Dwarfs werkt aan volgende investeringsronde
De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.
De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.
Het financieren van je e-commercebedrijf is vaak lastig. Denk daarvoor ook eens aan alternatieve financiering, vaak gebaseerd op toekomstige omzet.
GUTS verwacht met blockchaintechnologie uit te groeien tot een open en digitale standaard voor toegang. Na de eerste praktische toepassing van NFT’s volgt decentrale financiering. “Een project voor de lange adem”, aldus oprichter Maarten Bloemers.
Marketing krijgt steeds meer een lokale focus: de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op social media, advertenties en in Google.
Niet-essentiële winkels mogen toch bezocht worden zonder afspraak. Haagse bronnen melden aan de NOS dat het kabinet het daarover eens is geworden. Ze moeten wel om 17 uur sluiten en er gaan beperkingen gelden voor het aantal bezoekers per vierkante meter.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft KeyService Nederland / Plumberservice uit Helmond en zijn bestuurder forse boetes opgelegd. Het bedrijf bood online slotenmakersdiensten aan, waarbij het leek het of KeyService Nederland de slotenmakers die het inschakelde controleerde op kwaliteit.
Als een dijk die op doorbreken staat, kondigen steeds meer winkels aan dat ze zaterdag gewoon weer opengaan. Onder andere in Limburg, Gelderland en Overijssel kunnen ondernemers zelfs rekenen op steun van hun burgemeester. De provincie Overijssel vindt dat het beleid naar de verkeerde kant aan het doorslaan is en dat heeft ‘schrijnende gevolgen’.
Hoewel e-commerce al jaren een onafgebroken groei doormaakt, kunnen we de evolutie ervan niet analyseren zonder de pandemie te negeren.
Corona heeft het winkelgedrag van de Engelse consument voor altijd veranderd. De online omzet daalde afgelopen kwartaal wel wat, maar steeg met 56% ten opzichte van 2019.
Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de agressieve verkoop- en incassopraktijk van Kabel-gigant.com. Dit bedrijf stuurt consumenten ongevraagd een pakketje met earpods of USB-kabels toe met het verzoek hiervoor te betalen. Consumenten worden vervolgens met betalingsherinneringen en aanmaningen onder druk gezet te betalen, hoewel zij nooit iets hebben besteld.
Just Eat Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2021 de groei aanzienlijk zien vertragen. Vanochtend maakte maaltijdbezorger de jaarcijfers bekend.
Een groep Nederlanders met abonnementen op Prime in Duitsland is ongewenst automatisch overgezet naar een Nederlands Prime-abonnement. Het gros wil dat niet en mist nu unieke ‘Duitse’ voordelen. Wie uitleg vraagt, voelt zich door Amazon met een kluitje in het riet gestuurd.
Thuiswinkel.org waarschuwt voor testcentra.net. Testcentra.net is géén lid van Thuiswinkel.org en gebruikt ten onrechte het Thuiswinkel Waarborg-logo.
Online kledingwinkel About You won in het laatste kwartaal van 2021 miljoenen nieuwe klanten. Dat liep met 34 procent op tot 10,7 miljoen. Ze hielpen de shop in die traditioneel drukke periode een omzet realiseren van 512,5 miljoen euro.