More stories

Baderie stopt met e-commerce en kiest voor online inspiratie en bricks

De recente herpositionering van Baderie heeft bij de sanitair franchiseformule tot interessante digitale keuzes geleid. Zo is er afscheid genomen van de eigen webwinkel en zet het in op ‘bricks’ voor de verkoop. Een nieuwe website is ontwikkeld om met inspiratie kwalitatieve leads te genereren. “Ik geloof dat je beter kunt doen waar je goed in bent. E-commerce is een vak apart en past beter bij de proposities van andere labels binnen de groep”, aldus Tessa Post – Marketing Communicatie Manager bij moederbedrijf IGM.

Retail

Nederlandse ontwerper achter Microsoft Surface laptops en tablets

Achter de fraaie ontwerpen van Microsoft Surface laptops en tablets gaat onder meer een Nederlander schuil. Daniël Dhondt, zeker niet zo bekend als Apples Jony Ive, bood donderdag voor het eerst bij Microsoft Nederland een blik achter de schermen voor de verzamelde pers.

Digital Design

Digitale transformatie: pure must om je organisatie klaar te stomen voor de toekomst

De digitale transformatie is een kritieke fase waar bedrijven doorheen moeten en de enige manier om aan de verwachtingen van je klanten te voldoen.

Agile

Nextview: op het kruispunt van purpose strategy en digitale transformatie

Gedreven om meer voor de maatschappij te betekenen, helpt platinum Salesforce-partner Nextview klanten aan een strategie om positieve impact te maken.

Strategy

Emerce DARE: ‘Creativiteit moet schuren’

“Ofzehatenjewerkofzevindenjetop,maardaartusseninkunjemaarbeternietzitten”.ErikKessels,naamgevervanKesselsKramer,brachtzijn(vrijvertaalde)stelling’Creativiteitmoetschuren’gisterenopEmerceDAREmeteenindepraktijkdooreeneindelozereekshilarischepenisselfiestetonen.Nietvanhemzelf,benadrukteKessels.HijverzameldezevoorhetalweervierjaargeledenverschenenboekUsefulPhotography:EnjoyADayInTheLifeOfDick.Geletopdelachsalvo’suitdezaaleenregelrechtehit,maargeenboekvoordekoffietafel.

Digital Design

Tijmen Mulder (Robot Kittens): ‘Ik benader creativiteit vaak vanuit techniek.’

Tijmen Mulder begon als developer bij verschillende marketing-en mediabedrijven. Daar bleek dat, naast zijn talent voor programmeren, ook het creatieve […]

Digital Design

Mark de Greeff (Dutch Design Week): ‘We willen minimaliseren en doelgroepen beter verbinden’

Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”

Digital Design

Yordy van der Werff (Ronin): ‘Met design-thinking lossen we nu veel problemen op.’

In gesprek met Yordy van der Werff van digitaal design bureau RONIN Amsterdam over hoe design een essentiële rol speelt in het creatieve proces.

Digital Design

UX-writers: design met woorden

Bekijk deze dagen de vacatures bij leading techbedrijven en je ziet er een permanente opening voor: UX-writers. Waar komt UX-writing vandaan? En is het here to stay?

Digital Design

Werken kortere Design Sprints echt beter?

Design Sprint-workshops duren meestal vijf dagen. Maar kunnen drie- of vierdaagse sprints je geven wat je nodig hebt? 

Strategy

Joe Chrisman (CleverFranke): ‘Er ontstaat nu een cross-over tussen digitaal en industrieel ontwerp.’ 

Joseph Chrisman, afgestudeerd in Economie én Grafisch Ontwerpen, is UX Designer bij ‘data-driven’ design agency CleverFranke. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over het gebruik van realtime data voor het creëren van digitale, interactieve ervaringen.

Digital Design

Dit is het beste van het web van het afgelopen kwartaal

Mijn zoektocht naar het mooiste van het web gaat door. Ondanks de trend om steeds meer digital branding in fysieke installaties en apps aan te bieden, blijft er nog genoeg moois over dat direct via het web te benaderen is. Het mooiste van dit kwartaal heb ik weer op een rijtje gezet.

Digital Design

Lotte Peters (Your Majesty): ‘Nederlandse ontwerpers zijn nuchter en kritisch’

Lotte Peters was altijd al geïnteresseerd in alles wat met letters en typografie te maken had. En zo is zij tien jaar geleden, na verscheidene internationale design-opleidingen, als designer begonnen. Allereerst op het gebied van grafisch, editorial en brand design, maar al snel ontwikkelde ze een voorkeur voor interactie ontwerp. Na een aantal jaar werkzaam geweest te zijn in New York en Dubai, is Lotte nu Associate Creative Director bij Dutch Design agency ‘Your Majesty’ in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt zij tijdens Emerce DARE over ‘Dutch Digital Design’.

Digital Design

Daniel Sytsma (Isobar, Studio Kraftwerk): ‘Wij brengen merkcommunicatie en innovatie samen’ 

Daniel Sytsma is als ontwerper begonnen en ‘opgegroeid’ als creatief en art director. Later werd hij creatief directeur en richtte Studio Kraftwerk op. Inmiddels verdeelt hij zijn tijd tussen zijn rol als Chief Design Officer EMEA en Executive Creative Director in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over de ‘innovation gap.’

Digital Design

We zijn klaar voor Artificial Smartness

Technologie in ons leven kan zorgen voor gemak, maar het brengt tegelijkertijd een overweldigende complexiteit met zich mee. We zijn overal tegelijkertijd en allerlei services vragen constant onze aandacht. Het digitale wordt steeds persoonlijker en het lijkt alsof ‘AI’ daarin het toverwoord is. De technologiebedrijven vergaren meer en meer data en de imponerende intelligentie van systemen overweldigt ons en we voelen ons afhankelijk.

Digital Design