SXSW Jeroen van Erp (Fabrique): ‘het begrip verantwoordelijkheid komt overal terug’
Jeroen van Erp ziet drie thema’s tijdens SXSW 2022: de metaverse, geld verdienen in de virtuele wereld en de grotere implicaties van de digitalisering.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Jeroen van Erp ziet drie thema’s tijdens SXSW 2022: de metaverse, geld verdienen in de virtuele wereld en de grotere implicaties van de digitalisering.
Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.
Het integreren van offline en online detailhandel is noodzakelijk om concurrerend te blijven en van beide kanalen te profiteren. In dit whitepaper bespreken we hoe retailers dat kunnen doen, nu en in de toekomst.
Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.
Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.
Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.
Veel organisaties hebben te maken met contracten. Hoe kun je automatiseringen of kunstmatige intelligentie inzetten om het beheer makkelijker te maken?
Waarom persoonsgegevens bewaren? Met Self-Sovereign Identity kunnen mensen online hun identiteit aantonen zonder de gegevens uit handen te geven.
Dansfestival Defqon.1 vond vanwege corona online plaats. Toch steeg het online mediabereik van Aquarius met 38 procent dankzij een online fitness-event.
Investeringsmaatschappijen beheren portfolio’s voor meerdere ondernemingen. Hoe houd je als investeerder digitaal grip op alle informatie en ontwikkelingen?
De afgelopen jaren zijn consumenten massaal overgestapt op digitale platformen. Behaal voordeel door in te spelen op deze vijf CX-gedragstrends.
Mobility as a Service (MaaS) valt of staat bij gedragsverandering. Vervoersapps kunnen de verschuiving naar duurzamere en slimmere mobiliteit versnellen.
AI in de praktijk: start-up Deeploy zorgt voor correcte toepassing van AI door organisaties. Want als je het niet kunt uitleggen gaat het uiteindelijk mis.
Data kunnen zorgen voor een efficiënter warehouse én voor nauwkeurige voorspellingen over bijvoorbeeld de orderstromen. Hoe kun je al die data gebruiken?
Het mkb kent al veel uitdagingen, maar juist nu kunnen mkb-bedrijven een grote slag slaan door in te zetten op digitalisatie. Vijf tips voor snel resultaat.