NS kiest (weer) voor Digitas LBi Amsterdam
De NS en NS International verlengen hun samenwerking met Digitas LBi Amsterdam weer voor drie jaar. Digitas LBi won de Europese aanbesteding.
De NS en NS International verlengen hun samenwerking met Digitas LBi Amsterdam weer voor drie jaar. Digitas LBi won de Europese aanbesteding.
De collectie Parijse prenten van Vincent van Gogh is vandaag online gekomen als nieuwe uitbreiding van de site van het Van Gogh Museum.
Op 7 januari publiceerde Nils Leonard een artikel genaamd “The year ahead of advertising agencies”. Leonard is de Chief Creative Officer bij reclamebureu Grey en in het artikel laat hij zich uit over de moeilijke periode waarin ‘zijn’ bureau zich bevindt. Hij stelt dat Grey in jaren al geen ‘memorable piece’ meer heeft gemaakt en ook al maanden geen pitch heeft gewonnen. Zijn oplossing; “make culture instead of ads”. Maar wat bedoelt hij daar mee? Ik wil graag een (zeer subjectieve) aanzet doen door acht werken van acht verschillende bureaus uit te lichten. Werken waarvan ik denk dat ze aansluiten bij de gedachten van Leonard.
Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.
Vitual reality specialist Robert Overweg van Beyond Sports gaf in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ een volledig overzicht van de toepassingen en ontwikkelingen van virtuele werelden. “Alles wordt digitaal. Popsterren, tekeningen, gedachten, mensen en omgevingen.”
‘Vrijheid om te bewegen’ is het motto van Bugaboo, de Nederlandse kinderwagenfabrikant. Harald Dunnik van Momkai liet in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’ zien hoe ze dat doorwerkt in de digitale aanwezigheid van Bugaboo.
Adblockers beperken zich niet uitsluitend tot het weglaten van advertenties. Het bijeffect: een design of UX gaat ‘kapot’.
Tijdens ‘DDW goes Digital’ liet Michael Chaize van Adobe de laatste trends zien op het gebied van digital design en hoe Adobe daarop inspeelt met Creative Sync en allerlei nieuwe apps. “Mobiel kan een onderdeel zijn van de creatieve workflow”, vertelt Chaize.
De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.
“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van […]
Matthijs Klinkert van Fabrique presenteerde op ‘DDW goes Digital’ Wolfgang, een app die de beleving van klassieke muziek ondersteunt met […]
Smartphones worden straks pas echt smart, vertelt Danijel Bonacic van TamTam in zijn presentatie op ‘DDW goes Digital’. “Digitale frictie blijft toenemen. Het managen van je smartphone is soms een hele opgave. De oplossing daarvoor is artificial intelligence.”
Wout Withagen van Freshheads helpt grote bedrijven met innoveren: “Bij innovatie zijn grote bedrijven gewoon te groot. Je moet je kunnen aanpassen om te kunnen innoveren.” Withagen maakt de vergelijking met boten: “Je moet een speedboot zijn, geen tanker.”
Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur vertelde op ‘DDW goes digital’ over nieuwe technologische ontwikkelingen en de rol van design. “Design is de toekomst”, stelt Nieuwenhuijs. “Minstens de helft van de technologische producten wordt gebruikt voor hun uitstraling en het gevoel dat ze geven.”
Kees Plattel bouwt als Creative Technologist bij Achtung! de case voor prototyping: “Alle grote organisaties proberen te innoveren. Prototyping stelt je in staat om heel snel gefundeerde beslissingen te nemen. Het is een kwestie van itereren en kiezen wat past.”