More stories

Premium

PostNL test de komende weken ‘niet-thuis voorkeur’

In een viertal bezorggebieden in Nederland zijn consumenten deze week uitgenodigd om een ‘niet-thuis voorkeur’ in hun PostNL-account in te stellen. Er kan gekozen worden voor bezorging bij de buren, bij een PostNL-punt óf op een afgesproken plek rondom het bezorgadres.

E-commerce

Logistiek over de grens

De logistiekmarkt in Nederland is nog goed te overzien. Maar hoe kies je een bezorger voor de last mile in Italië of Duitsland?

E-commerce
Premium

Inkoopplatform Orderchamp groeit naar 25.000 retailers

Orderchamp, een online marktplaats voor merken en retailers, is vorig jaar met twintigduizend aangesloten retailers gegroeid tot nu 25.000 partijen. Het Nederlandse bedrijf treft voorbereidingen voor expansie naar Groot-Brittanië.

E-commerce

Optimaliseer je digitale schap bij retailers in zes stappen

Voor fabrikanten is het -net als in offline winkels- vechten om aandacht voor je product. Zes stappen voor het aanbieden van de juiste product-informatie.

Retail

4 e-commerce trends die je niet mag missen

2021 brengt verandering op gebied van digitale transformatie, de veranderende consument, marketplaces en duurzaamheid. Deze 4 trends bieden e-commerce een hoop kansen.

E-commerce
Premium

H&M biedt klanten duurzamere levering van online bestellingen

Modegroep H&M biedt klanten voortaan een flexibele leveringsoptie aan. Via Budbee kunnen klanten zelf de bezorgtijd en locatie van hun bestelling kiezen.

Logistics
Premium

Groene distributeur SimplyMile failliet

SimplyMile, rond 2018 gestart met een eerste logistieke hub in Amsterdam waar goederen worden ontvangen, eventueel opgeslagen en gebundeld voor levering in de stad, is failliet.

Logistics
Premium

Online omzet Ahold Delhaize naar 7,6 miljard euro in 2020, 70 procent meer omzet voor bol

De totale online omzet van Ahold Delhaize is in het vierde kwartaal met 75 procent gegroeid naar 1,8 miljard euro, terwijl de handelsomzet van met name bol.com partners met 84 procent toenaam naar 2,6 miljard euro.

Food
Premium

MKB Nederland en bol.com met ‘steunpakket’ voor retailers

Bol.com en MKB Nederland slaan de handen ineen om fysieke retailers te helpen met hun verkoopstrategie op internet. Het coronavirus heeft velen de noodzaak van een alternatief, digitaal afzetkanaal duidelijk gemaakt.

E-commerce
Premium

FNV wint ook in hoger beroep zaak tegen Deliveroo

Maaltijdbezorgers bij Deliveroo zijn geen zelfstandig ondernemer. Ze hebben recht op een arbeidsovereenkomst. Dat was vandaag het oordeel in hoger beroep in de zaak die de FNV in 2018 had aangespannen tegen Deliveroo. In 2019 kwam de rechtbank in Amsterdam al tot eenzelfde oordeel.

Food
Premium

Verplichtingen avondklok webwinkels vervallen na vonnis rechtbank

De onmiddellijke opheffing van de avondklok, zoals vanochtend is bepaald door de rechtbank, kan niet worden uitgesteld door het aantekenen van een hoger beroep. Dat houdt in dat per direct alle verplichtingen voor bezorgers en winkels komen te vervallen.

E-commerce
Premium

Fietsvoordeelshop.nl neemt e-bike specialist JUIZZ over

Fietsvoordeelshop.nl neemt branchegenoot JUIZZ over. Deze e-bike specialist heeft als merken QWIC, Urban Arrow, Riese & Muller en Stromer. JUIZZ […]

Retail
Premium

ACM voert strijd tegen malafide slotenmakers op

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de malafide praktijken van partijen die zich voordoen als slotenmakers en heeft Google verzocht om online advertenties van onbetrouwbare partijen te verwijderen, bedrijven gestopt die klanten doorverwijzen naar onbetrouwbare slotenmakers en websites laten blokkeren.

Legal
Premium

Forse online investeringen werden supermarkt DEEN te gortig

Supermarktketen DEEN wordt overgenomen door Albert Heijn, Vomar Voordeelmarkt en DekaMarkt. Van de 80 DEEN-filialen komen er 39 in handen van AH, 22 in handen van Vomar en gaan er 19 naar Dekamarkt.

Food
Premium

In-app abonnementen naar 13 miljard dollar

Appontwikkelaars ontlenen steeds inkomsten aan in-app-abonnementen. Volgens Sensor Tower bedragen de wereldwijde consumentenbestedingen al zo’n 13 miljard dollar per jaar en dat betreft alleen abonnementen van de honderd populairste apps. Gamingapps zijn niet meegerekend, wel apps als YouTube, Tinder, Disney Plus en Twitch.

Mobile