More stories

Premium

Betaalbedrijf Buckaroo biedt iDIN-identificatie aan

De online identificatiemethode iDIN is voortaan aan te vragen via betaalverwerker Buckaroo. Die biedt daarmee naar eigen zeggen een reikende hand aan online ondernemers die verplicht zijn om leeftijdsverificatie toe te passen in hun checkout, bijvoorbeeld bij  alcoholverkoop.

Payment

E-commerce-platforms: hoe gaan we nu en straks verkopen?

Platformen worden steeds complexer, merken ontwikkelen vaak vernuftige platformstrategieën én retailers zetten vaker zelf platforms op.

E-commerce
Premium

H&M Nederland stapt over op papieren verpakkingen

H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen. Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M naar eigen zeggen een belangrijke stap in het verminderen van plastic afval.

Sustainability

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie
Premium

Pool koopt online Porsche in Nederland, en mag hem meteen afgeven

Een man uit Polen kocht via internet een Porsche 911 Carrera uit 1974 bij een garage in Nederland. Deze bleek gestolen in Duitsland en werd tijdens het transport door de Nederlandse politie in beslag genomen. De koper heeft de raadkamer om zijn sportauto gevraagd.

Legal
Premium

Veel vraag naar maaltijdboxen HelloFresh

HelloFresh profiteerde afgelopen half jaar van de coronacrisis. Meer klanten bestelden maaltijdboxen bij het Duitse bedrijf, resulterend in een 79 procent hogere omzet van 2,9 miljard euro in het afgelopen half jaar. De brutowinst steeg in deze periode naar 157 miljoen euro.

Food
Premium

Salesforce: Nederland wereldwijd hardste groeier in e-commerce

De Q2 Shopping Index van CRM-reus Salesforce laat zien dat de omzet in digitale verkoop ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar in Nederland met 28 procent is gegroeid. Wereldwijd steeg die omzet met een bescheiden 3 procent en in buurland België viel die omzet op jaarbasis zelfs met 15 procent terug.

E-commerce

Marketplaces: links laten liggen, de strijd aangaan of juist omarmen?

De ontwikkeling van marketplaces in Nederland is een stroomversnelling gekomen. Hoe bepaal je welke marketplace geschikt is voor jouw organisatie?

E-commerce

Tien essentiële bouwstenen voor het lanceren van een eigen Marketplace

De komende 5 jaar zullen Marketplaces 30% van de wereldwijde omzet voor hun rekening nemen. Hoe zet je als retailer zelf een marktplaats op?

E-commerce
Premium

Was het echt een sterk tweede kwartaal 2021 voor PostNL?

PostNL heeft in het tweede kwartaal van 2021 11 procent meer pakketten verstuurd dan een jaar eerder: 95 miljoen. Dit is 12 procent minder dan het eerste kwartaal van 2021. Was het echt een sterker tweede kwartaal 2021 voor PostNL? Walther Ploos van Amstel, lector City Logistics aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft zo zijn twijfels.

Logistics
Premium

Installatiebedrijf Feenstra waarschuwt voor malafide naamgenoot

Het bekende installatiebedrijf Feenstra waarschuwt voor een naamgenoot die ‘nietsvermoedende klanten voor grote bedragen heeft opgelicht’. Behalve de naam heeft de loodgieter een logo dat erg op dat van Feenstra lijkt. Gedupeerden denken dat ze te maken hebben met Feenstra, dat juridische acties overweegt.

E-commerce
Premium

Apple wacht met opening eerste fysieke Apple Store in India

Apple wacht met de opening van zijn eerste fysieke Apple Store in India vanwege COVID. Het land is zwaar getroffen door de pandemie, met meer dan 30 miljoen gevallen en meer dan 400.000 doden.

E-commerce
Premium

Toch antitrustonderzoek naar Amazon en Flipkart in India

Amazon en Walmarts Flipkart ontkomen in India niet aan antitrustonderzoeken, zo oordeelde het Hooggerechtshof van het land maandag.

Legal
Premium

PostNL wil 1500 pakketautomaten in 2024

PostNL wil het aantal pakketautomaten uitbreiden naar circa 1500 in 2024. Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Logistics
Premium

Digitale expediteur Shypple haalt 25 miljoen op, breidt uit met bederfelijke waren

Digitale expediteur Shypple uit Rotterdam heeft afgelopen vier maanden ruim 25 miljoen euro opgehaald om zijn groei te versnellen en de  vrachtvervoerssector te innoveren.

B2B Digital