More stories

SXSW Amanda Boomstra (Fabrique): ‘Soms leiden commerciële belangen toch tot iets goeds’

Amanda Boomstra hoort veel marketingverhalen en weinig aandacht voor concrete problemen. Het zijn de makers waar ze het meest optimistisch over is.

Digital Agencies

SXSW Dani Polak (code d’azur): ‘ik hoop dat we niet allemaal in de Meta-valkuil trappen’

Wat Dani Polak van code d’azur betreft ging het te veel over de metaverse. Hij gelooft er niet zo in. Waarin wel? Een democratischer web 3.0.

Creative

Start-up Lalaland.ai: ‘Een klant is het mooiste cadeau voor een start-up’

Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.

Digital Design

Voor iedereen toegankelijke website bouwen? Verplaats je in de doelgroep

Veel webwinkels zijn matig toegankelijk voor ouderen en mensen met een handicap. Dat betekent onnodig klanten verliezen. Dus: denk vanuit de gebruiker.

Web-design

Digitale kleding als uithangbord voor modemerken

Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.

Virtual reality

Vier actuele e-commerceproblemen die een ‘headless’ systeem op kan lossen

E-commercebedrijven staan voor 4 grote problemen: personalisatie, markttrends, SEO, nieuwe technologieën. Een ‘headless’ systeem kan een oplossing zijn.

CMS

Investeer in digitale veiligheid van applicaties en voorkom herstelwerk achteraf

Een Low-Code Development Platform kan veel zorgen uit handen nemen bij het veilig houden van applicaties. Het helpt je zicht te houden op het totaal.

Research and development

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design

De reis van modemerk Marc O’Polo naar een headless CMS

Marc O’Polo wil gebruikers in 40 landen een naadloze ervaring bieden. Met headless CMS Storyblok beheert het content, promoties, merchandise en redirects. 

e-commerce platforms

Zo begin je met het maken van e-commerce-oplossingen voor de metaverse

De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.

Digital Design

MACH: het einde van de ‘code freeze’

Veel retailers kiezen voor een ‘code freeze’ en hopen zo dat hun platform tijdens pieken online blijft. Een MACH-architectuur kan deze problemen voorkomen.

e-commerce

Campagnepanel #186: ‘Op en top DD’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.

Campagnes

Inclusief design: werken we wel echt voor iedereen?

Inclusiviteit wordt ook in het ontwerp van digitale producten en campagnes belangrijker. Betrek de doelgroep(en) daarom in het ontwerp- en testproces.

Digital Design

Snackable video cursusplatform

In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.

Campagnes

Beveilig applicaties beter tegen cyberaanvallen met DevSecOps

Bij softwareontwikkeling moet veiligheid voorop staan. Door de snelle technologische ontwikkelingen moeten de security tools daarom realtime mee veranderen.

Security