Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Hoe Momkai het fundament ontwierp voor digitaal muziektheater HYMN

Digitaal muziektheater HYMN ontstond tijdens Corona. Voor Momkai een voorbeeld van vanaf het begin meedenken en zoeken naar betekenis voor de gebruikers.

Digital Transformation

SXSW Viet Hoang (Your Majesty) over het metaverse

Emere was bij SXSW 2022: een gesprek met Viet Hoang, strategy director bij Your Majesty over het metaverse. Wat is het en waar gaat het heen?

Virtual reality

SXSW Jeroen van Erp (Fabrique): ‘het begrip verantwoordelijkheid komt overal terug’

Jeroen van Erp ziet drie thema’s tijdens SXSW 2022: de metaverse, geld verdienen in de virtuele wereld en de grotere implicaties van de digitalisering.

Digital Transformation

Boekrecensie: ‘Marketing 5.0’ van Kotler: niet verrassend, wel verhelderend

Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.

Digital Transformation

Moeten retailers zich zorgen maken over kannibalisatie door digitalisering?

Het integreren van offline en online detailhandel is noodzakelijk om concurrerend te blijven en van beide kanalen te profiteren. In dit whitepaper bespreken we hoe retailers dat kunnen doen, nu en in de toekomst.

Digital Transformation

De metaverse en performance marketing: in vijf stappen naar ROI

Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.

Digital Transformation

Datagedreven margeoptimalisatie: effectieve kortingen gebaseerd op AI-inzichten

Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.

Artificial Intelligence

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics

Intelligente systemen zorgen voor optimaal contractbeheer

Veel organisaties hebben te maken met contracten. Hoe kun je automatiseringen of kunstmatige intelligentie inzetten om het beheer makkelijker te maken?

Cloud

Een veilige en betrouwbare customer journey dankzij SSI

Waarom persoonsgegevens bewaren? Met Self-Sovereign Identity kunnen mensen online hun identiteit aantonen zonder de gegevens uit handen te geven.

Privacy

Aquarius: meer mediabereik door data insights bij online Defqon.1

Dansfestival Defqon.1 vond vanwege corona online plaats. Toch steeg het online mediabereik van Aquarius met 38 procent dankzij een online fitness-event.

Online marketing

Het digitaal managen van een portfolio voor investeerders

Investeringsmaatschappijen beheren portfolio’s voor meerdere ondernemingen. Hoe houd je als investeerder digitaal grip op alle informatie en ontwikkelingen?

Digital Transformation

Customer Experience in 2022: vijf trends

De afgelopen jaren zijn consumenten massaal overgestapt op digitale platformen. Behaal voordeel door in te spelen op deze vijf CX-gedragstrends.

Customer Experience

Hoe vervoersapps slimmere mobiliteit in een stroomversnelling kunnen brengen

Mobility as a Service (MaaS) valt of staat bij gedragsverandering. Vervoersapps kunnen de verschuiving naar duurzamere en slimmere mobiliteit versnellen. 

Service Design

AI in de praktijk: Deeploy maakt AI uitlegbaar

AI in de praktijk: start-up Deeploy zorgt voor correcte toepassing van AI door organisaties. Want als je het niet kunt uitleggen gaat het uiteindelijk mis. 

Artificial Intelligence