Datavaardigheid is essentieel voor onze vrijheid
De datarevolutie is nog maar nauwelijks begonnen en nu al dreigen we de greep op dataverzameling en -gebruik te verliezen.
De datarevolutie is nog maar nauwelijks begonnen en nu al dreigen we de greep op dataverzameling en -gebruik te verliezen.
De explosie van consumentendata en marktinformatie maakt van marketing echt ‘a numbers game’.
Wie zijn onze klanten, wie van hen is nieuw en welke dreigen weg te lopen? Wie moet ik daarover informeren en hoe vaak? Het zijn nog steeds alledaagse vragen van een marketeer.
Volgens een artikel van Edinger in de Harvard Business Review, mislukt een derde van alle CRM-projecten. Hij beweert zelfs 90% als je kijkt naar de waarde voor de business.
Je bent een B2B-organisatie en hebt een webshop. Echter kan je klant pas kopen als ze een inlog hebben voor de webshop. Hoe pas je hier datagedreven marketing op toe?
Rijen voor de deur van de winkel, mensen die zich al de avond van tevoren met slaapzakken op straat installeren – er zijn merken die dat voor elkaar krijgen.
GRS Inkoop & GRS Services, Intratuin, Ranzijn Tuin & Dier, Tuincentrum Osdorp en Vijver- en Tuincentrum Pelckmans – de belangrijkste retailers in de tuin en dierbranche – gaan de zogeheten GS1 datapool gebruiken voor het uitwisselen van betrouwbare productinformatie.
Big data blijven onverminderd belangrijk voor marketeers. Maar wanneer zijn big data té groot? Een stapje terug doen en je verdiepen in kleine datasets loont ook.
De groeiende rol van data zorgt in het bedrijfsleven voor een opmerkelijke spagaat. Iedereen begrijpt het belang ervan, tegelijkertijd is men overweldigd door de hoeveelheid
Data helpt om klanten beter te leren kennen en kan ook helpen om je dienstverlening te optimaliseren. Maar ga je […]
Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.
Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.
Nieuwe technieken om externe ongestructureerde data te monitoren zorgen ervoor dat bedrijven beter in staat zijn om goed geïnformeerde beslissingen te nemen
De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.
In een koffer onder mijn bed liggen spulletjes van vroeger. Spulletjes waar ik waarde aan hecht en al die jaren heb bewaard.