More stories

Hoe modemerk NA-KD dankzij slimme warehousing haar beoogde groei realiseert

Het Zweedse modemerk NA-KD faciliteerde stormachtige groei dankzij robotisering van haar magazijn. De voordelen en positieve neveneffecten volgens medeoprichter Oscar von Konow. 

Fashion

Onstuimige groei zet ON THAT ASS internationaal op de kaart

Hoe behoud je subscriptions en blijf je aantrekkelijk voor je doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat het niveau van je dienstverlening hoog blijft?

E-commerce

Start-up, scale-up, smart-up? Wanneer besteed je fulfillment uit?

E-commerce-logistiek kan veel aandacht en tijd opslorpen. Uitbesteden aan een fulfillment-partner kan een oplossing zijn. Maar wat is het juiste moment?

E-commerce

Pakketbezorging: kan het nog duurzamer?

Corona heeft de online verkopen wereldwijd enorm opgestuwd, vermoedelijk permanent. Wat zijn daar de gevolgen van voor de logistiek en voor het milieu?

B2B Digital
Premium

AH.nl verlaagt minimum bestelbedrag

Albert Heijn verlaagt het minimum bestelbedrag voor online orders van zeventig naar vijftig euro. Dat geldt in heel Nederland en vanaf nu ook voor de dagen vrijdag tot en met maandag.

Food

34 lessen van grote e-commerce spelers

Dit whitepaper is een samenvatting van Modern Commerce Day. Meer dan 34 sprekers delen de lessen over hun e-commerce reis. Welke beslissingen leiden tot succes?

E-commerce
Premium

Nieuwe directeur voor Vitaminstore

Noor de Bruijn treedt per 1 september 2021 aan als CEO van Vitaminstore, de Nederlandse retailer in voedingssupplementen en natuurcosmetica. De Bruijn maakt de overstap van Etos, waar ze nu nog commercieel directeur is.

E-commerce
Premium

Airbnb lanceert zomercampagne voor ‘waardevol toerisme’ in Amsterdam

Airbnb kondigt een nieuwe zomercampagne aan voor ‘beter en waardevol toerisme’. Nu reizen weer aantrekken, wil het bedrijf naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzame terugkeer van toerisme in Amsterdam, de gemeente helpen bij het handhaven van regels en overlast door vakantieverhuur tegengaan.

Travel

PIM als verbinder in een internationale, complexe organisatie

Meer dan 4000 eigen ontwikkelde producten verkopen, in 7 landen en 19 talen, ieder land met eigen systemen. Hoe? Met PIM als rode draad.

B2B Digital

Hoe je met Product Informatie Management je digitale ambities waarmaakt

De Belgische tuincentra van Oh’Green implementeerden een PIM om de digitale transformatie van de organisatie vleugels te geven.

E-commerce

Do’s en dont’s van werken met een PIM-systeem

Voor webshops met een groot productaanbod is PIM -Product Informatie Management- bijna onontbeerlijk. Maar wat is PIM precies en wat levert het op?

B2B Digital

Onderzoek toont: Salesteams zetten meer in op klantinzichten na boost in e-commerce

B2B-organisaties erkennen het belang van online verkoop. Sommige doen al meer, andere nog weinig. Alle beseffen: traditionele salesrollen gaan veranderen.

E-commerce
Premium

Carrefour installeert 400 automatische pakketkluizen

Samen met Pickup, een dochteronderneming van de La Poste-groep, gaat supermarkt Carrefour meer dan 400 automatische kluisjes voor het ophalen van pakketten in heel Frankrijk uitrollen. Klanten vinden deze afhaalpunten vanaf september in drie Carrefour-formules.

Logistics
Premium

Transportmakelaar Brenger steekt de (Duitse) grens over

Brenger heeft naar eigen zeggen een nieuwe miljoeneninvestering opgehaald. Met de kapitaalinjectie willen oprichters Derk van der Have en Wisse Koedam de uitbreiding naar andere Europese landen realiseren. Te beginnen in Duitsland.

Logistics
Premium

Terug van weggeweest: Webwinkel Vakdagen

Het zal voor bezoekers en exposanten even wennen zijn in de Jaarbeurs in Utrecht, waar vandaag en morgen de Webwinkel Vakdagen Summer Edition wordt gehouden. Traditioneel vinden de vakdagen altijd in januari plaats.

E-commerce