More stories

Onderzoek: Zo word je een leider in datamanagement

Oracle heeft onderzoek gedaan naar hoe je een dataleider wordt. Dit onderzoek is gebaseerd op een wereldwijde survey onder executives vanuit verschillende bedrijven. Lees welke drie stappen er nodig zijn in je reis naar het worden van een dataleider.

B2B Digital

Onderzoek: De belangrijkste data preparation technologietrends

In de grootste onafhankelijke studie van data preparation biedt de Dresner Advisory Services Market Study een diepgaand overzicht van de nieuwste trends in de markt en rangschikt 24 leveranciers van data preparation technologie. Het onderzoek focust zich op de belangrijkste problemen en uitdagingen van gegevensvoorbereiding: percepties en intenties rond data preparation, vereisten en functies van eindgebruikers, ondersteuning van de industrie voor gegevensvoorbereiding, gebruikersvereisten versus branchemogelijkheden en leveranciersbeoordelingen.

Data

Zo voorspelt Vakmedianet de deelname aan een evenement 

De waarschijnlijkheid of iemand deel zal nemen aan een evenement is heel goed te voorspellen, zo vertelt Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Development bij Vakmedianet.

Marketing automation

Het selecteren van een selfservice data preparation platform met de Ovum Decision Matrix

In Ovum’s eerste Decision Matrix-rapport over selfservice data preparation, analyseert analist Paige Bartley de acht belangrijkste leveranciers van data preparation door de technologie en uitvoering van elk bedrijf te beoordelen. Lees in het rapport welke leveranciers Ovum scoort als marktleiders, marktuitdagers en marktvolgers.

Data

Data preparation, de vijf belangrijkste principes

Het landschap van analytics technologie is de laatste jaren geëvolueerd en drastisch veranderd. De grootste verandering is de opkomst van nieuwe processen en technologie die je informeren hoe je data is opgeslagen en wordt verwacht. Eén van de belangrijkste motieven voor deze verandering was een verhoogde focus op het verbeteren van de toegankelijkheid van gegevens. Dit heeft geleid tot een verschuiving van rigide, door IT geleide processen naar een model dat voorrang geeft aan zelfredzaamheid in samenwerking met IT. Het samenbrengen van verschillende datapunten is steeds belangrijker geworden voor het maken van geavanceerde analyses. Hoe zorg je ervoor dat je data opgeschoond en gereed is voor analyse? Met een data preparation platform.

Data

Je privacybeleid als integraal onderdeel van je datastrategie

Door een technologie gedreven datastroom weten bedrijven tegenwoordig meer over hun klanten dan ooit tevoren. Technologie heeft ervoor gezorgd dat consumenten op veel manieren gedwongen worden om de controle over de informatie die ze delen op te geven. Tealium heeft voor haar Consumer Data Privacy Report 2019 duizend consumenten ondervraagd over hun relatie met merken en de privacy van persoonlijke gegevens.

AVG

De drie belangrijkste datastrategieën voor retailers

Technologiebedrijven gebruiken hun technologische volwassenheid om de retailmarkt te disrupten met een tech-savvy en online-first strategie. Hoe versla je als (traditionele) retailers deze disruptors? Met een moderne datastrategie. Deze whitepaper biedt handvatten en beschrijft de drie belangrijkste datastrategieën voor de moderne retailer.

Data

Welkom in 2020, de start van het data-decennium

Na tien jaar vol inhaalslagen om digitale verstoringen voor te blijven, zullen bedrijven in 2020 dankzij data weer grip krijgen op online media.

Data

Het belang van data governance voor digitale transformatie

Data governance is een onmisbare basis voor digitale transformatie en is een strategisch bedrijfsdoel voor elke onderneming. Zo pak je het aan.

Data

Hoe ITP en ETP audiences, biedingen en personalisatie beïnvloeden

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) in Safari en Enhanced Tracking Prevention (ETP)

Data

Dit is wat een data lake voor je bedrijf betekent

Wanneer je veel tijd doorbrengt met CIO’s ben je waarschijnlijk weleens het concept data lakes tegenkomen. Simpel gezegd zijn data lakes een verzameling aan ruwe data die door de gehele organisatie heen gebruikt worden. Ze bieden bedrijven de mogelijkheid om te profiteren van big data en de valkuilen van data silo’s te vermijden. 

Data

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen […]

Analytics

Customer data beheren: data lake, data warehouse en universal data hub uitgelegd

Je waardevolle customer data kun je opslaan met data lakes, enterprise data warehouses en de universal data hub. Wat zijn dat precies?

Data

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

E-commerce is booming. De ontwikkelingen in de consumentenmarkt laten zien dat bedrijven die vol hebben ingezet op online verkoop gegroeid zijn. Maar e-commerce biedt ook volop kansen voor B2B organisaties.

Data

Zo communiceert KLM persoonlijk en relevant met tien miljoen reizigers wereldwijd

Met haar iFly-magazine wil KLM zo persoonlijk en relevant mogelijk communiceren met ruim tien miljoen reizigers over de wereld.

Marketing automation