More stories

Digitale wijnassistent Colruyt begeleidt klanten naar de ideale fles wijn

Colruyt Laagste Prijzen test de komende weken in zes Belgische filialen een digitale ‘wijnassistent’. Dat is een groot aanraakscherm dat software bevat waarmee klanten begeleid een wijnkeuze kunnen maken.

E-commerce

Uitgesteld betalen tussen groeikans voor retailers en valkuil voor consumenten

Uitgesteld betalen (‘Buy-Now-Pay-Later’) is in opkomst. Het biedt kansen voor retailers maar is ook een risico voor consumenten. Hoe houd je de balans?

Payment
Premium

Handpalmherkenning naar Whole Foods winkels

Amazons palm betalingstechnologie Amazon One wordt uitgerold naar ruim 500 Whole Foods Market-winkels in de VS. Whole Foods is onderdeel van Amazon.

Payment
Premium

Consumentenbond waarschuwt voor webshop Femmeboutique.nl

De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Femmeboutique.nl. In korte tijd kwamen er bij de Consumentenbond 166 klachten binnen over deze webshop.

E-commerce
Premium

Action groeit vooral los van zijn (nieuwe) webwinkel

Action heeft de in Nederland en België nog altijd niet echt nodig. In de webshop worden veel producten verkocht die niet in de winkels verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld vanwege hun omvang. Over de online omzet doet het bedrijf geen mededelingen.

E-commerce
Premium

Toch betaalzuil bij kassaloze Aldi in Utrecht

De kassaloze supermarkt Aldi in Utrecht installeert een betaalzuil om meer klanten aan te trekken. Hoewel Aldi is gevestigd op de Lange Viestraat, één van de drukste locaties van Utrecht, kwamen er nauwelijks klanten.

Retail
Premium

Emerce Fashion: alles over de complexe toeleveringsketen

De mode- en textielindustrie bestaat uit veelal complexe toeleveringsketens. Door een aanzienlijk aantal leveranciers, productie die vaak ver weg is en kledingstukken bestaande uit meerdere materialen met verschillende behandelingen, nemen de risico’s in de branche toe. Zo kunnen mensenrechten, dierenwelzijn en milieu in het geding komen.

Fashion

Het verborgen duurzaamheidspotentieel van betalingsverkeer

Ook de technologie voor online betalingen draagt bij aan CO2-uitstoot. Hoeveel draagt Nederland bij en wat kan de betaalindustrie doen in positieve zin?

Payment

De European Accessibility Act: een wake-up call voor ontoegankelijke websites

De aanstaande European Accessibility Act zou de laatste reden moeten zijn om je website toegankelijker te maken, maar veel websites lopen hopeloos achter.

E-commerce

Thuisbezorgd alternatief Nederland start sharefunding

Het bestelplatform Nederland Eet start een sharefunding campagne om haar groeiplannen te realiseren. Met een laagdrempelige, lokale en transparante aanpak wil het de thuisbezorgsector weer gezond maken. De campagne leverde in de eerste dagen al zo’n 95.000, euro op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde.

Food
Premium

Online omzet Jumbo in 2023 met 8,8 procent gestegen

De omzet uit onlineactiviteiten van Jumbo in Nederland laat een groei zien van 8,8 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde halfjaarcijfers.

Food

Mastercard over de spagaat tussen snelheid en veiligheid bij online betalen

Online en contactloos betalen moet snel en gemakkelijk, maar ook veilig. Dat is een spagaat waar bedrijven als Mastercard continu mee te maken hebben.

Payment

Hans Langenhuizen (In3) over hoe uitgesteld betalen ook verantwoord kan

Hans Langenhuizen, CEO van de Nederlandse betaalmethode In3, over hoe uitgesteld betalen ook maatschappelijk verantwoord kan.

Payment
Premium

Automatisch verpakken in brievenbusformaat

Sparck Technologies heeft een van haar verpakkingslijnen, de CVP Everest, van een upgrade voorzien. Deze bijzonder snelle verpakkingsmachine, die tot 1.100 op maat gemaakte dozen per uur kan produceren, is nu in staat om verpakkingen te fabriceren van slechts 28 mm hoog. Hiermee zijn de verzendverpakkingen geschikt voor de meeste Europese brievenbussen.

Logistics
Premium

Zalando lanceert maatadvies gebaseerd op eigen afmetingen van de klant

Zalando lanceert een nieuwe tool waarmee klanten maatadvies kunnen ontvangen op basis van hun individuele afmetingen. Het Duitse bedrijf is in staat om de afmetingen van klanten in te schatten en de juiste pasvorm te vinden aan de hand van twee foto’s die de klant zelf neemt in nauwsluitende kleding.

Fashion