More stories

Premium

Verlies maaltijdbezorger Doordash groter

De Amerikaanse maaltijdbezorger DoorDash heeft in het tweede kwartaal meer verlies geleden dan verwacht, omdat het bedrijf tijdens de pandemie erg veel geld uitgaf om internationaal uit te breiden.

Food
Premium

CBS: Groei internetverkopen neemt af

In het tweede kwartaal van 2021 stegen de internetverkopen van de detailhandel met meer dan 17 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De recordgroei van de eerste drie maanden van 85 procent wordt echter niet meer gehaald.

Retail
Premium

Airbnb kruipt uit het dal, maar waarschuwt voor deltavariant

Airbnb kruipt uit het dal. Het bedrijf dat enorm hard werd geraakt door de coronapandemie heeft in het tweede kwartaal 83,1 miljoen kamers of appartementen verhuurd.

Travel

Online groeien: Is je bedrijf in staat om digitaal te transformeren?

Wat zijn de laatste trens en ontwikkelingen in de Nederlandse en internationale retail-markt als het gaat om de digitale transformatie?

Digital Transformation
Premium

Active Ants opent distributiecentrum in België

E-fulfilmentbedrijf Active Ants heeft een distributiecentrum in België geopend. Het dc van 10.000 vierkante meter groot ligt in Willebroek.

E-commerce
Premium

Bpost: Grote vertragingen met pakjes van buiten EU

Behalve PostNL kampt ook bpost met de verwerking van pakjes van buiten de EU. Dat komt door de nieuwe btw-regels voor e-commerce. De pakketvervoerder erkent dat er grote vertragingen zijn.

Logistics

Website met WordPress of HubSpot? Een vergelijking

Website maken? Wordpress en HubSpot: beiden veel gebruikt als CMS, beiden met voor- en nadelen. In deze vergelijking zetten we die in 7 punten op een rij.

HubSpot
Premium

Sterk herstel OOH-markt: digitaal naar 17 miljoen euro

In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.

Online advertising
Premium

eBay merkt effecten coronaversoepelingen

Veilinghuis eBay heeft in het tweede kwartaal 2,7 miljard dollar omzet gedraaid, waarbij de handelsomzet voor partners op jaarbasis 7 procent steeg naar 22,1 miljard. Onder de streep resteerde een nettowinst van 294 miljoen.

E-commerce

De toekomst van digitale klantervaringen

Nieuwe ontwikkelingen in technologie en consumentengedrag veranderen de manier waarop retailers en merken communiceren en verkopen.

Customer Experience

Verkopen in Europa en Rusland met AliExpress

Over de grens gaan: hoe profiteer je als Nederlands merk door in Europa en Rusland te verkopen met AliExpress?

Cross Border
Premium

Trunkrs kiest Metapack als partner voor duurzame leveringen

Trunkrs, specialist in same day en next day delivery, gaat samenwerken met Metapack voor meer duurzame leveringen in Nederland en België.

Logistics
Premium

Pasloos pinnen aan de winkelkassa in opmars

Er wordt steeds vaker pasloos gepind aan de kassa, met een smartphone, smart watch of wearable. Dat is vooral te danken aan de invoering van Apple Pay (voor iPhones) en Google Pay (voor Android-toestellen), zo concludeert de Betaalvereniging.

Retail
Premium

Sterke groei voor Deliveroo ook na coronaversoepelingen

De handelsomzet van maaltijdbezorger Deliveroo steeg in het eerste halfjaar met 102 procent naar 3,3 miljard pond. Ondanks versoepelingen werd […]

Food
Premium

Online verkoop Ahold weer gestegen, maar groei neemt af

De online handelsomzet van Ahold Delhaize en zijn partners steeg ook het afgelopen kwartaal weer met 35,8 procent naar 2,4 miljard euro. Vorig jaar, op het hoogtepunt van de coronacrisis, was dat nog 77,6 procent. De pure online omzet voor de groep zelf bedroeg 1,8 miljard euro, 39 procent meer op jaarbasis.

Food