More stories

Hoe ziet een standaard authenticatieproces er in de praktijk uit?

Consolidatie van authenticatie bij een paar belangrijke partijen kan ons online leven een stuk makkelijker en veiliger maken: Consumenten volgen een bekend authenticatiepatroon, en komen daardoor minder onaangename verrassingen tegen. Overigens bestaan er al een aantal digitale identiteiten. Een voorbeeld hiervan is DigiD. Het introduceren van een breder toepasbare digitale identiteit is een uitgelezen kans voor banken.

Financials

De GDPR beperkend? Het maakt online juist persoonlijker

Met de handhaving van de General Data Protection Regulation (GDPR) in de Europese Unie ligt dataverzameling aan banden. Reden voor paniek bij bedrijven die zich richten op big data-analyses en customer experience management? Juist niet. De GDPR biedt een uitgelezen kans om online persoonlijker te maken.

AVG

Derk Arts (Castor): ‘Beter ontsluiten van data moet medisch onderzoek verbeteren’

Welk medicijn een dokter voorschrijft wordt onder meer bepaald door medisch onderzoek. ‘Wij faciliteren elke medische onderzoeker in de wereld om hele hoge kwaliteit data te verzamelen die ze dan kunnen analyseren en daar dan een paper over kunnen schrijven. Dat leidt dan uiteindelijk tot de richtlijn van de huisarts, zodat patiënten de juiste behandeling krijgen. Wij zijn één van de weinige systemen in de wereld die professionele kwaliteit bieden tegen een betaalbare prijs”, aldus Derk Arts oprichter en CEO van Castor EDC bij Top Names.

E-health

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

Machine learning in forensische markt: Crimineel met prepaid telefoon is niet meer anoniem

Voor criminele activiteiten worden vaak prepaid telefoons gebruikt. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) spoort op basis van machine learning de gebruikers van deze – anonieme – telefoons op. Boeven vangen nieuwe stijl. 

Artificial Intelligence

Dit zijn de meest voorkomende problemen met Google Analytics (en de oplossingen)

Talloze uitgevoerde audits op de inzet van Google Analytics leveren interessante conclusies op. Bij organisaties van klein tot groot komen nog altijd een aantal veel voorkomende problemen voor.

Data

Zo werkt het verrijkend en probleemoplossend vermogen van feedregels en aanvullende feeds

Het zou soms ontzettend handig zijn om volwaardig developer te zijn – maar in de meeste gevallen zijn marketeers dit niet. Gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van datafeed management tools of developers. Met feedregels en aanvullende feeds binnen jouw Merchant Center account kun je al een heel eind komen. met deze toepassingen kom je verder.

Marketing automation

Digital food: Digitalisering verandert relaties en productontwikkeling

Producten zijn data. Waar ze vandaan komen is data. Hoe ze door de keten reizen is data. Klanten zijn data. Wie al die gegevens gaat gebruiken, brengt een proces van diepgaande verandering in de voedselketen op gang.

Food

‘Open de black box voor meer AI-transparantie’

Nu artificial intelligence steeds vaker wordt toegepast, groeit de behoefte aan transparantie. Alles wat eerst verborgen was, komt nu steeds meer out in the open. Consumentenrechtadvocaten verleggen hun focus van datacollectie naar hoe AI al die data gebruikt. Hoe bepaalt AI welke gegevens wel of niet worden gebruikt? Hoe beïnvloedt AI de gebruikerservaring? Welke vooroordelen zijn er?

Artificial Intelligence

Hoogleraar Frans Feldberg: AI brengt uitdagingen voor privacy, ethiek en cyber security

Welke rol heeft Artificial Intelligence (AI) in het reduceren van de gevolgen van kanker? En welk aandeel heeft kunstmatige intelligentie op het terugbrengen van broeikasgassen? Op deze vragen geeft hoogleraar Data-Driven Business Innovation Frans Feldberg een antwoord in zijn recent verschenen Tedx Talk.

Artificial Intelligence

D-Rail: informatie is voor de spoorwegen het nieuwe goud

Christoffer Hamin stond aan de wieg van D-Rail, het Zweedse bedrijf dat op een verbluffend eenvoudige manier de infrastructuur van het spoor in de gaten houdt. Hun meetgegevens ontsluiten een schat aan informatie die vertragingen, hoge herstelkosten en gevaarlijke situaties met treinen helpen voorkomen. “Eigenaren en beheerders van de infrastructuur willen consistente data. Mijn doel is om fouten in de infrastructuur te detecteren met elk denkbare trein.”

Start-ups

Bastiaan Spaans nieuwe CCO digitalAudience

digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.

Marketing

De vierde industriële revolutie: dataskills maken het verschil

Robots, AI, big data, kwantumcomputers, IoT, grootschalige 3D-printing: de vierde industriële revolutie schudt net als zijn drie voorgangers de wereld flink op. Met alle perspectieven en bezwaren van dien. Is het erg als de datageletterdheid zich onvoldoende ontwikkelt?

Data

Onderzoek: benchmark voor data gedreven organisaties (Data Survey 2018/19)

Tegenwoordig is het voor bedrijven makkelijk om gegevens te verzamelen en te gebruiken, het potentieel wat deze data biedt is in alle sectoren nog steeds ongekend hoog. Wordt dit potentieel optimaal benut? Tachtig procent van de respondenten in dit onderzoek geeft aan data te gebruiken om dashboards en rapporten te ontwikkelen. Slechts vijftig procent gebruikt data voor het toepassen van predictive analytics. Welke redenen liggen hieraan ten grondslag? Lees het antwoord in dit onderzoek van Big Data Expo en GoDataDriven

Data

Het verzamelen, analyseren en valideren van klantdata

Het intelligent verzamelen, analyseren en interpreteren van data biedt data driven organisaties en hun klanten vele mogelijkheden. In deze whitepaper wordt ingegaan op hoe je grote hoeveelheden data op de juiste manier verzamelt en hoe je deze data gebruikt in de customer journey.

Analytics