More stories

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Deelfietsdienst oBike verder Europa in

Deelfietsdienst oBike trekt verder Europa in. Momenteel opereert oBike in zeven verschillende landen in Europa. De komende periode zullen hier nog eens tien Europese landen bijkomen.

Disruptie

Spoedklussite Zoofy naar België

Zoofy, gespecialiseerd in spoedklussen, breidt uit naar België. Volgens medeoprichter Arthur de Leeuw is België qua taal en afstand de meest logische keuze om te internationaliseren. Tegelijkertijd verschillen Belgen en Nederlanders qua communicatie wel van elkaar. “Mede daarom willen we eerst ervaring opdoen in Antwerpen en vervolgens snel doorgroeien in België.’

E-commerce

Lyft volgende maand in Toronto

Lyft steekt voor het eerst de landsgrenzen over. Volgende maand start de Amerikaanse concurrent van Uber in Toronto, Canada.

Disruptie

SoftBank eindelijk rond met Uber

Uber en SoftBank zijn het het zondag na weken onderhandelen eindelijk eens geworden over een investering die makkelijk tot 10 miljard dollar kan oplopen.

Disruptie

Ook Gent wil de deelfiets

Gent wil volgend jaar met een of twee commerciële bedrijven deelfietsen in de stad gaan neerzetten. De stad heeft daar nooit aan willen toegeven omdat uit onderzoek bleek dat veel mensen in Gent al een eigen fiets hebben.

Disruptie

Kijkende auto-app wil naar Europa

Het Amerikaanse Payver wil zijn app ook in Europa aanbieden aan automobilisten. Zij kunnen geld verdienen door de app op hun telefoon als dashcam te laten werken. Daarmee verzamelt en verifieert het bedrijf kaartendata voor autonoom rijdende auto’s.

Start-ups

Heffing KLM maakt ticket op vergelijkingssite 11 euro duurder

Reizigers met KLM en Air France die hun ticket bij een prijsvergelijker boeken, zijn per april 2018 elf euro duurder uit voor een enkeltje. British Airways en Lufthansa doen dat al en proberen meer verkeer naar hun eigen verkoopkanalen te sturen.

Travel

‘Machines kunnen beter dan doktoren diagnose stellen’

Machines zullen in een paar jaar tijd beter in staat zijn om een diagnose te stellen dan doktoren. Dat zegt aldus CEO en oprichter Ali Parsa van het Engelse Babylon Health in het jongste nummer van Emerce. Het bedrijf won onlangs de EMERCE Top 10 European Startups 2017.

Disruptie

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing

Autodeelbedrijf Amber naar Amsterdam, Utrecht en Rotterdam

Autodeelbedrijf Amber heeft 500.000 euro opgehaald om uit te kunnen breiden naar Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Op dit moment heeft de startup 45 gebruikers in Eindhoven.

Innovatie

Chinees autodeelbedrijf Ezzy failliet

De Chinese deelautodienst Ezzy, vorig jaar gestart in Beijing, is failliet. Klanten kunnen ook geen aanspraak meer maken op het tegoed op hun rekening.

Disruptie

ING opent fintechfonds met 300 miljoen euro

ING lanceert een nieuw investeringsfonds onder de naam ING Ventures om daarmee in fintechbedrijven te participeren. Bij aanvang bevat het 300 miljoen euro aan beschikbaar kapitaal.

Strategy

Deeldienst Scooty breidt uit in Antwerpen

Scooty, het deelsysteem met elektrische scooters in Antwerpen, verdubbelt haar vloot scooters. In amper drie maanden zijn er al bijna duizend klanten, meldt Het Nieuwsblad.

Disruptie

Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?

Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?

Disruptie