More stories

Premium

Apple-reseller Amac ziet winkelbezoek weer aantrekken

Apple-reseller Amac heeft de omzet over het gebroken boekjaar 2022-2023 met 5 procent zien stijgen tot 233 miljoen euro. De operationele winst (EBITDA) komt uit op 5 miljoen euro. Na aftrek van belastingen noteert Amac een winst van 2,3 miljoen euro in de boeken.

Retail
Premium

Minder klanten en bestellingen voor HelloFresh

Maaltijdbezorger HelloFresh bereikte het afgelopen kwartaal zijn hoogste aangepaste EBITDA ooit van 191,9 miljoen euro. Operationele verbeteringen door efficiëntie bij zowel inkoop als distributie zorgden voor een zeer substantiële stijging van de contributiemarge met drie procentpunt jaar-op-jaar tot 28,4 procent.

Food
Premium

Handelsomzet bol.com naar 1,4 miljard euro

Bol.com en partners hebben in het tweede kwartaal gezamenlijk 1,4 miljard euro omzet gedraaid, dat is 10,5 procent meer dan vorig jaar, zo blijkt uit de toelichting op de kwartaalcijfers van moeder Ahold Delhaize.

E-commerce
Premium

Prijsvermelding bij pakketreizen moet van toezichthouder duidelijker

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de grootste aanbieders van pakketreizen aan consumenten gemaand hun prijzen duidelijker op hun websites te vermelden. Uit een aangekondigde controle bij 12 aanbieders van pakketreizen bleek dat elf bedrijven de verplichte bijkomende kosten niet op de juiste manier vermeldden.

Travel

Marktplaats over hoe je als marketeer een belangrijke bijdrage levert aan duurzaamheid

Als marketeer kun je duurzaamheid bevorderen door bewuste keuzes te maken met je marketingbudget. Rick Verkuyl deelt inspirerende inzichten.

Sustainability

Gezamenlijke standaarden ontwikkeld voor betalen met digitale euro

De komst van de digitale euro staat nog niet vast, maar nexo standards en de Berlin Group slaan alvast de handen ineen. Gezamenlijk zullen zij standaarden ontwikkelen om overal in de EU makkelijk en efficiënt met digitale euro’s te kunnen betalen.

Payment
Premium

Resultaten tweede kwartaal PostNL beter dan verwacht, vooruitzichten verhoogd

De markt voor pakketten lijkt weer wat aan te trekken. PostNL zag het afgelopen kwartaal een volumestijging van 3,3 procent door groei bij binnenlandse en met name internationale klanten.

Logistics

ACM waarschuwt voor webwinkel femmeboutique.nl

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor de webshop femmeboutique.nl en shop-femmeboutique.nl. De webwinkel verkoopt kleding, schoenen, beautyproducten en accessoires. Consumenten klagen dat de webshop regelmatig niet of te laat levert en niet bereikbaar is.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org toont politieke agenda parlementsverkiezingen

Thuiswinkel.org begint zijn lobby richting de Nederlandse politiek om e-commerce opgenomen te krijgen in de verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen voor het nieuwe parlement.

E-commerce
Premium

Reclame-inkomsten Amazon over de tien miljard dollar (+22%)

Voor het eerst gaat de omzet uit retailmedia bij Amazon over de tien miljard dollar in een kwartaal. Die bedrijfseenheid groeit evensnel als de reclame-inkomsten bij Google.

E-commerce
Premium

Nettowinst Booking.com naar 1,3 miljard dollar (+51%)

De vraag naar reisverblijven op de consumentenmarkt is ‘robuust’ en leidt tot meer boekingen dan verwacht. Booking.com heeft een goed tweede kwartaal en verwacht de zomer met een record af te sluiten.

E-commerce
Premium

Prestaties bpost opnieuw boven verwachtingen

De bedrijfsopbrengsten van de bpost groep over het afgelopen kwartaal bedragen 1.027,6 miljoen euro, in lijn met vorig jaar. De aangepaste EBIT van de groep bedraagt 68,7 miljoen, een daling van 16,8 procent.

E-commerce
Premium

Deliveroo breidt bezorgingen Belgische Carrefour uit

Deliveroo gaat voor vijftig Carrefour winkels in meer dan tien Belgische steden binnen het halfuur bezorgen.

Food
Premium

Minder handel, meer winst voor Zalando

Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.

E-commerce
Premium

Handel op Shopify naar 55 miljard

E-commerceplatform Shopify rapporteert een toename van 17 procent in gegenereerd handelsvolume stijgende brutowinst. Over de reorganisatie houdt het de lippen op elkaar.

E-commerce