Fabrique: ‘Design thinking for music lovers’
Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]
Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]
Smartphones worden straks pas echt smart, vertelt Danijel Bonacic van TamTam in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’. “Digitale frictie blijft toenemen. Het managen van je smartphone is soms een hele opgave. De oplossing daarvoor is artificial intelligence.”
Wout Withagen van Freshheads helpt grote bedrijven met innoveren: “Bij innovatie zijn grote bedrijven gewoon te groot. Je moet je kunnen aanpassen om te kunnen innoveren.” Withagen maakt de vergelijking met boten: “Je moet een speedboot zijn, geen tanker.”
Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur vertelde op ‘DDW goes digital’ over nieuwe technologische ontwikkelingen en de rol van design. “Design is de toekomst”, stelt Nieuwenhuijs. “Minstens de helft van de technologische producten wordt gebruikt voor hun uitstraling en het gevoel dat ze geven.”
Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”
De vierde editie van Digital Dinner Amsterdam wordt op 8 oktober georganiseerd, tijdens de Amsterdam eWeek. De exclusieve avond, die in het teken staat van creativiteit en technologie, vindt plaats in het nieuwe restaurant The Roast Room.
Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.