Duitse pakketvervoerder rekent weer decemberpremie
Het is een beproefd recept voor de Duitse pakketbezorger Hermes: een prijsverhoging doorvoeren tot eind december om de piek van de drukte af te schaven.
Het is een beproefd recept voor de Duitse pakketbezorger Hermes: een prijsverhoging doorvoeren tot eind december om de piek van de drukte af te schaven.
De regio Limburg heeft al zo’n 6000 arbeidsplaatsen bij ongeveer dertig contactcentra. Onder meer Zara, Vodafone, Mercedes en DHL organiseren hun klantenservice vanuit Zuid-Limburg.
Mede door corona startte orchideeënkwekerij Opti-flor in maart 2020 met een webshop voor consumenten. E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen: Opti-flor richt zich sindsdien in toenemende mate op de consument. Melvin van der Zeyden, projectmanager E-commerce bij Opti-flor, vertelt op Emerce B2B Digital op 15 november over deze transitie.
Hoe maak je van je klanten ook loyale klanten? Leer het aankoopgedrag te begrijpen en voorspellen en time je boodschap goed.
Omnichannel is belangrijker dan ooit. Maar wat zijn precies de belangrijkste kenmerken van een goede omnichannel-organisatie?
Orderchamp, het digitale inkoopplatform voor merken en retailers, organiseert van 20 tot 25 oktober het online inkoopevenement Christmas Ball. Retailers kunnen dan voordelig unieke kerst en cadeau-artikelen inkopen.
DHL Parcel is gestart met de bouw van 26 nieuwe CityHubs voor zijn Nederlandse netwerk van in totaal 140 lokale vestigingen. De bouw en ingebruikname van deze hubs voor duurzame stedelijke distributie strekt zich uit over een periode tot einde 2023.
Mondial Relay breidt haar dienstverlening uit. Consumenten kunnen voortaanb pakketten naar elkaar sturen. Dat kost 3,95 euro per pakket binnen Nederland.
Supermarktketen Tesco heeft in Londen aan de High Holborn-straat onder de naam GetGo zijn eerste kassaloze winkel geopend. Shoppers hoeven enkel hun telefoon te scannen om de winkel te verlaten en krijgen daarna het bonnetje opgestuurd.
HEMA zet een punt achter de samenwerking met Wehkamp. De keten heeft besloten zich te concentreren op Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk met eigen online kanalen en winkels.
Nederlandse webwinkels verwachten tot zeventig procent meer te verkopen in de periode van Black Friday tot Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen om leveringsproblemen te voorkomen.
JD.com opent volgende maand een fysieke winkel in Leiden. Onder de naam Ochama – in plaats van JD Sports, een ander bekend winkelmerk – betreedt de Chinese retailer officieel de Nederlandse markt.
Jumbo voert momenteel een bezorgpilot uit onder de naam Jumbo Bezorgeloos. Het gaat om een test met bezorgabonnementen, weet Distrifood.
De hypeterm social commerce zingt al tijden rond, maar volgens de analisten van investeerder ARK Invest wordt het niets met social commerce in Europa.
Veilinghuis Sotheby’s komt met een speciaal platform voor digitale kunstwerken, memes en plaatjes die als non-fungible token (NFT) worden verkocht.