Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat
De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.
De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.
Master Data Management (MDM) staat voor het herkennen van de toegevoegde waarde van data en het en het beheren van master databronnen om één enkele bron van de waarheid te creëren. Dit helpt je bij het overwinnen van je belangrijkste data uitdagingen en zorgt daarnaast voor concurrentievoordeel. MDM is het kernproces voor het identificeren, definiëren, verzamelen, beheren, categoriseren, synchroniseren, samenvoegen, repareren en verrijken van master data volgens de bedrijfsrichtlijnen. Hoe je MDM inzet is afhankelijk van je specifieke doelstellingen en behoeften. Deze whitepaper beschrijft de belangrijkste uitdagingen en voordelen van MDM.
In de wereldwijde economie van de 21e eeuw maken gegevens het verschil bij het creëren van geweldige ervaringen of slecht uitgevoerde bedrijfsprocessen. De noodzaak om één bron van waarheid te creëren, te beheren en te leveren, is de drijvende kracht achter digitale transformatie voor veel organisaties tegenwoordig. Een duidelijke datamanagement-strategie is het fundament van een optimale klant- en productbeleving.
De datarevolutie is nog maar nauwelijks begonnen en nu al dreigen we de greep op dataverzameling en -gebruik te verliezen.
De explosie van consumentendata en marktinformatie maakt van marketing echt ‘a numbers game’.
Wie zijn onze klanten, wie van hen is nieuw en welke dreigen weg te lopen? Wie moet ik daarover informeren en hoe vaak? Het zijn nog steeds alledaagse vragen van een marketeer.
Volgens een artikel van Edinger in de Harvard Business Review, mislukt een derde van alle CRM-projecten. Hij beweert zelfs 90% als je kijkt naar de waarde voor de business.
Je bent een B2B-organisatie en hebt een webshop. Echter kan je klant pas kopen als ze een inlog hebben voor de webshop. Hoe pas je hier datagedreven marketing op toe?
Rijen voor de deur van de winkel, mensen die zich al de avond van tevoren met slaapzakken op straat installeren – er zijn merken die dat voor elkaar krijgen.
GRS Inkoop & GRS Services, Intratuin, Ranzijn Tuin & Dier, Tuincentrum Osdorp en Vijver- en Tuincentrum Pelckmans – de belangrijkste retailers in de tuin en dierbranche – gaan de zogeheten GS1 datapool gebruiken voor het uitwisselen van betrouwbare productinformatie.
Big data blijven onverminderd belangrijk voor marketeers. Maar wanneer zijn big data té groot? Een stapje terug doen en je verdiepen in kleine datasets loont ook.
De groeiende rol van data zorgt in het bedrijfsleven voor een opmerkelijke spagaat. Iedereen begrijpt het belang ervan, tegelijkertijd is men overweldigd door de hoeveelheid
Data helpt om klanten beter te leren kennen en kan ook helpen om je dienstverlening te optimaliseren. Maar ga je […]
Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.
Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.