More stories

Van koffietafelboek tot adrenaline: de ultieme (klant)reis

Met beleving zorgen voor conversie, dat is de strategie van Build in Amsterdam. Bij het platform voor avonturenreizen Land of Ride is dat zeker het geval.

Digital Design

Hoe Momkai het fundament ontwierp voor digitaal muziektheater HYMN

Digitaal muziektheater HYMN ontstond tijdens Corona. Voor Momkai een voorbeeld van vanaf het begin meedenken en zoeken naar betekenis voor de gebruikers.

Digital Transformation

SXSW: gesprek over Dutch Digital Design

Ook de Nederlanders waren aanwezig in Austin voor SXSW 2022: een groepsgesprek met Dani Polak, Amanda Boomstra en Bert Hagendoorn over Dutch Digital Design.

SxSW

SXSW Viet Hoang (Your Majesty) over het metaverse

Emere was bij SXSW 2022: een gesprek met Viet Hoang, strategy director bij Your Majesty over het metaverse. Wat is het en waar gaat het heen?

Virtual reality

SXSW Amanda Boomstra (Fabrique): ‘Soms leiden commerciële belangen toch tot iets goeds’

Amanda Boomstra hoort veel marketingverhalen en weinig aandacht voor concrete problemen. Het zijn de makers waar ze het meest optimistisch over is.

Digital Agencies

SXSW Dani Polak (code d’azur): ‘ik hoop dat we niet allemaal in de Meta-valkuil trappen’

Wat Dani Polak van code d’azur betreft ging het te veel over de metaverse. Hij gelooft er niet zo in. Waarin wel? Een democratischer web 3.0.

Creative

Start-up Lalaland.ai: ‘Een klant is het mooiste cadeau voor een start-up’

Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.

Digital Design

Voor iedereen toegankelijke website bouwen? Verplaats je in de doelgroep

Veel webwinkels zijn matig toegankelijk voor ouderen en mensen met een handicap. Dat betekent onnodig klanten verliezen. Dus: denk vanuit de gebruiker.

Web-design

Digitale kleding als uithangbord voor modemerken

Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.

Virtual reality

Vier actuele e-commerceproblemen die een ‘headless’ systeem op kan lossen

E-commercebedrijven staan voor 4 grote problemen: personalisatie, markttrends, SEO, nieuwe technologieën. Een ‘headless’ systeem kan een oplossing zijn.

CMS

Investeer in digitale veiligheid van applicaties en voorkom herstelwerk achteraf

Een Low-Code Development Platform kan veel zorgen uit handen nemen bij het veilig houden van applicaties. Het helpt je zicht te houden op het totaal.

Research and development

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design

De reis van modemerk Marc O’Polo naar een headless CMS

Marc O’Polo wil gebruikers in 40 landen een naadloze ervaring bieden. Met headless CMS Storyblok beheert het content, promoties, merchandise en redirects. 

e-commerce platforms

Zo begin je met het maken van e-commerce-oplossingen voor de metaverse

De metaverse: iets van grote techbedrijven? Niet helemaal waar: ook ‘gewone’ e-commercebedrijven kunnen nu al elementen van de metaverse ontwikkelen.

Digital Design

MACH: het einde van de ‘code freeze’

Veel retailers kiezen voor een ‘code freeze’ en hopen zo dat hun platform tijdens pieken online blijft. Een MACH-architectuur kan deze problemen voorkomen.

e-commerce