More stories

Premium

COVID 19 vaccinaties aangeboden via Darknet

Op het Darknet, ook wel het ondergrondse web genoemd, worden sinds kort COVID-19 vaccinaties te koop aangeboden van de drie grootste producenten Pfizer/BioNTech, AstraZeneca en Moderna. Dit blijkt uit onderzoek van Kaspersky dat vijftien verschillende marktplaatsen analyseerde, en advertenties vond voor niet-gecertificeerde vaccinaties.

E-commerce
Premium

Online netwerk wil verduurzaming zakelijke energiemarkt

Groendus lanceert een online platform dat per uur matches maakt tussen lokale in- en verkopers. Helder en transparant, zonder tussenkomst […]

B2B Digital

E-commerce in tijden van corona: tips van Nikkie en Nubikk

Procesoptimalisatie voor het nieuwe normaal: minder kosten en meer omzet door een ruime focus op de hele bedrijfsautomatisering.

Conversie
Premium

Genomineerden Shopping Awards 2021 bekend

LEDDirect, CameraNU, Jumbo, fonQ en Bugaboo zijn enkele van de bedrijven die in aanmerking komen voor de Shopping Awards, die […]

E-commerce
Premium

Platform Orderchamp naar Duitsland

Orderchamp, een online marktplaats voor merken en retailers, breidt uit naar Duitsland. De Nederlandse startup voegt ‘officieel’ een vijfde markt toe na de Benelux en Frankrijk.

B2B Digital
Premium

Belgische inspectie: geen oneerlijke praktijken Deliveroo en Uber Eats

Ondanks klachten van Belgische restaurants over hoge kosten maken maaltijdbezorgers Deliveroo en Uber Eats zich niet schuldig aan ‘oneerlijke praktijken’. […]

Food
Premium

Al 5000 winkelafspraken voor Wibra

Retailketen Wibra gaat vanaf woensdag klanten op afspraak ontvangen. In een paar dagen tijd hebben vijfduizend mensen zich aangemeld, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

E-commerce
Premium

Amerika grootste markt voor HelloFresh

Meer dan de helft van de omzet van HelloFresh genereert het bedrijf in de VS. Het aantal klanten op de andere markten groeide daarentegen harder.

E-commerce
Premium

Stationswinkels bezorgen via Thuisbezorgd

De stationswinkels van Julia’s zijn deze week begonnen met bezorgen aan huis, zodat reizigers niet alleen onderweg ‘kunnen genieten van hun favoriete Italiaanse pasta of broodje’. NS werkt hiervoor samen met Thuisbezorgd.nl.

E-commerce

TomTom: navigatie van B2C naar B2B

Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.

B2B Digital
Premium

Oudgediende Worldpay wordt nieuwe CEO Mollie

Shane Happach wordt per 1 april aanstaande de nieuwe CEO van het Nederlandse, internationaal werkende betaalbedrijf Mollie.

Payment
Premium

Zalando test duurzaam bezorgen met Fietskoeriers.nl

Zalando is in Amersfoort, Nijmegen, Arnhem en Zwolle een samenwerking gestart met de Nederlandse bezorgdienst Fietskoeriers.nl. De fietskoeriers bezorgen de pakketjes van Zalando tussen 17.00 en 22.00 met bakfietsen.

Logistics
Premium

bol.com sluit deuren voor particuliere verkopers

Bol.com stopt per 3 mei 2021 met de mogelijkheid voor particulieren om tweedehands boeken, muziek en films te verkopen. Het platform zal enkel nog bruikbaar zijn voor professionele handelaren.

Marketplaces
Premium

Budbee lanceert shopping-app

Budbee publiceert een app om mee te shoppen bij aangesloten winkeliers. Het techbedrijf laat de gebruiker daarnaast ook het bezorgen van pakketjes qua tijd nauwkeurig regelen.

E-commerce
Premium

ABN: Corona zorgt voor tweedeling in retail; online platforms blijven terrein winnen

ABN AMRO verwacht dat online platforms sterk blijven groeien als gevolg van de grote behoefte aan gemak en lage prijzen. Zo zijn in 2020 de online verkopen met 35,8 procent gestegen en dit jaar wordt een groei van 20 procent verwacht.

Retail