More stories

Premium

Eerste kledinglijn die NFT-tokens lanceert

Kanessa claimt de eerste kledinglijn ter wereld te zijn die zogenoemde NFT-tokens lanceert van diverse kunstuitingen van hun sport- en loungekledingcollectie. Een NFT is een Non-Fungible Token: onvervangbaar digitaal eigendomscertificaat.

Fashion
Premium

‘Verkopen Black Friday in Nederland 23 procent hoger’

Hoewel de fysieke winkels niet werden platgelopen en er ook minder aanbod was, lagen volgens betaalverwerker Klarna de Nederlandse online verkopen op Black Friday (afgelopen vrijdag) 23 procent hoger dan een jaar geleden. Dit begon al tijdens het eerste uur van Black Friday, toen er een groei van 780 procent was ten opzichte van een gemiddelde koopdag.

E-commerce
Premium

Infographic: consument bewuster over cadeaus

Nederlanders zijn een stuk bewuster geworden over cadeaus; 75 procent van de consumenten wenst een op ervaring gebaseerd cadeau boven ‘meer spullen’ en 62 procent van de consumenten wil liever cadeaus krijgen die op hun verlanglijstje stonden dan surprises. Dat blijkt uit het Holiday Shopping Trends 2021-rapport.

E-commerce
Premium

Depot van PostNL in Wommelgem vrijgegeven

Het depot van PostNL in het Belgische Wommelgem dat sinds maandag door het gerecht was gesloten wegens sociale inbreuken, is vrijdag weer vrijgegeven. Het bedrijf zal wel enkele voorwaarden moeten naleven, meldt de VRT.

Logistics
Premium

Tweakers: minder Black Friday-aanbod dit jaar

Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.

E-commerce
Premium

Online omzet rond Black Friday groeit dit jaar minder hard

De Amerikaanse online omzet rond Thanksgiving en Cyber Monday zal dit jaar met een bescheiden 5,9 procent groeien, voorspelt Digital Commerce 360. Vorig jaar was er nog sprake van 20,6 procent groei en een jaar eerder van 17,7 procent.

E-commerce

Hoe Bols met een nieuw ecommerce CMS de consumentenmarkt aanboort  

Drankenmerk Bols verkoopt zijn producten sinds kort ook direct aan consumenten. Het Hollandse icoon doet dat met een nieuw ecommerce CMS dat onlangs in Nederland en in nieuwe markt de Verenigde Staten is gelanceerd.

Customer Experience

De snelle opkomst van livestream e-commerce: Wat marketeers nu moeten weten

De combinatie live stream en e-commerce zorgt in China al voor enorme omzetten. Blik op een trend die marketeers scherp in de gaten moeten houden.

Influencer marketing
Premium

Flitsbezorgers normaal in Randstad, ‘onbekend’ daarbuiten

Een kleine negentig procent van de millennials in de Randstad is bekend met het verschijnsel ‘flitsbezorgers’. Bijna de helft van de 45+’ers in de rest van Nederland heeft geen flauw idee. Een nieuw onderzoek van MeMo2 toont een duidelijke scheiding in bekendheid en ultimo gebruik.

E-commerce
Premium

ABN AMRO: Sinterklaas breekt weer e-commercerecord

Consumenten lijken dit jaar meer sinterklaascadeaus dan ooit online te bestellen. Gedurende de eerste drie weken van november gaf men via internet acht procent meer uit dan in 2020.

E-commerce

OMODA: het belang van mobiele website-optimalisatie bij de check-out

Wat kan een redesign van je mobiele website betekenen voor het terugdringen van het uitvalpercentage bij de check-out?

Conversie

Dit moet je weten over de headless commerce-hype

Van oriëntatie tot aankoop. Dankzij headless commerce kun je op deze behoeften inspringen en de ontwikkelingen bijbenen. Wat moet je weten over deze e-commerce-hype?

Customer Experience
Premium

Franse ministers willen boycot webwinkel Wish

Verschillende Franse ministers hebben een gemeenschappelijke verklaring uitgegeven waarin ze de belangrijkste zoekmachines en vergelijkingsapps die in Frankrijk actief zijn, oproepen om de Chinese webwinkel Wish te verbergen in de zoekresultaten. Via de Chinese marktplaats worden veel namaakartikelen aangeboden.

E-commerce
Premium

Regels van-voor prijzen straks duidelijker

Medio 2022 worden er nieuwe regels voor prijsaanbiedingen van kracht. De ‘van’ prijs – ook wel referentieprijs waartegen de ‘voor’ prijs wordt afgezet – moet de laagste prijs zijn die de handelaar 30 dagen voorafgaand aan de aanbieding heeft gevoerd. Dit is bedoeld om te voorkomen dat bedrijven voor de prijsaanbieding heel kort een hoge prijs in de markt zetten en daarmee het prijsvoordeel voor consumenten te gunstig voorspiegelen.

E-commerce
Premium

Gele Flamingo lanceert Engelstalige webshop

De Gele Flamingo, een Belgische online retailer gespecialiseerd in baby- en kinderspullen, heeft een Engelstalige webshop gelanceerd.

Fashion