More stories

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative

Beyond Sports: ‘Dreams of Reality’

Vitual reality specialist Robert Overweg van Beyond Sports gaf in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ een volledig overzicht van de toepassingen en ontwikkelingen van virtuele werelden. “Alles wordt digitaal. Popsterren, tekeningen, gedachten, mensen en omgevingen.”

Digital Design

Momkai en Bugaboo: ‘Move to stay ahead’

‘Vrijheid om te bewegen’ is het motto van Bugaboo, de Nederlandse kinderwagenfabrikant. Harald Dunnik van Momkai liet in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ zien hoe ze dat doorwerkt in de digitale aanwezigheid van Bugaboo.

Digital Design

Adblockers helpen design en UX om zeep

Adblockers beperken zich niet uitsluitend tot het weglaten van advertenties. Het bijeffect: een design of UX gaat ‘kapot’.

Web-design

Adobe: ‘Empower your Creativity’

Tijdens ‘DDW goes Digital’ liet Michael Chaize van Adobe de laatste trends zien op het gebied van digital design en hoe Adobe daarop inspeelt met Creative Sync en allerlei nieuwe apps. “Mobiel kan een onderdeel zijn van de creatieve workflow”, vertelt Chaize.

Digital Design

Online Heroes brengt digitale paskamer uit

De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.

Retail

Mirabeau: ‘Context is King’

“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van […]

Digital Design

Fabrique: ‘Design thinking for music lovers’

Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]

Digital Design

TamTam: ‘Artificial Intelligence maakt je smartphone pas echt smart’

Smartphones worden straks pas echt smart, vertelt Danijel Bonacic van TamTam in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’. “Digitale frictie blijft toenemen. Het managen van je smartphone is soms een hele opgave. De oplossing daarvoor is artificial intelligence.”

Mobile

Freshheads: ‘Demo or Die’

Wout Withagen van Freshheads helpt grote bedrijven met innoveren: “Bij innovatie zijn grote bedrijven gewoon te groot. Je moet je kunnen aanpassen om te kunnen innoveren.” Withagen maakt de vergelijking met boten: “Je moet een speedboot zijn, geen tanker.”

Strategy

Code d’Azur over ‘Creativity in a tech-fueled world’

Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur vertelde op ‘DDW goes digital’ over nieuwe technologische ontwikkelingen en de rol van design. “Design is de toekomst”, stelt Nieuwenhuijs. “Minstens de helft van de technologische producten wordt gebruikt voor hun uitstraling en het gevoel dat ze geven.”

Digital Design

Achtung!: ‘Making = Winning’

Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”

Digital Design

Digital Dinner Amsterdam in The Roast Room

De vierde editie van Digital Dinner Amsterdam wordt op 8 oktober georganiseerd, tijdens de Amsterdam eWeek. De exclusieve avond, die in het teken staat van creativiteit en technologie, vindt plaats in het nieuwe restaurant The Roast Room.

Digital Design

Schiphol neemt digitale kanalen op de schop

Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.

Service Design