Gebruikers flitsbezorgers gaat richting miljoen
Het aantal consumenten in Nederland dat wel eens een flitsbezorger inzet, is in 2021 gegroeid tot 700.000.
Het aantal consumenten in Nederland dat wel eens een flitsbezorger inzet, is in 2021 gegroeid tot 700.000.
Roland Palmer wordt de nieuwe General Manager van Alibaba Group voor Nederland, Verenigd Koninkrijk en de Scadinavische landen. Hij neemt de rol over van David Lloyd, die recent het bedrijf heeft verlaten.
Voor de Chinese e-commercegigant JD.com is het een primeur en deze doet zich voor in Nederland. In Rotterdam en Leiden is onder de naam Ochama een one-stop shop geopend, een soort Kijkshop maar dan met food en non-food waar je online bestellingen afhalen.
Online woonwinkel fonQ lanceert vandaag een eigen merk: by fonQ. Het gaat om een ‘verfrissende collectie’ van kwalitatieve en toegankelijke woonproducten.
Millennials en jonge gezinnen zijn de grootste klanten van flitsbezorgers in Nederland. Die bestellen overwegend dagelijks, wekelijks of meerdere keren per maand. Senioren die geen blootstelling aan corona willen, gebruiken de fietsbezorgers graag om niet naar de supermarkt te hoeven.
In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.
De online consument ervaart weinig drempels meer om duurzamer, milieuvriendelijker inkopen te doen. Het web en apps lenen zich daar beter voor dan de fysieke retail.
Branchevereniging INretail roept het kabinet op Nederland van de pauzestand te halen en niet-essentiele winkels weer te openen. Vandaag biedt de vereniging haar plan daarvoor aan het kabinet aan. Dat nu ook burgemeesters in de bres springen voor hun lokale ondernemers en inwoners en het kabinet bestoken met brieven om te heropenen, is een belangrijk signaal, zegt INretail.
Domeinbeheerder SIDN heeft vorig jaar opvallend weinig nepwebwinkels offline gehaald. Een piek rond de feestdagen bleef uit. In november en december detecteerde SIDN ‘slechts’ 101 verdachte webwinkels, waarbij het in 36 gevallen daadwerkelijk een nepwebwinkel betrof.
Retouren: e-commercebedrijven zien een rol voor de overheid zien in het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten zelf. Tijd om de wet aan te passen.
Succesvolle marketplaceverkopers overnemen, professionaliseren, opschalen en dit blijven herhalen om een stal met goedlopende merken te bouwen. Het is een vliegwielmethode waarin miljarden worden gepompt en die vele nieuwe spelers aantrekt. Met het Amerikaanse Thrasio, dat slechts zo’n drie jaar oud is en sinds kort zijn pijlen op Europa richt, als voorbeeld. Welke gevolgen heeft dit voor e-commerce?
De markt voor social commerce groeit tot 1.200 miljard dollar in 2025. Buiten de Chinese markt zal deze vorm van online handel amper van serieuze omvang worden.
Marc O’Polo wil gebruikers in 40 landen een naadloze ervaring bieden. Met headless CMS Storyblok beheert het content, promoties, merchandise en redirects.
Het Nederlandse logistieke techbedrijf Bringly rolt zijn diensten uit over Duitsland. Winkeliers kunnen CO2-neutrale bezorging gaan aanbieden op de dag dat de order plaatsvindt.
Betaalbedrijf Adyen lanceert Android point of sale (POS) terminals in de EU, het VK en de Verenigde Staten. De apparaten vertegenwoordigen volgens Adyen een fundamentele verandering in de rol van de betaalterminal, waardoor er geen aparte kassa’s, barcodescanners en klantgerichte displays meer nodig zijn.