Zalando neemt eerste Nederlandse magazijn in bedrijf
Zalando heeft vandaag het eerste pakketje naar een klant verstuurd vanuit zijn nieuwe fulfillmentcentrum in Nederland. Niet alle dozen komen meer vanuit Duitsland.
Zalando heeft vandaag het eerste pakketje naar een klant verstuurd vanuit zijn nieuwe fulfillmentcentrum in Nederland. Niet alle dozen komen meer vanuit Duitsland.
Het beantwoorden van de zoekintentie is belangrijk voor SEO, maar hoe je dat effectief in de praktijk toepast, daar worstelen veel organisaties mee.
Als 140 jaar oude fabrikant van voedingsmiddelen meedraaien in de constant veranderende online wereld, hoe doe je dat? Omer Waysman van Danone verklapt het op Emerce Digital Marketing.
Speelgoedketen Intertoys zet volgend jaar vol in op lastmile bezorging vanuit de winkel. Dat kan betekenen: afhalen binnen een uur na bestelling, maar ook met de fiets thuisbezorgd.
Duurzaam same-day delivery platform StoreShippers lanceert met cosmeticamerk Rituals een netwerk van zogenoemde dark-stores voor snelle en duurzame leveringen.
Leasen neemt toe: waar het in Nederland eerst vooral bij auto’s gebeurde, kun je nu al allerlei andere producten leasen, o.a. witgoed, fietsen en matrassen.
Wist je dat slechts 9% van de Amerikaanse shoppers hun online zoektocht begint op de website van een merk? Waar beginnen de meeste van hen dan wel? Dat lees je in dit whitepaper.
Rondom Sinterklaas is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbij verreweg bovenaan; de webgigant heeft bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, bladen en buitenreclame), zo blijkt uit onderzoek naar deze bruto mediabestedingen van monitoring bedrijf Adfact.
Bewoners van de Fagelstraat in West zijn zeer te spreken over de actie die het stadsdeel tegen het magazijnpunt van flitsbezorgers heeft ondernomen. Het bewuste magazijn gaat vermoedelijk dicht.
D2C stimuleert groei en verhoogt de omzet. Met first-party data kun je de klant-ervaring echt verbeteren. Maar: D2C vergt organisatorische veranderingen.
Amazon wil volgend jaar naar verluidt een nieuwe boodschappendienst lanceren in zowel de VS als het grootste deel van Europa. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar testen gedaan met Amazon Fresh Marketplace. Met deze nieuwe dienst kunnen Prime-abonnees in het Verenigd Koninkrijk boodschappen bestellen bij twee grote supermarkten.
Colruyt Group heeft een online bestelplatform gecreëerd voor de zelfstandige uitbaters van Spar-winkels, waardoor ze aankopen van klanten tijdens de feestdagen zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen. De tool zal volgens Gondola ook ingezet worden bij andere gelegenheden, zoals het barbecueseizoen.
Door het gecombineerde effect van COVID en een uitstekende digitale infrastructuur maakten de Belgen in 2020 veel meer gebruik van e-commerce dan het gemiddelde in de Europese Unie. Ook het thuiswerken kreeg een enorme boost: bijna een derde van de Belgen deed aan telewerk. Dat blijkt uit de tiende editie van de Barometer van de Informatiemaatschappij.
Thuiswinkel.org gaat webwinkels recente en accurate data geven met CO2-berekingen van bezorgingen van pakketten aan consumenten.
Vandaag opent Jumbo Supermarkten in Eindhoven alweer haar zestiende thuisbezorghub. Vanuit deze nieuwe distributielocatie aan de Kanaaldijk-Noord 125, zullen online bestelde boodschappen via jumbo.com en de Jumbo app rechtstreeks bezorgd worden bij klanten in de regio Brabant-Zuidoost en (Noord) Limburg.