Dit zijn de gevolgen van ITP en ETP voor measurement, analytics en attributie
Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]
Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]
Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]
De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.
Joseph Chrisman, afgestudeerd in Economie én Grafisch Ontwerpen, is UX Designer bij ‘data-driven’ design agency CleverFranke. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over het gebruik van realtime data voor het creëren van digitale, interactieve ervaringen.
De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Maar wat is de invloed van ITP 2.1 en 2.2 vanuit een praktische kant? Wat gebeurt er echt in jouw Google Analytics data na de uitrol van ITP 2.1 en 2.2?
Hoe kun je CDP’s gebruiken om in real time tot wel vijftig procent meer klanten te vinden door middel van (first party) CRM-onboarding?
Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger.
Data zijn het nieuwe goud en momenteel profiteren vooral de grote techbedrijven daarvan. Hoe kan de consument gaan profiteren van zijn eigen data?
Er zijn bakken data voorhanden, maar écht data-driven werken heeft nog niet iedereen in de vingers. Dat is vooral een kwestie van tools en mensen op de juiste manier inzetten.
Bij de term ‘datagedreven innovatie’ ontstaan eerder associaties met start-ups dan met corporates. Met uitzondering van de tech-giganten, lijkt er zelfs een negatieve correlatie te bestaan tussen organisatie-omvang en het vermogen te innoveren. En dat terwijl de data science-teams van grote corporates groeien hard. Wat gaat er mis?
Om ervoor te zorgen dat je data goed opgeslagen en verwerkt wordt is een data management platform (DMP) onmisbaar. Bij het oriënteren op geschikte DMP’s is het niet gemakkelijk te bepalen aan welke vereisten een systeem precies moet voldoen. Daarom is het goed die eens op een rijtje te zetten.
Duurzaamheid komen we overal tegen, maar over de rol die de infrastructuur gaat spelen op het gebied van die duurzaamheid horen we weinig. Wat zijn de mogelijkheden van smart cities, connectiviteit van de infrastructuur, connected cars en de rol van data?
De jonge luis in de pels Dekbed Discounter heeft een slag geslagen van 30 procent extra conversie. Na de implementatie van een DMP is het gelukt om verleidingstechnieken nauwkeurig af te stemmen op klanttypen en aankoopfases. Zelfs e-mails worden daarmee van dynamiek voorzien. Het bedrijf heeft de ‘persuasion’ op zo’n manier geïmplementeerd dat het bij een eventuele notificatiemoeheid onder consumenten al een antwoord klaar heeft staan.
Inzicht in data is van doorslaggevend belang om de hyperconnected consument te bereiken. Het begint met een eenduidig doel in de marketingorganisatie: waarom willen we de consument op deze manier aanspreken? Vervolgens kun je met de juiste tools aan de slag gaan. Dan is het goed om het verschil te weten tussen Customer Data Platforms en Data Management Platforms.
Finnair krijgt met een gegevensgestuurde marketingaanpak meer inzicht in klantgedrag en kon daardoor de online marketingcampagnes van het bedrijf verbeteren. En dat rendeert.