Brand marketing en performance marketing in e-commerce: vind de balans
In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.
In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.
Webwinkels blijven klanten lokken met populaire producten die helemaal niet meer leverbaar zijn. Dat constateert de Consumentenbond, die voor de derde keer hier onderzoek naar deed. Met name bij verkopers van keukenapparatuur en witgoed gaat het mis.
Landbouwplatform Farmitoo gaat van start in Nederland. Na een recente fondsenwerving van 10 miljoen euro zet het Franse bedrijf zijn internationale ontwikkeling voort.
Wat is de katalysator die nodig is om echte personalisatie op schaal te bereiken? Marketing Automation. In dit webinar hoor je hoe.
Wat verwachten Europese online shoppers van de verzending door webshops? Dat verschilt: zoveel landen, zoveel gewoonten.
Flashsalespecialist Veepee kampt met een tekort aan productoverschotten, waardoor het e-commercebedrijf zijn bedrijfsmodel moet aanpassen. Dat blijkt uit een portret van oprichter Jacques-Antoine Granjon in De Tijd.
De Franse keten Hubside.Store, gespecialiseerd in refurbished multimedia, wil eind januari nog eens zes vestigingen in Belgie geopend hebben. Een nieuwe winkel werd enkele dagen geleden in Brussel geopend.
De digitale kanalen van de HEMA worden versneld doorontwikkeld om, zo formuleert het bedrijf, een naadloze verbinding met de winkels te maken. Ook in de groeimarkten Duitsland en Oostenrijk wordt in de omni-channel aanpak geïnvesteerd.
De Nederlandse opkoper van webshops Dwarfs versnelt zijn groei met drie overnames. Eerder dan gepland up zet de start-up zijn volgende financieringstraject in, een proces waarmee het ruim 150 miljoen euro wil ophalen.
Beleggers hebben weinig geloof in de haalbaarheid van de ambitieuze financiële doelen van Just Eat Takeaway (JET), zo schrijft beleggersvereniging VEB naar aanleiding van de investeerdersdag.
De totale markt voor product abonnementen groeit in
het komende jaar naar verwachting van 1,4 miljard naar 2,4 miljard euro. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een (online) abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.
Wat zijn slimme manieren om de intentie van gebruikers te begrijpen en shoppers kennis te laten maken met grote assortimenten?
Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection roept webwinkel bol.com op om te stoppen met de verkoop van kangoeroeproducten. Volgens World Animal Protection verkoopt bol.com onder meer voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt.
Thuiswinkel waarschuwt voor de malafide site thuiswinkel-online.nl, waar uiteenlopende huishoudelijke artikelen worden aangeboden.
Webwinkels blijven hardnekkig in het overtreden van de regels voor terugbetalen bij geretourneerde producten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 200 webwinkels. Ruim de helft betaalt te laat of te weinig terug.