CDP’s gebruiken om in real time tot wel vijftig procent meer klanten te vinden door middel van (first party) CRM-onboarding? 

Marketing automation

Google lanceert nieuw datamodel voor Analytics voor web- en app metingen

Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger. 

Analytics

Baas over eigen data: Wie creëert, profiteert

Data zijn het nieuwe goud en momenteel profiteren vooral de grote techbedrijven daarvan. Hoe kan de consument gaan profiteren van zijn eigen data? 

Data

Het is nu hoog tijd om écht data driven te werken

Er zijn bakken data voorhanden, maar écht data-driven werken heeft nog niet iedereen in de vingers. Dat is vooral een kwestie van tools en mensen op de juiste manier inzetten. 

Data

Bureaucratie is blok aan het been van innovatie

Bij de term ‘datagedreven innovatie’ ontstaan eerder associaties met start-ups dan met corporates. Met uitzondering van de tech-giganten, lijkt er zelfs een negatieve correlatie te bestaan tussen organisatie-omvang en het vermogen te innoveren. En dat terwijl de data science-teams van grote corporates groeien hard. Wat gaat er mis? 

Data

Hoe kies je het juiste DMP?

Om ervoor te zorgen dat je data goed opgeslagen en verwerkt wordt is een data management platform (DMP) onmisbaar. Bij het oriënteren op geschikte DMP’s is het niet gemakkelijk te bepalen aan welke vereisten een systeem precies moet voldoen. Daarom is het goed die eens op een rijtje te zetten. 

Data

Zo dragen smart cities en connected cars bij aan groei van duurzaamheid

Duurzaamheid komen we overal tegen, maar over de rol die de infrastructuur gaat spelen op het gebied van die duurzaamheid horen we weinig.  Wat zijn de mogelijkheden van smart cities, connectiviteit van de infrastructuur, connected cars en de rol van data?

Data

Dekbed Discounter telt 30 procent extra conversie na beter klantbeeld

De jonge luis in de pels Dekbed Discounter heeft een slag geslagen van 30 procent extra conversie. Na de implementatie van een DMP is het gelukt om verleidingstechnieken nauwkeurig af te stemmen op klanttypen en aankoopfases. Zelfs e-mails worden daarmee van dynamiek voorzien. Het bedrijf heeft de ‘persuasion’ op zo’n manier geïmplementeerd dat het bij een eventuele notificatiemoeheid onder consumenten al een antwoord klaar heeft staan.

Conversie

CDP’s en DMP’s: welke zet je in en waarvoor?

Inzicht in data is van doorslaggevend belang om de hyperconnected consument te bereiken. Het begint met een eenduidig doel in de marketingorganisatie: waarom willen we de consument op deze manier aanspreken? Vervolgens kun je met de juiste tools aan de slag gaan. Dan is het goed om het verschil te weten tussen Customer Data Platforms en Data Management Platforms. 

Data

Finnair genereert 31% meer boekingen dankzij data driven aanpak 

Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.

Travel

‘Open banking staat nog in de kinderschoenen’

Banken en Fintechs zoeken naar onderscheidend vermogen, in deze open source-cultuur. En wat doen ze eigenlijk aan fraudebestrijding, en hoe past open banking in hun strategie? Money 20/20 geeft het antwoord.

Financials

Emerce Next 2019: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs. 

Artificial Intelligence

Transformeren op basis van data? Volg deze vier stappen

Makkelijker gezegd dan gedaan: transformeren op basis van data. Want hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je de juiste keuzes maakt? En hoe behoud je een eigen identiteit? Met deze vier stappen zie je hoe je geld verdient met behulp van data.

Strategy

Deepfake wint terrein. Is het ook positief in te zetten?

De term is niet heel charmant, maar catchy is hij wel. Misschien heb je er recentelijk iets over gehoord. Je zag een video van David Beckham waarin hij 9 talen spreekt, je las een online blog over AI of je bekeek een Youtube video waarin Obama president Donald Trump een ‘complete dipshit’ noemt. Steeds vaker zien we de term deepfake (of deep fake) voorbij komen. Deepfake is een combinatie van ‘deep learning’ en ‘fake news’. Het is een verzamelnaam voor nepvideo’s die gemaakt zijn met bepaalde software, een techniek die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie (AI). Inmiddels zijn deze video’s amper te onderscheiden van echte video’s en zijn steeds gemakkelijker te maken door het grote publiek. Oftewel: deepfakes 2.0.

Artificial Intelligence