More stories

Premium

Picnic verlengt e-commerce-cao en verhoogt lonen met 10 procent

Picnic en vakbond De Unie hebben overeenstemming bereikt over een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor de ruim 7000 werknemers van het e-commercebedrijf. Medewerkers van Picnic krijgen er de komende drie jaar tien procent loon bij.

Food
Premium

Flitsbezorger Gorillas wordt Nederlands bedrijf

Gorillas Technologies GmbH wordt omgezet in een Nederlandse BV. Dat meldt het Duitse vakblad LebensmittelZeitung.

Food
Premium

PostNL merkt gevolgen btw-regels voor Chinese pakketjes

PostNL merkt de gevolgen van de aanpassing van de btw-regels voor kleine goederen van buiten de EU en andere wet- en regelgeving in China. Er worden minder pakketjes bij Chinese webwinkels besteld. Dat had het derde kwartaal een sterkere tijdelijke negatieve impact op de internationale volumes dan voorzien, meldt PostNL vanochtend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Logistics
Premium

Belgische rechter bepaalt volgende maand of fietskoeriers Deliveroo echte zelfstandigen zijn (update)

De Belgische rechter doet binnen enkele weken uitspraak in de zaak die het arbeidsauditoraat en 27 fietskoeriers hebben aangespannen tegen maaltijdbezorger Deliveroo. De belangrijkste vraag in dit proces is of een werknemer die voor Deliveroo werkt als een echte zelfstandige kan worden beschouwd.

Food
Premium

Infographic: Thuisbezorging versus afhaalpunt

Waar laten Nederlanders hun online aankopen het liefst bezorgen en houden zij hierbij rekening met het milieu? De Europese pakketservice Mondial Relay, met zo’n 1.000 afhaalpunten sinds dit jaar ook actief op de Nederlandse markt, stelde deze vraag in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos aan 1000 consumenten.

Logistics
Premium

H&M plaatst pakketkluizen van Budbee

Pakketbezorger Budbee plaatst in dertien Nederlandse filialen van H&M pakketkluizen. Dat levert de winkels extra voetverkeer op en de consument gemak, omdat hij een extra bezorgoptie krijgt.

E-commerce
Premium

EDAY: Hoe Dille & Kamille in corona versnelde

Toen de coronacrisis uitbrak kon retailer Dille & Kamille daar snel treffend op reageren. Omnichannel strategiemanager Lucien Schut vertelt op EDAY waarom welke puzzelstukjes toen precies goed vielen.

E-commerce

Het IKEA-effect: Hoe online customization waarde toevoegt

Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.

E-commerce
Premium

9 miljoen voor fonds tegen leegstand Rotterdamse winkelstraten

Winkelstad Rotterdam krijgt door veranderend consumentengedrag en digitalisering met steeds meer leegstand te maken. In sommige winkelstraten liggen criminele praktijken op de loer. Met een leegstandsfonds minimaal 9 miljoen euro zit, kan de gemeente op cruciale plekken in de stad vastgoed aankopen en doorverkopen aan (markt)partijen die willen bijdragen aan de verbetering van de winkelstraat.

Retail
Premium

Webshop vindt marktplaats noodzakelijk kwaad

Vier op de tien ondernemers of eindverantwoordelijken achter een webshop zegt minder voldoening uit zijn of haar werk te halen als er zaken worden gedaan via een marktplaats. Dat blijkt uit onderzoek van Wolfpack onder 449 ondernemende of in loondienst werkende managers en eigenaren van webshops, uitgevoerd door Panelwizard.

Marketplaces
Premium

Nederland nonchalant over mogelijke pakjespaniek

De Nederlandse consument laat zich niet gek maken over mogelijke voorraadtekorten bij fysieke en online winkels. Slechts 42% houdt er rekening mee shopt tijdig.

E-commerce
Premium

Airbnb sterkste kwartaal ooit, Expedia niet

Het aantal boekingen is bijna op het niveau van 2019, maar qua omzet en winst boekt Airbnb nu al het beste kwartaal. Expedia daarentegen heeft nog een lange weg te gaan.

Travel
Premium

Nieuwe woningwaarde-app helpt huizenzoekers

De almaar toenemende prijzen van koopwoningen lijken nog altijd geen maximum te hebben bereikt en kopers nemen in de huidige marktomstandigheden steeds meer financieel risico om de kans op een succesvol bod te verhogen.

E-commerce
Premium

Didiyo start bezorgapp voor etnische supermarkten

De nieuwe bezorgapp Didiyo wil producten van lokale etnische supermarkten thuisbezorgen: van Turkse broden tot Marokkaanse thee.

E-commerce
Premium

DHL rekent op recordwinst in 2021

Deutsche Post DHL Group verwacht een brutowinst van meer dan 7,7 miljard euro in 2021. De omzet in het derde kwartaal steeg alleen al 23,5 procent tot 20 miljard euro. De drijvende kracht achter de dynamische ontwikkeling was met name de merkbare toename van de wereldhandel.

Logistics