Hoe volwassen is je datagedreven marketing?
Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.
Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.
Dat browsers zich in toenemende mate verzetten tegen cookies en het tracken van bezoekers levert onder marketeers opvallende reacties op. Een aanzienlijk deel negeert voorlopig het feit dat ten minste een derde van de data wegvalt. Anderen bedenken trucs om de beperkingen te omzeilen. Wat mij betreft is het hoog tijd om samen na te denken over een nieuwe vorm van (performance) marketing. Stel je de situatie eens voor géén data te bezitten. Wat zou je vervolgens anders doen?
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen? Aflevering 4: met welke ethische afwegingen krijgt de overheid te maken door de opkomst van (big) data en AI?
Artificial intelligence (A.I.), Machine learning, algoritmes, allemaal mooie en aansprekende termen, die meestal voorkomen in inspirerende toekomstvisies of technische uitwerkingen.
Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]
Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]
De martech-industrie groeit, en daarmee ook de behoefte aan middelen om maximaal tegemoet te komen aan de klant. Customer data platforms zijn aan een opmars bezig.
Joseph Chrisman, afgestudeerd in Economie én Grafisch Ontwerpen, is UX Designer bij ‘data-driven’ design agency CleverFranke. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over het gebruik van realtime data voor het creëren van digitale, interactieve ervaringen.
De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Maar wat is de invloed van ITP 2.1 en 2.2 vanuit een praktische kant? Wat gebeurt er echt in jouw Google Analytics data na de uitrol van ITP 2.1 en 2.2?
Hoe kun je CDP’s gebruiken om in real time tot wel vijftig procent meer klanten te vinden door middel van (first party) CRM-onboarding?
Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger.
Data zijn het nieuwe goud en momenteel profiteren vooral de grote techbedrijven daarvan. Hoe kan de consument gaan profiteren van zijn eigen data?
Er zijn bakken data voorhanden, maar écht data-driven werken heeft nog niet iedereen in de vingers. Dat is vooral een kwestie van tools en mensen op de juiste manier inzetten.
Bij de term ‘datagedreven innovatie’ ontstaan eerder associaties met start-ups dan met corporates. Met uitzondering van de tech-giganten, lijkt er zelfs een negatieve correlatie te bestaan tussen organisatie-omvang en het vermogen te innoveren. En dat terwijl de data science-teams van grote corporates groeien hard. Wat gaat er mis?
Om ervoor te zorgen dat je data goed opgeslagen en verwerkt wordt is een data management platform (DMP) onmisbaar. Bij het oriënteren op geschikte DMP’s is het niet gemakkelijk te bepalen aan welke vereisten een systeem precies moet voldoen. Daarom is het goed die eens op een rijtje te zetten.