SXSW Amanda Boomstra (Fabrique): ‘Soms leiden commerciële belangen toch tot iets goeds’
Amanda Boomstra hoort veel marketingverhalen en weinig aandacht voor concrete problemen. Het zijn de makers waar ze het meest optimistisch over is.
Amanda Boomstra hoort veel marketingverhalen en weinig aandacht voor concrete problemen. Het zijn de makers waar ze het meest optimistisch over is.
Wat Dani Polak van code d’azur betreft ging het te veel over de metaverse. Hij gelooft er niet zo in. Waarin wel? Een democratischer web 3.0.
Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.
Veel webwinkels zijn matig toegankelijk voor ouderen en mensen met een handicap. Dat betekent onnodig klanten verliezen. Dus: denk vanuit de gebruiker.
Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.
E-commercebedrijven staan voor 4 grote problemen: personalisatie, markttrends, SEO, nieuwe technologieën. Een ‘headless’ systeem kan een oplossing zijn.
Een Low-Code Development Platform kan veel zorgen uit handen nemen bij het veilig houden van applicaties. Het helpt je zicht te houden op het totaal.
Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.
Marc O’Polo wil gebruikers in 40 landen een naadloze ervaring bieden. Met headless CMS Storyblok beheert het content, promoties, merchandise en redirects.
De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.
Veel retailers kiezen voor een ‘code freeze’ en hopen zo dat hun platform tijdens pieken online blijft. Een MACH-architectuur kan deze problemen voorkomen.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer kijken ze hoe DPG Media de nieuwe app voor Donald Duck wereldkundig maakt.
Inclusiviteit wordt ook in het ontwerp van digitale producten en campagnes belangrijker. Betrek de doelgroep(en) daarom in het ontwerp- en testproces.
In de groeimarkt van online educatie ziet On Track kansen om leren toegankelijker te maken. Snackable videos van bekende experts moeten mensen prikkelen.
Bij softwareontwikkeling moet veiligheid voorop staan. Door de snelle technologische ontwikkelingen moeten de security tools daarom realtime mee veranderen.