More stories

Brand marketing en performance marketing in e-commerce: vind de balans

In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.

Strategy
Premium

‘Webwinkels blijven klanten misleiden met niet-leverbare producten’

Webwinkels blijven klanten lokken met populaire producten die helemaal niet meer leverbaar zijn. Dat constateert de Consumentenbond, die voor de derde keer hier onderzoek naar deed. Met name bij verkopers van keukenapparatuur en witgoed gaat het mis.

E-commerce
Premium

Landbouwplatform Farmitoo naar Nederland

Landbouwplatform Farmitoo gaat van start in Nederland. Na een recente fondsenwerving van 10 miljoen euro zet het Franse bedrijf zijn internationale ontwikkeling voort.

B2B Digital

Bereik echte personalisatie op schaal met Marketing Automation

Wat is de katalysator die nodig is om echte personalisatie op schaal te bereiken? Marketing Automation. In dit webinar hoor je hoe.

E-commerce

Orders verzenden alsof landsgrenzen niet bestaan

Wat verwachten Europese online shoppers van de verzending door webshops? Dat verschilt: zoveel landen, zoveel gewoonten.

Cross Border
Premium

Veepee kampt met tekort aan productoverschotten

Flashsalespecialist Veepee kampt met een tekort aan productoverschotten, waardoor het e-commercebedrijf zijn bedrijfsmodel moet aanpassen. Dat blijkt uit een portret van oprichter Jacques-Antoine Granjon in De Tijd.

E-commerce
Premium

Hubside.Store opent nog zes winkels in België

De Franse keten Hubside.Store, gespecialiseerd in refurbished multimedia, wil eind januari nog eens zes vestigingen in Belgie geopend hebben. Een nieuwe winkel werd enkele dagen geleden in Brussel geopend.

Retail
Premium

Digitale kanalen HEMA versneld doorontwikkeld

De digitale kanalen van de HEMA worden versneld doorontwikkeld om, zo formuleert het bedrijf, een naadloze verbinding met de winkels te maken. Ook in de groeimarkten Duitsland en Oostenrijk wordt in de omni-channel aanpak geïnvesteerd.

E-commerce
Premium

Opnieuw drie overnames voor Nederlandse opkoper webshops

De Nederlandse opkoper van webshops Dwarfs versnelt zijn groei met drie overnames. Eerder dan gepland up zet de start-up zijn volgende financieringstraject in, een proces waarmee het ruim 150 miljoen euro wil ophalen.

E-commerce
Premium

Aandeelhouders Just Eat Takeaway kritisch over groeipad

Beleggers hebben weinig geloof in de haalbaarheid van de ambitieuze financiële doelen van Just Eat Takeaway (JET), zo schrijft beleggersvereniging VEB naar aanleiding van de investeerdersdag.

Food
Premium

Markt productabonnementen naar 2,4 miljard euro

De totale markt voor product abonnementen groeit in
het komende jaar naar verwachting van 1,4 miljard naar 2,4 miljard euro. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een (online) abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.

E-commerce

Producten ontdekken in online winkels: hoe pak je dat aan?

Wat zijn slimme manieren om de intentie van gebruikers te begrijpen en shoppers kennis te laten maken met grote assortimenten?

Customer Engagement
Premium

World Animal Protection roept bol.com ter verantwoording om kangoeroeproducten

Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection roept webwinkel bol.com op om te stoppen met de verkoop van kangoeroeproducten. Volgens World Animal Protection verkoopt bol.com onder meer voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt.

E-commerce
Premium

Malafide webwinkel misbruikt naam Thuiswinkel.org

Thuiswinkel waarschuwt voor de malafide site thuiswinkel-online.nl, waar uiteenlopende huishoudelijke artikelen worden aangeboden.

E-commerce
Premium

‘Webwinkels blijven notoire wanbetalers’

Webwinkels blijven hardnekkig in het overtreden van de regels voor terugbetalen bij geretourneerde producten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 200 webwinkels. Ruim de helft betaalt te laat of te weinig terug.

E-commerce