Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Met gewoon ‘goede’ marketingcampagnes maak je niet meer het verschil

Marketingcampagnes worden steeds meer dertien in een dozijn door automatisering. Onderscheiden moet daarom op het strategisch en creatieve vlak gebeuren.

Digital Transformation

Vijf elementen van een ‘digital-first’-marketingtransformatie

Dit zijn de vijf elementen voor een ‘digital-first’-transformatie. Het draait in het kort om de juist techniek, de juiste strategie en het juiste team.

Digital Transformation

Kan het cv de prullenbak in?

Zijn we klaar voor skills based matching en recruitment? En kunnen het cv en de motivatiebrief bij dus de prullenbak in?

Recruitment

Nextview doet overname voor Europese expansie

Nextview, een van de grotere Salesforce-adviesbureaus in de Benelux, neemt brancegenoot Mooza Inspire over. Hiermee breidt het zijn activiteiten uit naar centraal- en oost-Europa.

Digital Transformation

Column: waarom geen abonnementen als NFT’s?

Inmiddels hangt om NFT’s een zweem van hypes, onzin en bedrog. Jammer, want écht nuttige toepassingen zijn er wel degelijk: zoals digitale abonnementen.

Digital Transformation

Wat zijn de pijlers onder een groeiende experimenteercultuur?

Nominaties voor de Experimentation Culture Awards geven inzicht in wat de belangrijkste pijlers zijn onder een groeiende experimenteercultuur.

Research and development

Datagebruik bij de overheid: cruciale keuzes bij complexe besluiten

Van de overheid wordt verwacht dat ze op een verantwoorde manier data inzet. Maar hoe bereik je dat doel? Keuzes zichtbaar maken is een belangrijke stap.

Data

Opinie: massa-adoptie van cryptovaluta is geen kwestie van ‘of’ maar ‘wanneer’

Sommigen denken dat cryptovaluta nooit écht groot gaan worden. Maar met de juiste stappen is het geen kwestie van ‘of’ maar ‘wanneer’ dat gebeurt.

Crypto

Het tijdperk van kopiëren: de digitale transformatie en klantervaringen

Digitale transformatie: wat houdt dat écht in? En hoe vind je je weg in alle opties? Belangrijk: bedenk altijd éérst wat je wilt bereiken voor je doelgroep. 

Digital Transformation

Case: gamen op ‘Digital out of home’ met Disney

In december was er op station Amsterdam CS iets bijzonders. Via een interactief billboard kon je meedoen aan een game van de Disneyfilm ‘Encanto’.

Digital Transformation

Alles wat er mis is met crypto (2/2)

Crypto: buitensporige milieubelasting, dekmantel voor de georganiseerde criminaliteit en in feite een piramidespel. Tijd voor een reality check. (2/2)

Digital Transformation

Alles wat er mis is met crypto (1/2)

Velen (vooral jongeren) denken dat cryptohandel de manier is om aan een inkomen te komen. En er is nog veel meer mis. Tijd voor een reality check. (1/2)

Digital Transformation

Cultuuromslag naar een hybride organisatie: zo pak je het aan

Hoe je hybride werken precies inricht wisselt per organisatie. Belangrijk is dat het proces helder verloopt en dat er input vanuit de medewerkers is.

Digital Transformation

Technologische oplossingen voor de flexibele en efficiënte ziekenhuizen van morgen

Om de groeiende vraag naar zorg aan te kunnen zijn efficiënter werken en slimme automatisering nodig. Medici en zorgmanagers willen daar ook op inzetten.

E-health

Inkomsten genereren met je content anno 2022

Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie. 

Publishing